Glaser is nieuwe managing director Blauw Gras
- Bureaus
- 16 nov 2022 @ 14:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StrategiePersonalia
- 16 nov 2022 @ 14:00
- Peter van Woensel Kooy
Wouter Glaser is de nieuwe managing director van het social-first creative agency Blauw Gras. Glaser volgt Erjon Tuenter op die na elf jaar ondernemen een andere weg inslaat.
Als oprichter van Glasnost en Fitzgerald is de nieuwe managing director ervaren in het opzetten en uitbouwen van bureaus. Daarnaast heeft hij veel affiniteit met het social vak, onder andere aan klantzijde bij TomTom en Hyves.
‘Na elf jaar "voorwaartse drang", smeden van een topteam en prachtig werk voor geweldige merken, is het voor mij tijd voor een nieuwe uitdaging', zegt Erjon Tuenter, 'Daar ga ik mij de komende maanden over bezinnen. Ik ben vooral trots op het werken met al die fijne en talentvolle mensen, het was geweldig om hun aanvoerder te zijn. Blauw Gras gaat de volgende fase in, en ik heb er het volle vertrouwen in dat team Blauw Gras dit onder leiding van Wouter waar gaat maken'
Glaser was voordat hij in deze rol stapte twee jaar Chief Growth Officer bij Ace. In deze rol was hij verantwoordelijk voor de groeiprogramma's van de bureaus binnen Ace. Van onboarding, tot integratie, tot gezonde groei. Nu dit staat, kan hij de energie richten op een andere passie: het leiden en uitbouwen van een team.
'Toen de kans kwam om als managing director bij Blauw Gras aan de slag te gaan hoefde ik niet lang na te denken', zegt Wouter Glaser. 'Erjon Tuenter heeft samen met Erik Wiese een prachtig bedrijf neergezet. Ik ben in de afgelopen tijd verliefd geworden op het bureau en heb ik met verschillende collega’s al een band opgebouwd. Binnen Ace geloven we erin dat we specialisaties meer moeten laten samenwerken, denk bijvoorbeeld aan Social en PR. Dat ligt in elkaars verlengde en kan elkaar enorm versterken. In mijn nieuwe rol als MD van Blauw Gras, én als oprichter van Glasnost, kan ik zorgen voor die ontwikkeling.'
(PvWK)
Over Blauw Gras
'Wij zijn Blauw Gras. Al ruim 10 jaar laten wij merken groeien met de power van social. Wij geloven dat een social mindset de brandstof is voor merken van de toekomst. Daarom helpen wij organisaties om hun merken te transformeren naar social brands. Met een team van 50 social experts bedienen wij klanten als Samsung, McDonald’s, Aldi, Hartstichting, PostNL en Menzis. Blauw Gras is onderdeel van Ace. Meer informatie: www.blauw-gras.com en www.thisisace.nl.'
(bron: Ace)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Philips leert kinderen repareren met... 23-12-2025
- Fashion statement tegen Cobra-vuurwerk22-12-2025
- Nieuw agency of record voor Sweco19-12-2025
- Aanbesteding gemeente Almere... 19-12-2025
- FarmCamps speelt in op vakantiestress18-12-2025
- Campagne haalt stigma van... 18-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

