Eva van Reijmersdal: 'Roep om transparantie in branded content steeds groter'

Eva van Reijmersdal: 'Roep om transparantie in branded content steeds groter'
  • Content
  • 28 dec 2018 @ 09:55
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Branded Content EventBranded contentEvenement

Het Branded Content Event staat weer voor de deur. Op donderdag 31 januari krijgen marketeers in DeFabrique de laatste trends in contentmarketing voorgeschoteld. We blikken vast vooruit met een van de sprekers: Eva van Reijmersdal, hoofddocent Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam.

Wat kunnen we verwachten van je talk?

Ik zal ingaan op de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van branded content in de praktijk en in het wetenschappelijk onderzoek. Een belangrijke rol is daarbij weggelegd voor het veranderende medialandschap, waar ik zie dat de roep om transparantie, zoals in het geval van sponsorvermeldingen, steeds groter wordt.

Wat is voor marketeers anno 2019 de grote uitdaging op het gebied van branded content?

Om de controle te geven aan online content creators en te vertrouwen op hun kennis van de doelgroep. Dit is met name relevant als het gaat om influencers. Zij weten als geen ander hoe ze hun doelgroep moeten aanspreken, maar als marketeer kan het een uitdaging zijn om je daaraan over te geven.

Wat levert branded content nu eigenlijk op in termen van ROI?

Ik denk dat dit sterk verschilt per medium en kanaal, maar ook afhangt van de kwaliteit van de branded content.

Hoe ga jij de twijfelende marketeer overhalen om naar Branded Content Event te komen?

Het event is de autoriteit op het gebied van branded content en biedt de kans om in één dag geïnspireerd te raken, van elkaar te leren en kennis op te doen.

 

Branded Content Event vindt plaats op donderdag 31 januari in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe voor meer informatie.

Lees ook:

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken