Luister mee met Nicolaes Maes
- Content
- 11 okt 2019 @ 10:49
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentCampagnesKunst & Cultuur
- 11 okt 2019 @ 10:49
- Lucas Boon
Het Mauritshuis lanceert in samenwerking met creatief bureau Energize een audiogedragen campagne waarin de luisteraar terug in de tijd gaat en kennis maakt met het schilderwerk van Nicolaes Maes, ook bekend als 'de veelzijdige leerling' van Rembrandt.
Vanaf donderdag 17 oktober is de eerste overzichtstentoonstelling van het oeuvre van de schilder uit de Gouden Eeuw te zien in het Mauritshuis in Den Haag. Voor de campagne is een serie van drie verhalen radiocommercials ontwikkeld, die allen binnen één reclameblok te horen zien. In de serie gaat de luisteraar terug in de tijd met Nicolaes Maes en voice-over Kim van Kooten.
Zowel in radio als overige ingezette middelen (digital out of home, print, online display) wordt doorverwezen naar de website van het Mauritshuis, waar drie hoorspelen te beluisteren zijn. Ieder hoorspel geeft op verhalende wijze meer achtergrondinformatie bij de drie verschillende fasen, de schilder en de manier waarop hij te werk ging.
Robin Pas, creative director bij Energize, laat weten: 'Kunst is nog waardevoller en boeiender als je het verhaal achter de schilder en zijn werken kent. Dankzij deze audiogedreven campagne leren mensen Nicolaes Maes echt kennen. Daarna bevestigt het Mauritshuis opnieuw hét kenniscentrum van de Gouden Eeuw te zijn.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kerst 2025: Marks and Spencer gaat ook voor reallife, net als...
- Karvan Cevitam, Hema en Somention grote winnaars Grand Prix...
- Marketeer Kya de Booij over Jack Daniel's nieuwe Studio Jacket
- Kinderpostzegels en KPN starten campagne tegen eenzaamheid...
- Plus vernieuwt merkbelofte en contentcampagne
- Zero Gravity Drone eert hoofdstad met adembenemende luchtfilm
Laatste Nieuws
- Zero Gravity Drone eert hoofdstad... 19-11-2025
- Kerst 2025: Marks and Spencer gaat... 19-11-2025
- Plus vernieuwt merkbelofte en... 12-11-2025
- Karvan Cevitam, Hema en Somention... 06-11-2025
- Kinderpostzegels en KPN starten... 06-11-2025
- Marketeer Kya de Booij over Jack... 05-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

