Iglo start campagne om meer groente te eten
- 31 dec 2021 @ 10:32
- Ryan Baij
Iglo wil de consumenten meer groente laten eten. Het diepvriesmerk lanceert daarom de campagne met het doel om consumenten te stimuleren en inspireren om meer groente te eten.
Europeanen eten, volgens Iglo, op dit moment 150 gram groente per dag. In Nederland zou dat zelfs rond de 135 gram liggen. Moederbedrijf van Iglo, Nomad Foods wil in 2050 die hoeveelheid groente per dag hebben verdubbeld naar 300 gram.
Daarnaast is Iglo bezig om planet-friendly eten de norm te maken. Groente eten belast het milieu minder dan het eten van vlees, omdat uit de productie van vlees een veel hogere CO2 uitstoot voortkomt. Met de campagne wil Iglo laten zien hoe makkelijk het is om te experimenteren met verschillende groenten in een gerecht. Geen enkele groente biedt alle voedingsstoffen die een mens nodig heeft. Daarom is 'eten met kleur' belangrijk.
Rebecca Nascimento, Marketing Directeur bij Iglo, vertelt: 'Bij Iglo is het ons doel om Nederland gezonder te laten eten. We geloven dan ook dat groenten de kern vormen van lekker én gezond eten. Daarom zijn we blij dat we deze nieuwe campagne kunnen lanceren. '
De nieuwe televisiecommercial is onderdeel van een internationale campagne van moederbedrijf Nomad Foods, waar België en Duitsland eerder dit jaar al mee gestart zijn. Vanaf 3 januari 2022 is de televisiecommercial te zien in Nederland met in de hoofdrol spinazie. In de loop van het jaar moeten ook andere diepvriesgroenten van Iglo in een vergelijkbare commercial aan bod komen. Daarnaast wordt er een digital campagne ingezet.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

