Publicis Groupe Benelux stelt Wendy Pouw aan als Chief Digital Officer

Publicis Groupe Benelux stelt Wendy Pouw aan als Chief Digital Officer
  • Bureaus
  • 30 sep 2021 @ 08:00
  • 12147 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Wendy Pouw start per 1 november als Chief Digital Officer bij Publicis Groupe Benelux. In deze functie is zij verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van de digitale dienstverlening in Nederland en België.

Zij gaat zich richten op de verdere ontwikkeling, uitrol en professionalisering van digitale media en services binnen de groep en haar klanten. Pouw komt over van branchevereniging VIA. In haar rol als directeur heeft zij onder andere de fusie tussen IAB Nederland en VEA begeleid. Daarvoor werkte zij bij Liberty Global waar ze voor twaalf Europese markten invulling gaf aan de strategische digitale mediavraagstukken. Haar carrière startte bij Mindshare, waar zij verantwoordelijk was voor de digitale dienstverlening.

Pouw is groot voorstander van de ‘Power of one’-filosofie van Publicis Groupe, de volledige integratie van de disciplines media, creatie, productie, commerce, influence en data. Naast de filosofie spreekt ook de ambitie van Publicis haar erg aan. ‘Het is overduidelijk dat de visie, ambitie en dienstverlening van Publicis resoneren in de markt. De recent gewonnen pitches en aangetrokken talenten zijn hier o.a. het bewijs van. Hier wil ik graag onderdeel van zijn. Ik kijk er naar uit om mijn ervaring en expertise in te zetten voor het verder uitbouwen en professionaliseren van de digitale dienstverlening van Publicis’.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken