ShowHeroes Group komt met ‘Better Media Framework’

- Bureaus
- 29 nov 2022 @ 13:03
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 29 nov 2022 @ 13:03
- Michiel van Zaane
De ShowHeroes Group kondigde op 29 november aan te gaan werken met een ‘Better Media Framework’. Het framework moet het bedrijf helpen zijn inspanningen op het gebied van duurzaamheid, inclusie, diversiteit en privacy te structureren en toetsen. De richtlijnen gelden ook voor de partners en klanten van ShowHeroes.
Het bedrijf is naar eigen zeggen daarmee de eerste die iedereen in de media- en reclame-industrie verantwoordelijk houdt voor zijn of haar impact op de toekomst. De introductie van Better Media is een nieuwe stap in de duurzaamheidsstrategie van ShowHeroes. Begin deze maand maakte het bedrijf, dat zich bezighoudt met digitale videocontent, technologie en advertentieoplossingen nog bekend dat zij als een van de eersten in de industrie het mogelijk maakten om de ecologische voetafdruk van mediacampagnes te meten, verminderen, rapporteren en delen. Door het lanceren van het framework gaat het bedrijf nog een stap verder, namelijk door het uitsluiten van partners die zich niet committeren aan de normen en waarden van het bedrijf. Deze gaan verder dan de impact op het klimaat. Ook data-ethiek, diversiteit, gelijkheid en inclusie zijn opgenomen in de vier pijlers die ook door klanten en partners nageleefd dienen te worden.
‘Iedereen is verantwoordelijk’
‘ShowHeroes houdt iedereen in media- en reclame-industrie verantwoordelijk voor zijn of haar impact op de toekomst’, zegt Ilhan Zengin, CEO van de ShowHeroes Group. ‘Ervoor kiezen om alleen te werken met partners die net als wij aan deze normen voldoen, is een gedurfde stap, maar de noodzaak van het framework behoeft volgens mij niet veel uitleg. Als bedrijf willen we een signaal afgeven aan de hele industrie dat ze klimaat, privacy en mensen serieuzer moet nemen dan tot nu toe het geval is en snel en resoluut actie moet ondernemen om onze industrie duurzamer te maken. Wij nodigen dan ook iedereen uit om het framework te adopteren.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Harrie Kuipers nieuwe CCO Happy Horizon
- Singer-songrapper Snelle in nieuwe campagne Milka
- [column] Brand fiction: authenticiteit of entertainment?
- Marlon von Franquemont en Reinier Demeijer-Gorissen naar Fitzroy
- Cases vanuit een abonnementsmodel zijn voor ons heel interessant
- Popcorn Stories ontwikkelt jongerencampagne voor 113...
Laatste Nieuws
- Effies zoeken juryleden met lef en... 03-02-2023
- Denis Ghys Chief Strategy Officer... 02-02-2023
- MOA verder als Data & Insights Network02-02-2023
- Vodafone gaat voor langer leven (van... 02-02-2023
- Unox: Er valt nog zoveel te schaatsen02-02-2023
- Maaike Preuninger en Jasper Boon in... 01-02-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day