Nieuwe wervingscampagne van Volksbank en NLvoorelkaar
- 9 dec 2021 @ 10:14
- Ryan Baij
Volksbank en NLvoorelkaar zijn een nieuwe wervingscampagne gestart. Doel is om te laten zien dat je ook met een uurtje inzet het verschil kan maken voor iemand anders.
Volgens de partijen telt Nederland zeven miljoen mensen die zich inzetten voor een club, hun buurt, een school of een goed doel, maar toch is er nog een groot tekort aan vrijwilligers. De 3500 medewerkers van de Volksbank worden altijd al aangemoedigd om zich onder werktijd vrijwillig in te zetten voor een ander. NLvoorelkaar zorgt voor de juiste matches.
Marijne Joosten - team lead merk en communicatie de Volksbank legt uit waarom de actie goed bij de Volksbank past: ‘Onze eigen medewerkers zijn heelenthousiast over hun vrijwilligerswerk, onze klanten hebben we gevraagd mee te doen en nu nodigen we ook heel Nederland uit om zich een uurtje in te zetten voor een ander. Want met al die uurtjes bij elkaar maken we Nederland echt beter voor elkaar.’
Anne van Roosmalen - marketing manager NLvoorelkaar - voegt daaraan toe: ‘Er staan op dit moment nog steeds zo’n 12.000 hulpvragen open op ons platform. Mede als gevolg van de pandemie. Afgelopen week zijn er meer hulpvragen geplaatst dan ooit. En 87% daarvan is direct gerelateerd aan eenzaamheid. Helpen maakt happy.’
De campagne is ontwikkelt door Selmore Creative Agency. Jakko Achterberg, creatief partner, legt uit waarom het bedrijf voor deze actie heeft gekozen: ‘We kiezen bewust voor feel good. Vrijwilligerswerk klinkt best zwaar. Wij willen laten zien hoeveel lol een uurtje kan opleveren. Zonder dat het te klef wordt. Samen met regisseur Ismaël ten Heuvel hebben we veel tijd gestopt in de karakters en het spel.’
De video van de campagne is hier te zien.
Opdrachtgever: De Volksbank
Mediabureau: Dentsu, Evert Bronkhorst
Digital Agency: Born05, Laura Meerstadt & Valery Story
Reclamebureau: Selmore
Creatieve Directie: Jakko Achterberg & Niels Westra
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- Zwijsen lanceert emotionele campagne voor Open Up
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Ra*w en Bauer Media Outdoor maken winnaars DOOH Challenge 2025...
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
Laatste Nieuws
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
- Triodos Bank kiest Gardeners en... 14-10-2025
- Overstappen.nl lanceert merkcampagne... 13-10-2025
- Auping lanceert campagne rond ultiem... 13-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes