UEFA lanceert campagne om zaalvoetbal te promoten
- 21 okt 2021 @ 10:00
- Ryan Baij
Met de campagne ‘True to the Art’ wil de UEFA zaalvoetbal in Nederland een nieuwe impuls geven. Aanleiding is het EK dat begin 2022 wordt gehouden in ons land.
Bij het UEFA Futsal EURO 2022, zoals het evenement officieel heet, komen zestien landen in actie. Daarmee is dit het grootste EK Futsal ooit. Manon Albers, marketing & communications manager UEFA Futsal EURO 2022: ‘Futsal is een sport waar creativiteit, intuïtie en power van cruciaal belang zijn. Het campagnethema staat hiervoor symbool: we zetten futsalspelers neer als echte artiesten. Zij toveren met de bal in een kleine ruimte. We wilden hiervoor een onderscheidende thematiek creëren, met een passende en urban identiteit die aansluit bij UEFA maar ook een jonge doelgroep aanspreekt.’
One:Nil, het creatieve bureau dat medeverantwoordelijk is voor de communicatie, heeft zich laten inspireren door de futsalspelers van Oranje Futsal, het Nederlandse zaalvoetbalteam. ‘We hebben gekozen voor een thematiek die door en door futsal uitstraalt en laat zien waarom iedereen straks in januari een wedstrijd in de Ziggo Dome of MartiniPlaza gezien moet hebben.’ aldus Patrick ter Haar, Creative Director bij One:Nil.
John de Bever verrichte maandagavond de loting voor het evenement. De oud-(zaal)voetballer en zanger werd 25 jaar geleden nog uitgeroepen tot beste zaalvoetballer ter wereld. Nederland zit in een poule met Oekraïne, Portugal en Servië of Belarus.
Credits
Klant: UEFA Futsal EURO 2022 (LOS), UEFA
Creative agency: One:Nil
Digitale campagne & PR: Vertigo6
Productie: Falsum
Design: GraphicHunters
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- Zwijsen lanceert emotionele campagne voor Open Up
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’ tegen
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
Laatste Nieuws
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes