Na Unilever ook Procter aan de papieren fles
- Design
- 9 aug 2021 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Packaging designDuurzaam designMaatschappij
- 9 aug 2021 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
In navolging van Unilever komt ook Procter & Gamble in samenwerking met Paboco met een biobased fles voor Lenor. De pilot vindt plaats in Europa in 2022.
De uitkomst van de pilot zal de basis vormen van een test- en leerstrategie om het gebruik van papieren verpakkingen op te schalen in het portfolio van P&G. P&G streeft ernaar voor 2030 het gebruik van nieuwe kunststoffen met 50% te verminderen.
P&G en Paboco
De visie van het Deense Paboco is om de industrie voorgoed te veranderen en een wereld te creëren die minder afhankelijk is van plastic en zonder plastic afval. Interim-CEO Gittan Schiöld: ‘Het opslaan van vloeistoffen in papier is bijzonder uitdagend, maar de succesvolle toepassing ervan kan grote voordelen hebben voor de planeet. De P&G Fabric & Home Care-categorie als partner is een enorme stimulans voor die visie. Het voegt niet alleen echt gewicht toe aan de levensvatbaarheid van de technologie, maar brengt ook de knowhow van P&G naar de tafel.’
Lees hier over de fles van pulp van Unilever.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- New Dutch Wave organiseert tour naar... 19-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center