Amare kiest voor Silo
- Design
- 11 dec 2019 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual id
- 11 dec 2019 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Het Haagse ontwerpbureau Silo gaat de merkstrategie en visuele identiteit van het nieuwe Haagse onderwijs, cultuur en congrescomplex Amare vormgeven.
Amare aan het Spui in Den Haag is vanaf 2021 het nieuwe onderkomen van het Zuiderstrandtheater, Residentie Orkest, Nederlands Dans Theater en Koninklijk Conservatorium. Silo won de pitch voor het ontwikkelen van een merkstrategie en visuele identiteit voor het nieuwe ‘huis voor heel Den Haag’.
‘Silo is geworteld in Den Haag’
Mieke Beljaarts, Hoofd Marketing Zuiderstrandtheater en Amare: ‘Amare wordt het huis van een prachtige verzameling van hoogwaardige cultuurmerken. Een creatieve, educatieve en zakelijke ontmoetingsplek. Tegelijkertijd willen we als huis voor heel Den Haag alle drempels wegnemen en een aantrekkelijke plek worden voor alle bewoners en bezoekers van de stad. Dat vraagt om een heldere positionering en een herkenbare identiteit. Silo wist ons met veel enthousiasme te overtuigen van hun aanpak en creativiteit. Ook is het een partij die geworteld is in Den Haag.’
Sociale functie Amare
Rene Toneman, Creative Director Silo: ‘Amare heeft een belangrijke sociale functie in het hart van Den Haag. Het verbindt topklasse performers en aanstormend talent met alle inwoners van de stad. Amare is niet alleen een locatie, maar ook een producent en een label. We zijn trots en gemotiveerd om Amare te helpen positioneren als een aantrekkelijk creatief merk voor iedereen. Met de identiteit dragen we bij aan een totaalbeleving die past bij de diversiteit en kwaliteit van het programma, de makers en de stad Den Haag.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nieuwe merkidentiteit Transavia... 23-10-2025
- AIM presenteert grootste... 08-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

