Kanzi en C2B introduceren vijf-minuten-podcast “Twistappels”
- Bureaus
- 25 jan 2022 @ 13:45
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 25 jan 2022 @ 13:45
- Michiel van Zaane
Kanzi en digitaal contentbureau C2B hebben onder de naam ”Twistappels” vijf-minuten-podcasts in het leven geroepen, speciaal voor mensen die een korte break nodig hebben van hun drukke bestaan.
In samenwerking met appelmerk Kanzi is de podcast “Twistappels” ontwikkeld, gemaakt door Babylon Audio Collective - bekend van de podcasthit “De Blankenberge Tapes” - en Topcast Media. In deze fictieve, zesdelige serie, verteld door “Penoza”-acteur Loek Peters, volgen de onverklaarbare gebeurtenissen in en rondom een appelboomgaard elkaar in rap tempo op. Een verwoestende vlammenzee, vreemde telefoontjes... Zodra het ene mysterie lijkt opgelost, doemt er alweer een volgend raadsel op aan de horizon. Peters kruipt in de huid van Jakob, die je meeneemt in een pakkend verhaal over een vurige liefde met fatale gevolgen.
Nieuwe visie
Bureaus en merken starten steeds vaker podcasts waarin rond de tafel wordt gezeten. ‘Deze podcastserie is echter meer te vergelijken met een kort, fictief luisterboek van het genre “thriller”, dat een populair genre is onder podcastluisteraars’, legt Helen Schoots, Brand Manager bij Kanzi uit. ‘Hiermee boort Kanzi een zeer brede doelgroep aan en experimenteren we met een nieuw type branded content.’
Esther van Ierlant, projectmanager bij C2B vult aan: ‘De korte afleveringen maken het beluisteren van de podcast extra laagdrempelig en toegankelijk. Je kunt een aflevering van “Twistappels” dan ook zien als het gezonde tussendoortje voor je gemoedstoestand. Met deze vernieuwende content stralen we uit waar Kanzi voor wilt staan.’
Top 20
“Twistappels” staat sinds de release van de eerste afleveringen in de Top 20 meest beluisterde podcasts op Apple Podcasts. Alle zes de delen van ‘Twistappels’ zijn vanaf 26 januari te beluisteren via diverse podcastapps, waaronder Spotify, Deezer en Itunes.
Credits
Opdrachtgever: Fruitmasters (Helen Schoots)
Bureau: C2B Amsterdam (Tim Meuleman, Laurens van Stokkum, Esther van Ierlant)
Strategy lead: Tim Meuleman
Production lead: Esther van Ierlant
Schrijvers en montage: Babylon Audio Collective (Tom Hofland, Pascal van Hulst)
Stemacteur: Loek Peters
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- Nederland ervaart grootschalige uitvalscampagne
- Artis viert duisternis met campagne ‘Donker in Artis’
- Neople wint publieksprijs bij Deloitte Rising Star 2025
- ANWB Private Lease en Marktplaats winnen bij ADCE in Barcelona
Laatste Nieuws
- Nominaties Gouden Zaag 2025 bekend24-11-2025
- Koepelcampagne bundelt strijd tegen... 24-11-2025
- Perk lanceert rebrand en... 24-11-2025
- Nieuwe Belgische campagne tegen... 24-11-2025
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

