Luister mee met Nicolaes Maes

Luister mee met Nicolaes Maes
  • Content
  • 11 okt 2019 @ 10:49
  • 15732 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentCampagnesKunst & Cultuur

Het Mauritshuis lanceert in samenwerking met creatief bureau Energize een audiogedragen campagne waarin de luisteraar terug in de tijd gaat en kennis maakt met het schilderwerk van Nicolaes Maes, ook bekend als 'de veelzijdige leerling' van Rembrandt.

Vanaf donderdag 17 oktober is de eerste overzichtstentoonstelling van het oeuvre van de schilder uit de Gouden Eeuw te zien in het Mauritshuis in Den Haag. Voor de campagne is een serie van drie verhalen radiocommercials ontwikkeld, die allen binnen één reclameblok te horen zien. In de serie gaat de luisteraar terug in de tijd met Nicolaes Maes en voice-over Kim van Kooten.

Zowel in radio als overige ingezette middelen (digital out of home, print, online display) wordt doorverwezen naar de website van het Mauritshuis, waar drie hoorspelen te beluisteren zijn. Ieder hoorspel geeft op verhalende wijze meer achtergrondinformatie bij de drie verschillende fasen, de schilder en de manier waarop hij te werk ging.

Robin Pas, creative director bij Energize, laat weten: 'Kunst is nog waardevoller en boeiender als je het verhaal achter de schilder en zijn werken kent. Dankzij deze audiogedreven campagne leren mensen Nicolaes Maes echt kennen. Daarna bevestigt het Mauritshuis opnieuw hét kenniscentrum van de Gouden Eeuw te zijn.'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken