Kanzi en C2B introduceren vijf-minuten-podcast “Twistappels”
- Bureaus
- 25 jan 2022 @ 13:45
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 25 jan 2022 @ 13:45
- Michiel van Zaane
Kanzi en digitaal contentbureau C2B hebben onder de naam ”Twistappels” vijf-minuten-podcasts in het leven geroepen, speciaal voor mensen die een korte break nodig hebben van hun drukke bestaan.
In samenwerking met appelmerk Kanzi is de podcast “Twistappels” ontwikkeld, gemaakt door Babylon Audio Collective - bekend van de podcasthit “De Blankenberge Tapes” - en Topcast Media. In deze fictieve, zesdelige serie, verteld door “Penoza”-acteur Loek Peters, volgen de onverklaarbare gebeurtenissen in en rondom een appelboomgaard elkaar in rap tempo op. Een verwoestende vlammenzee, vreemde telefoontjes... Zodra het ene mysterie lijkt opgelost, doemt er alweer een volgend raadsel op aan de horizon. Peters kruipt in de huid van Jakob, die je meeneemt in een pakkend verhaal over een vurige liefde met fatale gevolgen.
Nieuwe visie
Bureaus en merken starten steeds vaker podcasts waarin rond de tafel wordt gezeten. ‘Deze podcastserie is echter meer te vergelijken met een kort, fictief luisterboek van het genre “thriller”, dat een populair genre is onder podcastluisteraars’, legt Helen Schoots, Brand Manager bij Kanzi uit. ‘Hiermee boort Kanzi een zeer brede doelgroep aan en experimenteren we met een nieuw type branded content.’
Esther van Ierlant, projectmanager bij C2B vult aan: ‘De korte afleveringen maken het beluisteren van de podcast extra laagdrempelig en toegankelijk. Je kunt een aflevering van “Twistappels” dan ook zien als het gezonde tussendoortje voor je gemoedstoestand. Met deze vernieuwende content stralen we uit waar Kanzi voor wilt staan.’
Top 20
“Twistappels” staat sinds de release van de eerste afleveringen in de Top 20 meest beluisterde podcasts op Apple Podcasts. Alle zes de delen van ‘Twistappels’ zijn vanaf 26 januari te beluisteren via diverse podcastapps, waaronder Spotify, Deezer en Itunes.
Credits
Opdrachtgever: Fruitmasters (Helen Schoots)
Bureau: C2B Amsterdam (Tim Meuleman, Laurens van Stokkum, Esther van Ierlant)
Strategy lead: Tim Meuleman
Production lead: Esther van Ierlant
Schrijvers en montage: Babylon Audio Collective (Tom Hofland, Pascal van Hulst)
Stemacteur: Loek Peters
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers