ShowHeroes Group komt met ‘Better Media Framework’
- Bureaus
- 29 nov 2022 @ 13:03
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 29 nov 2022 @ 13:03
- Michiel van Zaane
De ShowHeroes Group kondigde op 29 november aan te gaan werken met een ‘Better Media Framework’. Het framework moet het bedrijf helpen zijn inspanningen op het gebied van duurzaamheid, inclusie, diversiteit en privacy te structureren en toetsen. De richtlijnen gelden ook voor de partners en klanten van ShowHeroes.
Het bedrijf is naar eigen zeggen daarmee de eerste die iedereen in de media- en reclame-industrie verantwoordelijk houdt voor zijn of haar impact op de toekomst. De introductie van Better Media is een nieuwe stap in de duurzaamheidsstrategie van ShowHeroes. Begin deze maand maakte het bedrijf, dat zich bezighoudt met digitale videocontent, technologie en advertentieoplossingen nog bekend dat zij als een van de eersten in de industrie het mogelijk maakten om de ecologische voetafdruk van mediacampagnes te meten, verminderen, rapporteren en delen. Door het lanceren van het framework gaat het bedrijf nog een stap verder, namelijk door het uitsluiten van partners die zich niet committeren aan de normen en waarden van het bedrijf. Deze gaan verder dan de impact op het klimaat. Ook data-ethiek, diversiteit, gelijkheid en inclusie zijn opgenomen in de vier pijlers die ook door klanten en partners nageleefd dienen te worden.
‘Iedereen is verantwoordelijk’
‘ShowHeroes houdt iedereen in media- en reclame-industrie verantwoordelijk voor zijn of haar impact op de toekomst’, zegt Ilhan Zengin, CEO van de ShowHeroes Group. ‘Ervoor kiezen om alleen te werken met partners die net als wij aan deze normen voldoen, is een gedurfde stap, maar de noodzaak van het framework behoeft volgens mij niet veel uitleg. Als bedrijf willen we een signaal afgeven aan de hele industrie dat ze klimaat, privacy en mensen serieuzer moet nemen dan tot nu toe het geval is en snel en resoluut actie moet ondernemen om onze industrie duurzamer te maken. Wij nodigen dan ook iedereen uit om het framework te adopteren.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
- Popal kiest Umfang na pitch30-06-2025
- Aldi scoort met nieuwe XXL-fancampagne30-06-2025
- All Response Media werkt voor... 27-06-2025
- Digitale bureaus toonden veerkracht... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation