Peugeot 308 maakt alle verwachtingen waar
- Design
- 6 jul 2022 @ 04:39
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 jul 2022 @ 04:39
- Sjaak Hoogkamer
Peugeot heeft met zijn nieuwe modellenlijn een jaloersmakende designtaal ontwikkeld die veel concurrenten soms hopeloos in de schaduw zet. De nieuwe Peugeot 308 haalt uit de 3-cilinder bovendien een verbluffend vermogen.
In autoland is design anno 2022 een van de grote troeven om de aandacht van de kritisch consument te vangen. Slechte auto’s worden namelijk niet meer gemaakt en in de elektrificatiegolf lijken - in technisch opzicht in elk geval – alle automerken op elkaar.
In de marketingcampagne ligt bij de 308, behalve het totale design, de nadruk op de 3D i-cockpit met een gemakkelijke toegang tot alle functionaliteiten. Design gaat hier hand in hand met ergonomie en veiligheid. Bovendien roemt het merk in de reclame de zogenoemde hybride ervaring: ‘100% elektrische rijsensaties, dynamische hybride prestaties, PHEV sereniteit.’
Dit begerenswaardige speeltje is volgens Peugeot vooral bedoeld voor een brede doelgroep in de leeftijd van 25-64 jaar die gek is op design, sport, de eigen familie en bovendien het milieu een warm hart toedraagt.
De meeste groei verwacht Peugeot in de doelgroep van kopers in de categorie 27-45 jaar, en dan vooral van tweeverdieners met nog geen kinderen aan tafel. De Peugeot 308 lijkt vooral concurrentie te moeten duchten van de Ford Focus, Toyota Corolla en de Volkswagen Golf.
Reactie van de redactie
Wat vinden we van het model?
Dit is echt een stoer en fraai design. Het nieuwe logo met de leeuw prijkt trots en zeer zichtbaar op de voorkant. Markant en niet te missen. De auto rijdt vlekkeloos en is scherp in elk detail. Het dashboard in de inmiddels bekende i-Cockpit van Peugeot domineert: sportief, kromgebogen in twee lagen met een laag geplaatst stuur. In een woord: geweldig. We wanen ons in een stealth die snel en geruisloos door de straten zweeft.
Wat vinden we van de marketing?
De reclameslogan luidt: Boven alle verwachtingen of in het Engels: A Drive Above. Bedacht door reclamebureau 180 Amsterdam. Soms klopt alles in een auto: de pay off, de designtaal, de cockpit, het comfort en het gemak. Soms verkoopt een auto zichzelf. De 308 maakt met gemak alle marketingverwachtingen waar.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nieuwe merkidentiteit Transavia... 23-10-2025
- AIM presenteert grootste... 08-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

