Digital Rockstars: het gevoel van de jaren '90 met de kennis van nu
- Bureaus
- 18 okt 2024 @ 10:21
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 18 okt 2024 @ 10:21
- Sjaak Hoogkamer
Digital Rockstars is een nieuw, digitaal marketingbureau, dat zich richt zich op branding, creatie en online marketingcampagnes, met een grote knipoog naar de jaren ‘90 – een tijd waarin marketing speels, gewaagd en opvallend was.
Het doel? Volgens de oprichters ‘de onbezorgde en creatieve uitingen van vroeger samenbrengen met de digitale distributiemogelijkheden en ervaring van nu, zodat merken écht opvallen en maximaal resultaat behalen.’
De vijf ervaren partners van Digital Rockstars kiezen er bewust voor om hun verhaal op te hangen aan de jaren ‘90. “Weet je nog, vroeger? Nee, toen was niet alles beter. Wel leuker”, begint hun merkverhaal. “Hardcore was nog happy en marketing gewaagder”.
Wat het nieuwe digitale marketingbureau wil terugbrengen, zijn elementen van keihard lachen, opvallen en niet alles zo serieus nemen. De jaren ‘90-visie is dan ook duidelijk zichtbaar in alles wat Digital Rockstars doet. Van de retro-geïnspireerde website tot aan de tone of voice van het bedrijf - met woorden die we vroeger op straat naar elkaar schreeuwden. Soms een tikkeltje brutaal, maar vooral niet subtiel.
Jotham Marco, medeoprichter van Digital Rockstars: ‘Wij waren allemaal kind in de jaren ‘90. Toen had je zoveel reclames waar je om moest lachen, die leuk waren en daarom bleven hangen. De afgelopen jaren is dat steeds veiliger geworden, niet meer out of the box en vooral saaier. Een beetje truttig, als ik het zo mag noemen. Wij willen marketing weer injecteren met de goede dingen uit onze kindertijd, en daarmee merken helpen om weer op te vallen én te blijven plakken. Niet ieder merk zal dit durven, maar we beloven dat als je het wel durft, het heel leuk wordt.’
Op de foto: v.l.n.r. Tabby Fijma, Glenn Wessels, Rian de Boer, Jotham Marco en Rutger Groot
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers