Nieuwe wervingscampagne van Volksbank en NLvoorelkaar
- 9 dec 2021 @ 10:14
- Ryan Baij
Volksbank en NLvoorelkaar zijn een nieuwe wervingscampagne gestart. Doel is om te laten zien dat je ook met een uurtje inzet het verschil kan maken voor iemand anders.
Volgens de partijen telt Nederland zeven miljoen mensen die zich inzetten voor een club, hun buurt, een school of een goed doel, maar toch is er nog een groot tekort aan vrijwilligers. De 3500 medewerkers van de Volksbank worden altijd al aangemoedigd om zich onder werktijd vrijwillig in te zetten voor een ander. NLvoorelkaar zorgt voor de juiste matches.
Marijne Joosten - team lead merk en communicatie de Volksbank legt uit waarom de actie goed bij de Volksbank past: ‘Onze eigen medewerkers zijn heelenthousiast over hun vrijwilligerswerk, onze klanten hebben we gevraagd mee te doen en nu nodigen we ook heel Nederland uit om zich een uurtje in te zetten voor een ander. Want met al die uurtjes bij elkaar maken we Nederland echt beter voor elkaar.’
Anne van Roosmalen - marketing manager NLvoorelkaar - voegt daaraan toe: ‘Er staan op dit moment nog steeds zo’n 12.000 hulpvragen open op ons platform. Mede als gevolg van de pandemie. Afgelopen week zijn er meer hulpvragen geplaatst dan ooit. En 87% daarvan is direct gerelateerd aan eenzaamheid. Helpen maakt happy.’
De campagne is ontwikkelt door Selmore Creative Agency. Jakko Achterberg, creatief partner, legt uit waarom het bedrijf voor deze actie heeft gekozen: ‘We kiezen bewust voor feel good. Vrijwilligerswerk klinkt best zwaar. Wij willen laten zien hoeveel lol een uurtje kan opleveren. Zonder dat het te klef wordt. Samen met regisseur Ismaël ten Heuvel hebben we veel tijd gestopt in de karakters en het spel.’
De video van de campagne is hier te zien.
Opdrachtgever: De Volksbank
Mediabureau: Dentsu, Evert Bronkhorst
Digital Agency: Born05, Laura Meerstadt & Valery Story
Reclamebureau: Selmore
Creatieve Directie: Jakko Achterberg & Niels Westra
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Breaker bevrijdt GIF-helden met... 14-07-2025
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers