Nieuwe wervingscampagne van Volksbank en NLvoorelkaar

Nieuwe wervingscampagne van Volksbank en NLvoorelkaar
  • Bureaus
  • 9 dec 2021 @ 10:14
  • 14449 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Campagnes
  • 9 dec 2021 @ 10:14
  • 14449 x gelezen
  • Ryan Baij

Volksbank en NLvoorelkaar zijn een nieuwe wervingscampagne gestart. Doel is om te laten zien dat je ook met een uurtje inzet het verschil kan maken voor iemand anders.

Volgens de partijen telt Nederland zeven miljoen mensen die zich inzetten voor een club, hun buurt, een school of een goed doel, maar toch is er nog een groot tekort aan vrijwilligers. De 3500 medewerkers van de Volksbank worden altijd al aangemoedigd om zich onder werktijd vrijwillig in te zetten voor een ander. NLvoorelkaar zorgt voor de juiste matches.

Marijne Joosten - team lead merk en communicatie de Volksbank legt uit waarom de actie goed bij de Volksbank past: ‘Onze eigen medewerkers zijn heelenthousiast over hun vrijwilligerswerk, onze klanten hebben we gevraagd mee te doen en nu nodigen we ook heel Nederland uit om zich een uurtje in te zetten voor een ander. Want met al die uurtjes bij elkaar maken we Nederland echt beter voor elkaar.’

Anne van Roosmalen - marketing manager NLvoorelkaar - voegt daaraan toe: ‘Er staan op dit moment nog steeds zo’n 12.000 hulpvragen open op ons platform. Mede als gevolg van de pandemie. Afgelopen week zijn er meer hulpvragen geplaatst dan ooit. En 87% daarvan is direct gerelateerd aan eenzaamheid. Helpen maakt happy.’

De campagne is ontwikkelt door Selmore Creative Agency. Jakko Achterberg, creatief partner, legt uit waarom het bedrijf voor deze actie heeft gekozen: ‘We kiezen bewust voor feel good. Vrijwilligerswerk klinkt best zwaar. Wij willen laten zien hoeveel lol een uurtje kan opleveren. Zonder dat het te klef wordt. Samen met regisseur Ismaël ten Heuvel hebben we veel tijd gestopt in de karakters en het spel.’

De video van de campagne is hier te zien.

Opdrachtgever: De Volksbank
Mediabureau: Dentsu, Evert Bronkhorst
Digital Agency: Born05, Laura Meerstadt & Valery Story
Reclamebureau: Selmore
Creatieve Directie: Jakko Achterberg & Niels Westra

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken