Dopper lanceert meest duurzame flessencollectie

Dopper lanceert meest duurzame flessencollectie
  • Design
  • 15 feb 2023 @ 14:17
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De Dopper Original-waterfles is volgens het bedrijf ‘nog duurzamer van samenstelling’, waardoor de flessencollectie de meest duurzame ter wereld genoemd mag worden.

Door de nieuwe samenstelling ontving de collectie namelijk als eerste in de wereld de gouden status van het zogenoemde Cradle to Cradle-keurmerk.

Deze Dopper Original-fles is volledig te recyclen en wordt voor 85% gemaakt van upcycled materiaal.

Het keurmerk garandeert volgens Dopper dat elke fles, van ontwerp tot het eind van de levensduur, voldoet aan de strengste milieunormen, klaar voor de circulaire economie. De nieuwe collectie is een logische stap voor het bedrijf dat naar eigen zeggen 'is opgericht om afval te bestrijden, niet om het te creëren.'

Om verspilling van grondstoffen tegen te gaan zet Dopper zich in voor een verdere verduurzaming van de herbruikbare flessencollectie. De inzet van groene stroom en bio-based materialen zorgt ervoor dat de fles klimaatneutraal geproduceerd wordt. De fles is ontworpen om aan het einde van de levensduur te worden opgesplitst in vijf makkelijk te recyclen onderdelen.

Virginia Yanquilevich, CEO van Dopper: ‘De hervulbare flessen van Dopper worden gemaakt volgens de hoogst geldende standaarden voor mens en milieu. Omdat wij een zo laag mogelijke voetafdruk voor ogen hebben, passen we waar mogelijk onze productie aan. We zijn er trots op dat de strenge uitgever van dit keurmerk onze innovaties wederom beloont.’

Dopper is sinds 2014 een Certified B Corporation. Als onderdeel van het B Corp Climate Collective hebben ze zich als bedrijf publiekelijk gecommitteerd om rond 2030 klimaatneutraal te zijn. In 2022 bereikten ze dat doel – acht jaar eerder dan gepland.

Op de foto boven: v.l.n.r. Niels Heijman (R&D Manager Dopper), Charles van Reij (C2C institute), Virginia Yanquilevich (CEO Dopper) en Nienke Steen (C2C institute).

 

 

 

 

 

        

 

 

 

        

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken