Actrice Anniek Pheifer haakt in op Gouden Kalveren met Instagram hoax
- Bureaus
- 3 okt 2023 @ 08:33
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 3 okt 2023 @ 08:33
- Michiel van Zaane
Met een opvallende foto op Instagram heeft Anniek Pheifer aandacht gevraagd voor de missie van Heifer, dat wereldwijd arme boerengezinnen ondersteunt.
Op vrijdag 29 september, de dag dat de Gouden Kalveren werden uitgereikt, plaatste Anniek Pheifer een opvallende foto op haar Instagram pagina waarmee ze haar volgers op het verkeerde been zette. Op deze foto poseerde zij met een verfkwast en een echt kalfje wiens vacht volledig goud geverfd was. ‘Eindelijk een Gouden Kalf! Vandaag heb ik het heft in eigen handen genomen’ luidde het bijschrift. Het maakte veel los en volgers spraken hun ongenoegen uit. Pheifer plaatste de volgende dag een filmpje waarin ze uitlegde aandacht te willen vragen voor Heifer, een goed doel waarvoor ze al jarenlang actief is als ambassadeur.
Eva van Ierssel, Communicatie & fondsenwerving Heifer Nederland: ‘Het Nederlands Film Festival was de uitgelezen kans om samen met Anniek in te haken op de Gouden Kalveren, in de letterlijke zin van het woord. Er kwamen namelijk twee werelden perfect samen. Enerzijds dat Anniek Pheifer (na meerdere nominaties) nog niet eerder een Gouden Kalf won. En anderzijds dat Heifer zich al decennialang wereldwijd inzet voor gezinnen in armoede volgens een uniek principe: ‘Passing on the Gift’. Oorspronkelijk betekende dit dat een gezin een drachtige koe ontving en het eerst geboren kalfje doorgaf aan een ander gezin. Inmiddels is dit uitgegroeid tot veel meer. Zo geven boerengezinnen vandaag de dag ook volop kennis, vaardigheden, zaden en materialen aan elkaar door. Op deze manier krijgen boeren zelf de regie in handen om een beter bestaan op te bouwen.’
Richard Hol, Creative Director Fightclub: ‘De samenloop van omstandigheden zorgde voor een kans waarbij we op een opvallende manier de missie van Heifer onder de aandacht konden brengen. Vanuit het haakje ‘Een kalf van Heifer is goud waard’ kreeg het concept vorm en waren Heifer en Anniek vanaf de eerste presentatie all-in.’
Anniek Pfheifer, actrice: ‘Ik voel me sterk betrokken bij Heifer en twijfelde geen moment toen ik werd gevraagd voor deze campagne. Het valt voor goede doelen in Nederland niet mee om op te vallen en om de harten van donateurs te winnen. Ik ben al meer dan 12 jaar een trotse ambassadeur van Heifer en ik vind het belangrijk dat de organisatie bekender wordt onder het Nederlandse publiek. Ik hoop dat zo meer mensen het mooie, maar ook noodzakelijke werk van Heifer willen steunen. Het Nederlands Film Festival bleek het perfecte moment om mijn twee werelden samen te voegen, de wereld van film en mijn werk voor Heifer, en te benadrukken dat ook het Heifer kalf goud waard is!’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
Laatste Nieuws
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

