Na Unilever ook Procter aan de papieren fles

  • Design
  • 9 aug 2021 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Packaging designDuurzaam designMaatschappij

In navolging van Unilever komt ook Procter & Gamble in samenwerking met Paboco met een biobased fles voor Lenor. De pilot vindt plaats in Europa in 2022.

De uitkomst van de pilot zal de basis vormen van een test- en leerstrategie om het gebruik van papieren verpakkingen op te schalen in het portfolio van P&G. P&G streeft ernaar voor 2030 het gebruik van nieuwe kunststoffen met 50% te verminderen.

P&G en Paboco

De visie van het Deense Paboco is om de industrie voorgoed te veranderen en een wereld te creëren die minder afhankelijk is van plastic en zonder plastic afval. Interim-CEO Gittan Schiöld: ‘Het opslaan van vloeistoffen in papier is bijzonder uitdagend, maar de succesvolle toepassing ervan kan grote voordelen hebben voor de planeet. De P&G Fabric & Home Care-categorie als partner is een enorme stimulans voor die visie. Het voegt niet alleen echt gewicht toe aan de levensvatbaarheid van de technologie, maar brengt ook de knowhow van P&G naar de tafel.’

Lees hier over de fles van pulp van Unilever.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Laatste Nieuws

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken