Amare kiest voor Silo

Amare kiest voor Silo
  • Design
  • 11 dec 2019 @ 08:00
  • 15351 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual id

Het Haagse ontwerpbureau Silo gaat de merkstrategie en visuele identiteit van het nieuwe Haagse onderwijs, cultuur en congrescomplex Amare vormgeven.

Amare aan het Spui in Den Haag is vanaf 2021 het nieuwe onderkomen van het Zuiderstrandtheater, Residentie Orkest, Nederlands Dans Theater en Koninklijk Conservatorium. Silo won de pitch voor het ontwikkelen van een merkstrategie en visuele identiteit voor het nieuwe ‘huis voor heel Den Haag’.

‘Silo is geworteld in Den Haag’

Mieke Beljaarts, Hoofd Marketing Zuiderstrandtheater en Amare: ‘Amare wordt het huis van een prachtige verzameling van hoogwaardige cultuurmerken. Een creatieve, educatieve en zakelijke ontmoetingsplek. Tegelijkertijd willen we als huis voor heel Den Haag alle drempels wegnemen en een aantrekkelijke plek worden voor alle bewoners en bezoekers van de stad. Dat vraagt om een heldere positionering en een herkenbare identiteit. Silo wist ons met veel enthousiasme te overtuigen van hun aanpak en creativiteit. Ook is het een partij die geworteld is in Den Haag.’

Sociale functie Amare

Rene Toneman, Creative Director Silo: ‘Amare heeft een belangrijke sociale functie in het hart van Den Haag. Het verbindt topklasse performers en aanstormend talent met alle inwoners van de stad. Amare is niet alleen een locatie, maar ook een producent en een label. We zijn trots en gemotiveerd om Amare te helpen positioneren als een aantrekkelijk creatief merk voor iedereen. Met de identiteit dragen we bij aan een totaalbeleving die past bij de diversiteit en kwaliteit van het programma, de makers en de stad Den Haag.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events

Tijdelijke maatregel i.v.m. het coronavirus | Je kunt tot 1 week voor een betaald BBP Media event je inschrijving nog annuleren. Mocht het event geannuleerd worden door organisator BBP Media, dan wordt het inschrijfgeld teruggestort.


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken