Wingman Condoms lanceert nieuwe campagne op Valentijnsdag
- Bureaus
- 14 feb 2024 @ 08:40
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 14 feb 2024 @ 08:40
- Nanny Kuilboer
Het nieuwe condoom van Wingman heeft ‘vleugels’ zodat het moeiteloos en snel kan worden aangebracht. De grappige bijbehorende campagne is van de hand van bureau Happiness.
‘Geen geklooi meer met het tuutje, geen handen vol glijmiddel en geen probleem meer met de vraag wat de bovenkant is’, belooft condoommerk Wingman zijn gebruikers, en dus ook geen reden meer om geen condoom te gebruiken.
‘Onderbreking van je love making’
Uit onderzoek van Rutgers en Soa Aids Nederland onder ruim 10.000 jongeren tussen 13 en 25 jaar blijkt dat de groep die geen anticonceptie gebruikt de afgelopen twaalf jaar is gestegen. Vooral onder studenten is het geen vanzelfsprekendheid. In 2017 gebruikte nog bijna driekwart van de jongeren een condoom bij de eerste (vaginale) seks. In 2023 was dat nog maar tweederde. Deskundigen verwachten dat het aantal soa’s verder toeneemt als het condoomgebruik blijft dalen. In het onderzoek geven jongeren aan geen condoom te gebruiken omdat dat volgens hen het seksuele genot vermindert. Daan de Raaf, Strategy Partner bij Happiness Amsterdam: ‘Het grote issue zit hem in de onderbreking van je love making. Je zit er natuurlijk niet op te wachten om uit het moment gehaald te worden. Maar ja, je zit nog minder te wachten op een soa of een ongewenste zwangerschap. Gelukkig gaat het met Wingman super smooth. Of je nu twee handen gebruikt of maar één hand vrij hebt, binnen twee seconden zit je Wingman erom.’
‘We moesten mensen te zien overtuigen’
De Wingman is bedacht door twee oud-studenten van de TU Delft. Arnaud Snippe, Managing Director van Wingman: ‘Als je Wingman eenmaal hebt gebruikt, dan wil je nooit meer anders, maar het is natuurlijk ook wel wat om mensen te overtuigen iets anders te proberen op zo'n delicaat moment. Want wat zijn die vleugeltjes dan? Het was zaak om niet alleen te laten zien hoe het werkt, maar vooral hoe smooth.’
‘Onze reclame is al voorbij voor je ‘m kunt wegklikken’
Joey Boeters, Creative Partner bij Happiness Amsterdam: ‘We zagen een mooie parallel tussen twee vervelende, maar noodzakelijke, onderbrekingen: het gebruik van het condoom, en - jawel - reclame. Net als met het condoomritueel zorgen we ervoor dat onze reclame-uitingen ook zo smooth mogelijk zijn en dus nauwelijks voor een vervelende onderbreking zorgen. Sterker nog, het is al voorbij voor je kan wegklikken, swipen of scrollen.’ Naast de campagne verzorgde Happiness ook de vormgeving van de nieuwe packaging en website. De campagne wordt ingezet op TikTok, Snapchat, Instagram, Facebook, Tinder en YouTube en het startschot vindt logischerwijs plaatst op 14 februari, Valentijnsdag.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nami lanceert campagne-initiatief #EchtMannelijk
- Vitakruid lanceert nieuw merkplatform 'Het zit erin'
- Zzuper lanceert campagne voor onverzekerde zelfstandigen
- Campagne zet trotse Hartmakers in beweging
- De Koffiejongens positioneren zich als buitenbeentje
- Eye Wish zet vakmanschap centraal in nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Closed on Monday opent lift voor... 15-09-2025
- Multi-Gyn kiest voor... 12-09-2025
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
- Nieuw geluid voor nieuwe VanMoof10-09-2025
- Domino’s lanceert 13 nieuwe office... 10-09-2025
- Salsa Shop kiest Buutvrij als... 09-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes