ShowHeroes Group komt met ‘Better Media Framework’
- Bureaus
- 29 nov 2022 @ 13:03
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 29 nov 2022 @ 13:03
- Michiel van Zaane
De ShowHeroes Group kondigde op 29 november aan te gaan werken met een ‘Better Media Framework’. Het framework moet het bedrijf helpen zijn inspanningen op het gebied van duurzaamheid, inclusie, diversiteit en privacy te structureren en toetsen. De richtlijnen gelden ook voor de partners en klanten van ShowHeroes.
Het bedrijf is naar eigen zeggen daarmee de eerste die iedereen in de media- en reclame-industrie verantwoordelijk houdt voor zijn of haar impact op de toekomst. De introductie van Better Media is een nieuwe stap in de duurzaamheidsstrategie van ShowHeroes. Begin deze maand maakte het bedrijf, dat zich bezighoudt met digitale videocontent, technologie en advertentieoplossingen nog bekend dat zij als een van de eersten in de industrie het mogelijk maakten om de ecologische voetafdruk van mediacampagnes te meten, verminderen, rapporteren en delen. Door het lanceren van het framework gaat het bedrijf nog een stap verder, namelijk door het uitsluiten van partners die zich niet committeren aan de normen en waarden van het bedrijf. Deze gaan verder dan de impact op het klimaat. Ook data-ethiek, diversiteit, gelijkheid en inclusie zijn opgenomen in de vier pijlers die ook door klanten en partners nageleefd dienen te worden.
‘Iedereen is verantwoordelijk’
‘ShowHeroes houdt iedereen in media- en reclame-industrie verantwoordelijk voor zijn of haar impact op de toekomst’, zegt Ilhan Zengin, CEO van de ShowHeroes Group. ‘Ervoor kiezen om alleen te werken met partners die net als wij aan deze normen voldoen, is een gedurfde stap, maar de noodzaak van het framework behoeft volgens mij niet veel uitleg. Als bedrijf willen we een signaal afgeven aan de hele industrie dat ze klimaat, privacy en mensen serieuzer moet nemen dan tot nu toe het geval is en snel en resoluut actie moet ondernemen om onze industrie duurzamer te maken. Wij nodigen dan ook iedereen uit om het framework te adopteren.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dentsu Creative Amsterdam viert 20... 18-09-2025
- Ra*w en One:Nil dagen creatief... 18-09-2025
- Campagne ‘Blijf in beeld’ richt zich... 17-09-2025
- Univé lanceert zakelijke campagne... 15-09-2025
- Mooie Boules en Gardeners bundelen... 15-09-2025
- Closed on Monday opent lift voor... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes