Wingman Condoms lanceert nieuwe campagne op Valentijnsdag

Wingman Condoms lanceert nieuwe campagne op Valentijnsdag
  • Bureaus
  • 14 feb 2024 @ 08:40
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Het nieuwe condoom van Wingman heeft ‘vleugels’ zodat het moeiteloos en snel kan worden aangebracht. De grappige bijbehorende campagne is van de hand van bureau Happiness.

‘Geen geklooi meer met het tuutje, geen handen vol glijmiddel en geen probleem meer met de vraag wat de bovenkant is’, belooft condoommerk Wingman zijn gebruikers, en dus ook geen reden meer om geen condoom te gebruiken.

‘Onderbreking van je love making’
Uit onderzoek van Rutgers en Soa Aids Nederland onder ruim 10.000 jongeren tussen 13 en 25 jaar blijkt dat de groep die geen anticonceptie gebruikt de afgelopen twaalf jaar is gestegen. Vooral onder studenten is het geen vanzelfsprekendheid. In 2017 gebruikte nog bijna driekwart van de jongeren een condoom bij de eerste (vaginale) seks. In 2023 was dat nog maar tweederde. Deskundigen verwachten dat het aantal soa’s verder toeneemt als het condoomgebruik blijft dalen. In het onderzoek geven jongeren aan geen condoom te gebruiken omdat dat volgens hen het seksuele genot vermindert. Daan de Raaf, Strategy Partner bij Happiness Amsterdam: ‘Het grote issue zit hem in de onderbreking van je love making. Je zit er natuurlijk niet op te wachten om uit het moment gehaald te worden. Maar ja, je zit nog minder te wachten op een soa of een ongewenste zwangerschap. Gelukkig gaat het met Wingman super smooth. Of je nu twee handen gebruikt of maar één hand vrij hebt, binnen twee seconden zit je Wingman erom.’

‘We moesten mensen te zien overtuigen’
De Wingman is bedacht door twee oud-studenten van de TU Delft. Arnaud Snippe, Managing Director van Wingman: ‘Als je Wingman eenmaal hebt gebruikt, dan wil je nooit meer anders, maar het is natuurlijk ook wel wat om mensen te overtuigen iets anders te proberen op zo'n delicaat moment. Want wat zijn die vleugeltjes dan? Het was zaak om niet alleen te laten zien hoe het werkt, maar vooral hoe smooth.’

‘Onze reclame is al voorbij voor je ‘m kunt wegklikken’
Joey Boeters, Creative Partner bij Happiness Amsterdam: ‘We zagen een mooie parallel tussen twee vervelende, maar noodzakelijke, onderbrekingen: het gebruik van het condoom, en - jawel - reclame. Net als met het condoomritueel zorgen we ervoor dat onze reclame-uitingen ook zo smooth mogelijk zijn en dus nauwelijks voor een vervelende onderbreking zorgen. Sterker nog, het is al voorbij voor je kan wegklikken, swipen of scrollen.’ Naast de campagne verzorgde Happiness ook de vormgeving van de nieuwe packaging en website. De campagne wordt ingezet op TikTok, Snapchat, Instagram, Facebook, Tinder en YouTube en het startschot vindt logischerwijs plaatst op 14 februari, Valentijnsdag.



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken