Nieuwe Bob-zomercampagne van start
- Bureaus
- 11 aug 2021 @ 14:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 11 aug 2021 @ 14:00
- Michiel van Zaane
De Bob-zomercampagne is gestart met de lancering van het nieuwe Bob-lied ‘Ik ben de Bob’, geschreven door de Haagse popgroep Goldband. Doel is om Nederland nog bewuster te maken dat je, ook in de zomer, altijd een Bob afspraak maakt als je weer veilig thuis wilt komen.
Je mag thuis weer vrienden ontvangen en ook de restaurants, kroegen en terrassen zijn weer open. Deze feestelijke samenkomsten worden vaak gevierd met een biertje of een borrel. Om iedereen eraan te helpen herinneren dat in het verkeer Bob de norm blijft ontwikkelde Roorda Reclamebureau, in opdracht van Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat een zomerse Bob-campagne. Voor deze campagne werd damengewerkt met Goldband, die het nummer en de clip releasen voor ‘Ik ben de Bob’.
Bob houdt het hoofd koel
Iemand moet het hoofd koel houden om iedereen veilig thuis te brengen, dachten de mannen van Roorda en Goldband. Zij hebben voor het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat een nummer geschreven over uitgaan, het nachtleven én het belang om een Bob te regelen om veilig thuis te komen.
Dit is een nieuwe manier van Bob campagne voeren met de release van een nummer en videoclip. Zowel de song als de sfeer in de video weerspiegelen de vreugde en het plezier en gekte dat we na lange strenge periode weer meer mogen. Het maakt het aanstekelijk om de Bob te zijn en anderen veilig thuis te brengen. Ook in het videobeeld komt dit terug, bv met dupliceren van de bandleden, de aankleding van de verschillende sets, visual effects en gebruik van loops op de achtergrond.
Goldband
Goldband is een popgroep uit Den Haag bestaande uit Boaz, Karel en Milo. Ze leerden elkaar kennen als stukadoors en nu vormen de drie vrienden een popgroep. Na twee EP’s braken ze door met het nummer ‘De Wereld’ en sindsdien bestormen ze de muziekwereld. Hun debuutalbum komt 13 augustus uit. De Haagse vrienden zingen veelal over het vieren van de nacht, de liefde, broederschap en mentale uitdagingen waar zij als millennials in 2021 mee te maken krijgen. Goldband is onlosmakelijk verbonden met het nachtleven.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- alcohol
- Goldband
- Roorda Reclamebureau
- veilig verkeer
- ministerie van infrastructuur en waterstaat
- campagne
- verkeer
- Bob
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers