Iglo start campagne om meer groente te eten
- 31 dec 2021 @ 10:32
- Ryan Baij
Iglo wil de consumenten meer groente laten eten. Het diepvriesmerk lanceert daarom de campagne met het doel om consumenten te stimuleren en inspireren om meer groente te eten.
Europeanen eten, volgens Iglo, op dit moment 150 gram groente per dag. In Nederland zou dat zelfs rond de 135 gram liggen. Moederbedrijf van Iglo, Nomad Foods wil in 2050 die hoeveelheid groente per dag hebben verdubbeld naar 300 gram.
Daarnaast is Iglo bezig om planet-friendly eten de norm te maken. Groente eten belast het milieu minder dan het eten van vlees, omdat uit de productie van vlees een veel hogere CO2 uitstoot voortkomt. Met de campagne wil Iglo laten zien hoe makkelijk het is om te experimenteren met verschillende groenten in een gerecht. Geen enkele groente biedt alle voedingsstoffen die een mens nodig heeft. Daarom is 'eten met kleur' belangrijk.
Rebecca Nascimento, Marketing Directeur bij Iglo, vertelt: 'Bij Iglo is het ons doel om Nederland gezonder te laten eten. We geloven dan ook dat groenten de kern vormen van lekker én gezond eten. Daarom zijn we blij dat we deze nieuwe campagne kunnen lanceren. '
De nieuwe televisiecommercial is onderdeel van een internationale campagne van moederbedrijf Nomad Foods, waar België en Duitsland eerder dit jaar al mee gestart zijn. Vanaf 3 januari 2022 is de televisiecommercial te zien in Nederland met in de hoofdrol spinazie. In de loop van het jaar moeten ook andere diepvriesgroenten van Iglo in een vergelijkbare commercial aan bod komen. Daarnaast wordt er een digital campagne ingezet.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers