BMW heeft een nieuw logo
- Design
- 5 mrt 2020 @ 10:10
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Logo
- 5 mrt 2020 @ 10:10
- Nanny Kuilboer
Na meer dan 20 jaar trouw aan het oude logo heeft BMW een nieuwe huisstijl, aangepast aan het digitale tijdperk en als voorbereiding op een 'elektrische toekomst'.
De zwarte ring is vervangen door een transparante. Jens Thiemer, Senior VP Customer & Brand BMW: ‘Het nieuwe logo staat voor transparantie en duidelijkheid en is een uitnodiging aan onze klanten om meer dan ooit deel uit te gaan maken van BMW. Bovendien is het ontwerp afgestemd op de uitdagingen en kansen van digitalisering voor merken.’
Voorbereid op een elektrische toekomst
Het logo is transparant en tweedimensionaal, net als VW in 2019 onthulde ter voorbereiding op een elektrische toekomst. Op deze manier kan het logo namelijk verlicht worden aan de voorkant van voertuigen en in showrooms, meldt designweek.com.
Geschiedenis logo
Dit logo is het 6e in de geschiedenis van BMW. De blauwe en witte kleur zijn een verwijzing naar de Beierse vlag. BMW staat voor Bayerische Motoren Werke. Er wordt vaak geloofd dat het logo een propeller is, als een verwijzing naar de geschiedenis als vliegtuigmotorfabriek. Een advertentie uit 1920 toont zelfs een vliegtuig met het logo als propeller. Op de site van BMW staat hierover: ‘BMW heeft lange tijd geprobeerd deze mythe te ontkrachten, maar deze interpretatie is al 90 jaar gemeengoed, dus in de tussentijd heeft het een bepaalde rechtvaardiging gekregen.’
Screenshot website BMW
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nieuwe merkidentiteit Transavia... 23-10-2025
- AIM presenteert grootste... 08-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

