Actrice Anniek Pheifer haakt in op Gouden Kalveren met Instagram hoax

- Bureaus
- 3 okt 2023 @ 08:33
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 3 okt 2023 @ 08:33
- Michiel van Zaane
Met een opvallende foto op Instagram heeft Anniek Pheifer aandacht gevraagd voor de missie van Heifer, dat wereldwijd arme boerengezinnen ondersteunt.
Op vrijdag 29 september, de dag dat de Gouden Kalveren werden uitgereikt, plaatste Anniek Pheifer een opvallende foto op haar Instagram pagina waarmee ze haar volgers op het verkeerde been zette. Op deze foto poseerde zij met een verfkwast en een echt kalfje wiens vacht volledig goud geverfd was. ‘Eindelijk een Gouden Kalf! Vandaag heb ik het heft in eigen handen genomen’ luidde het bijschrift. Het maakte veel los en volgers spraken hun ongenoegen uit. Pheifer plaatste de volgende dag een filmpje waarin ze uitlegde aandacht te willen vragen voor Heifer, een goed doel waarvoor ze al jarenlang actief is als ambassadeur.
Eva van Ierssel, Communicatie & fondsenwerving Heifer Nederland: ‘Het Nederlands Film Festival was de uitgelezen kans om samen met Anniek in te haken op de Gouden Kalveren, in de letterlijke zin van het woord. Er kwamen namelijk twee werelden perfect samen. Enerzijds dat Anniek Pheifer (na meerdere nominaties) nog niet eerder een Gouden Kalf won. En anderzijds dat Heifer zich al decennialang wereldwijd inzet voor gezinnen in armoede volgens een uniek principe: ‘Passing on the Gift’. Oorspronkelijk betekende dit dat een gezin een drachtige koe ontving en het eerst geboren kalfje doorgaf aan een ander gezin. Inmiddels is dit uitgegroeid tot veel meer. Zo geven boerengezinnen vandaag de dag ook volop kennis, vaardigheden, zaden en materialen aan elkaar door. Op deze manier krijgen boeren zelf de regie in handen om een beter bestaan op te bouwen.’
Richard Hol, Creative Director Fightclub: ‘De samenloop van omstandigheden zorgde voor een kans waarbij we op een opvallende manier de missie van Heifer onder de aandacht konden brengen. Vanuit het haakje ‘Een kalf van Heifer is goud waard’ kreeg het concept vorm en waren Heifer en Anniek vanaf de eerste presentatie all-in.’
Anniek Pfheifer, actrice: ‘Ik voel me sterk betrokken bij Heifer en twijfelde geen moment toen ik werd gevraagd voor deze campagne. Het valt voor goede doelen in Nederland niet mee om op te vallen en om de harten van donateurs te winnen. Ik ben al meer dan 12 jaar een trotse ambassadeur van Heifer en ik vind het belangrijk dat de organisatie bekender wordt onder het Nederlandse publiek. Ik hoop dat zo meer mensen het mooie, maar ook noodzakelijke werk van Heifer willen steunen. Het Nederlands Film Festival bleek het perfecte moment om mijn twee werelden samen te voegen, de wereld van film en mijn werk voor Heifer, en te benadrukken dat ook het Heifer kalf goud waard is!’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Winnaarsoverzicht Epica 2023 -... 08-12-2023
- Gospooky voegt twee nieuwe Creative... 08-12-2023
- Bar-le-Duc kiest voor Crocodile Agency08-12-2023
- Sportcontentbureau Box to Box breidt... 08-12-2023
- Kruidvat kerstcampagne: inzamelen... 07-12-2023
- [live] Nederland wint Grand Prix bij... 07-12-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala