Wingman Condoms lanceert nieuwe campagne op Valentijnsdag
- Bureaus
- 14 feb 2024 @ 08:40
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 14 feb 2024 @ 08:40
- Nanny Kuilboer
Het nieuwe condoom van Wingman heeft ‘vleugels’ zodat het moeiteloos en snel kan worden aangebracht. De grappige bijbehorende campagne is van de hand van bureau Happiness.
‘Geen geklooi meer met het tuutje, geen handen vol glijmiddel en geen probleem meer met de vraag wat de bovenkant is’, belooft condoommerk Wingman zijn gebruikers, en dus ook geen reden meer om geen condoom te gebruiken.
‘Onderbreking van je love making’
Uit onderzoek van Rutgers en Soa Aids Nederland onder ruim 10.000 jongeren tussen 13 en 25 jaar blijkt dat de groep die geen anticonceptie gebruikt de afgelopen twaalf jaar is gestegen. Vooral onder studenten is het geen vanzelfsprekendheid. In 2017 gebruikte nog bijna driekwart van de jongeren een condoom bij de eerste (vaginale) seks. In 2023 was dat nog maar tweederde. Deskundigen verwachten dat het aantal soa’s verder toeneemt als het condoomgebruik blijft dalen. In het onderzoek geven jongeren aan geen condoom te gebruiken omdat dat volgens hen het seksuele genot vermindert. Daan de Raaf, Strategy Partner bij Happiness Amsterdam: ‘Het grote issue zit hem in de onderbreking van je love making. Je zit er natuurlijk niet op te wachten om uit het moment gehaald te worden. Maar ja, je zit nog minder te wachten op een soa of een ongewenste zwangerschap. Gelukkig gaat het met Wingman super smooth. Of je nu twee handen gebruikt of maar één hand vrij hebt, binnen twee seconden zit je Wingman erom.’
‘We moesten mensen te zien overtuigen’
De Wingman is bedacht door twee oud-studenten van de TU Delft. Arnaud Snippe, Managing Director van Wingman: ‘Als je Wingman eenmaal hebt gebruikt, dan wil je nooit meer anders, maar het is natuurlijk ook wel wat om mensen te overtuigen iets anders te proberen op zo'n delicaat moment. Want wat zijn die vleugeltjes dan? Het was zaak om niet alleen te laten zien hoe het werkt, maar vooral hoe smooth.’
‘Onze reclame is al voorbij voor je ‘m kunt wegklikken’
Joey Boeters, Creative Partner bij Happiness Amsterdam: ‘We zagen een mooie parallel tussen twee vervelende, maar noodzakelijke, onderbrekingen: het gebruik van het condoom, en - jawel - reclame. Net als met het condoomritueel zorgen we ervoor dat onze reclame-uitingen ook zo smooth mogelijk zijn en dus nauwelijks voor een vervelende onderbreking zorgen. Sterker nog, het is al voorbij voor je kan wegklikken, swipen of scrollen.’ Naast de campagne verzorgde Happiness ook de vormgeving van de nieuwe packaging en website. De campagne wordt ingezet op TikTok, Snapchat, Instagram, Facebook, Tinder en YouTube en het startschot vindt logischerwijs plaatst op 14 februari, Valentijnsdag.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Hornbach trapt tuinseizoen af met 'Verheug je als een kind'
- Vier nieuwe gezichten bij Gardeners
- De impact van laaggeletterdheid: waarom dit probleem ons...
- Eerste AI-inhaakbillboard met bewegend persoon
- Zeeman verkozen tot meest duurzame kledingmerk
- Stabilo en KesselsKramer lanceren wereldwijde campagne
Laatste Nieuws
- Gardeners breidt diensten uit met... 27-03-2025
- SAN ABC Accenten 2024 longlist bekend27-03-2025
- Warc Effective 100: Lange termijn... 26-03-2025
- 'Noem ons Naïf': verzorgingsmerk... 25-03-2025
- 117 nominaties: brede spreiding met... 24-03-2025
- Prazeres United lanceert... 24-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center