Kanzi en C2B introduceren vijf-minuten-podcast “Twistappels”
- Bureaus
- 25 jan 2022 @ 13:45
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 25 jan 2022 @ 13:45
- Michiel van Zaane
Kanzi en digitaal contentbureau C2B hebben onder de naam ”Twistappels” vijf-minuten-podcasts in het leven geroepen, speciaal voor mensen die een korte break nodig hebben van hun drukke bestaan.
In samenwerking met appelmerk Kanzi is de podcast “Twistappels” ontwikkeld, gemaakt door Babylon Audio Collective - bekend van de podcasthit “De Blankenberge Tapes” - en Topcast Media. In deze fictieve, zesdelige serie, verteld door “Penoza”-acteur Loek Peters, volgen de onverklaarbare gebeurtenissen in en rondom een appelboomgaard elkaar in rap tempo op. Een verwoestende vlammenzee, vreemde telefoontjes... Zodra het ene mysterie lijkt opgelost, doemt er alweer een volgend raadsel op aan de horizon. Peters kruipt in de huid van Jakob, die je meeneemt in een pakkend verhaal over een vurige liefde met fatale gevolgen.
Nieuwe visie
Bureaus en merken starten steeds vaker podcasts waarin rond de tafel wordt gezeten. ‘Deze podcastserie is echter meer te vergelijken met een kort, fictief luisterboek van het genre “thriller”, dat een populair genre is onder podcastluisteraars’, legt Helen Schoots, Brand Manager bij Kanzi uit. ‘Hiermee boort Kanzi een zeer brede doelgroep aan en experimenteren we met een nieuw type branded content.’
Esther van Ierlant, projectmanager bij C2B vult aan: ‘De korte afleveringen maken het beluisteren van de podcast extra laagdrempelig en toegankelijk. Je kunt een aflevering van “Twistappels” dan ook zien als het gezonde tussendoortje voor je gemoedstoestand. Met deze vernieuwende content stralen we uit waar Kanzi voor wilt staan.’
Top 20
“Twistappels” staat sinds de release van de eerste afleveringen in de Top 20 meest beluisterde podcasts op Apple Podcasts. Alle zes de delen van ‘Twistappels’ zijn vanaf 26 januari te beluisteren via diverse podcastapps, waaronder Spotify, Deezer en Itunes.
Credits
Opdrachtgever: Fruitmasters (Helen Schoots)
Bureau: C2B Amsterdam (Tim Meuleman, Laurens van Stokkum, Esther van Ierlant)
Strategy lead: Tim Meuleman
Production lead: Esther van Ierlant
Schrijvers en montage: Babylon Audio Collective (Tom Hofland, Pascal van Hulst)
Stemacteur: Loek Peters
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing