Peugeot 308 maakt alle verwachtingen waar
- Design
- 6 jul 2022 @ 04:39
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 jul 2022 @ 04:39
- Sjaak Hoogkamer
Peugeot heeft met zijn nieuwe modellenlijn een jaloersmakende designtaal ontwikkeld die veel concurrenten soms hopeloos in de schaduw zet. De nieuwe Peugeot 308 haalt uit de 3-cilinder bovendien een verbluffend vermogen.
In autoland is design anno 2022 een van de grote troeven om de aandacht van de kritisch consument te vangen. Slechte auto’s worden namelijk niet meer gemaakt en in de elektrificatiegolf lijken - in technisch opzicht in elk geval – alle automerken op elkaar.
In de marketingcampagne ligt bij de 308, behalve het totale design, de nadruk op de 3D i-cockpit met een gemakkelijke toegang tot alle functionaliteiten. Design gaat hier hand in hand met ergonomie en veiligheid. Bovendien roemt het merk in de reclame de zogenoemde hybride ervaring: ‘100% elektrische rijsensaties, dynamische hybride prestaties, PHEV sereniteit.’
Dit begerenswaardige speeltje is volgens Peugeot vooral bedoeld voor een brede doelgroep in de leeftijd van 25-64 jaar die gek is op design, sport, de eigen familie en bovendien het milieu een warm hart toedraagt.
De meeste groei verwacht Peugeot in de doelgroep van kopers in de categorie 27-45 jaar, en dan vooral van tweeverdieners met nog geen kinderen aan tafel. De Peugeot 308 lijkt vooral concurrentie te moeten duchten van de Ford Focus, Toyota Corolla en de Volkswagen Golf.
Reactie van de redactie
Wat vinden we van het model?
Dit is echt een stoer en fraai design. Het nieuwe logo met de leeuw prijkt trots en zeer zichtbaar op de voorkant. Markant en niet te missen. De auto rijdt vlekkeloos en is scherp in elk detail. Het dashboard in de inmiddels bekende i-Cockpit van Peugeot domineert: sportief, kromgebogen in twee lagen met een laag geplaatst stuur. In een woord: geweldig. We wanen ons in een stealth die snel en geruisloos door de straten zweeft.
Wat vinden we van de marketing?
De reclameslogan luidt: Boven alle verwachtingen of in het Engels: A Drive Above. Bedacht door reclamebureau 180 Amsterdam. Soms klopt alles in een auto: de pay off, de designtaal, de cockpit, het comfort en het gemak. Soms verkoopt een auto zichzelf. De 308 maakt met gemak alle marketingverwachtingen waar.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing