Dopper lanceert meest duurzame flessencollectie
- Design
- 15 feb 2023 @ 14:17
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 feb 2023 @ 14:17
- Sjaak Hoogkamer
De Dopper Original-waterfles is volgens het bedrijf ‘nog duurzamer van samenstelling’, waardoor de flessencollectie de meest duurzame ter wereld genoemd mag worden.
Door de nieuwe samenstelling ontving de collectie namelijk als eerste in de wereld de gouden status van het zogenoemde Cradle to Cradle-keurmerk.
Deze Dopper Original-fles is volledig te recyclen en wordt voor 85% gemaakt van upcycled materiaal.
Het keurmerk garandeert volgens Dopper dat elke fles, van ontwerp tot het eind van de levensduur, voldoet aan de strengste milieunormen, klaar voor de circulaire economie. De nieuwe collectie is een logische stap voor het bedrijf dat naar eigen zeggen 'is opgericht om afval te bestrijden, niet om het te creëren.'
Om verspilling van grondstoffen tegen te gaan zet Dopper zich in voor een verdere verduurzaming van de herbruikbare flessencollectie. De inzet van groene stroom en bio-based materialen zorgt ervoor dat de fles klimaatneutraal geproduceerd wordt. De fles is ontworpen om aan het einde van de levensduur te worden opgesplitst in vijf makkelijk te recyclen onderdelen.
Virginia Yanquilevich, CEO van Dopper: ‘De hervulbare flessen van Dopper worden gemaakt volgens de hoogst geldende standaarden voor mens en milieu. Omdat wij een zo laag mogelijke voetafdruk voor ogen hebben, passen we waar mogelijk onze productie aan. We zijn er trots op dat de strenge uitgever van dit keurmerk onze innovaties wederom beloont.’
Dopper is sinds 2014 een Certified B Corporation. Als onderdeel van het B Corp Climate Collective hebben ze zich als bedrijf publiekelijk gecommitteerd om rond 2030 klimaatneutraal te zijn. In 2022 bereikten ze dat doel – acht jaar eerder dan gepland.
Op de foto boven: v.l.n.r. Niels Heijman (R&D Manager Dopper), Charles van Reij (C2C institute), Virginia Yanquilevich (CEO Dopper) en Nienke Steen (C2C institute).
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing