Sligro vernieuwt magazine Exclusief

Sligro vernieuwt magazine Exclusief
  • Food-en-retail
  • 9 apr 2014 @ 15:52
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingTussenhandel

Zowel de omvang als het formaat van het customer medium van Sligro, ‘Exclusief’ genaamd, krijgt een totaal ander uiterlijk. Het magazine gaat zes keer per jaar verschijnen, in een omvang van 100 pagina’s en een oplage van 100.000 exemplaren per editie, meldt de groothandel voor horeca en retail. Hier een exclusief voorproefje.

Het vernieuwde blad wordt uitgevoerd op een ruw en mat papier in een handzaam formaat. 'Je krijgt straks een robuust magazine met een stoere uitstraling: een zéér eigentijdse inspiratiebron voor alle chefs van Nederland, voorspelt Wilco Jansen, hoofd communicatie, trots. Exclusief is naar eigen zeggen 'het gratis must-have inspiratiemagazine voor de foodprofessional én de echte hobbykok met een passie voor food. Beide doelgroepen vinden in het magazine veel food-inspiratie en informatie over de laatste internationale trends en praktische tips om te gebruiken in de dagelijkse keuken.'

Weinig advertentieruimte
Het magazine geeft extreem veel visuele prikkels: elk beeld pakt je en laat je niet meer los, belooft Sligro. De beelden die voorbijkomen hebben stuk voor stuk dezelfde stoerheid: foodfotografie wordt vaak paginagroot geplaatst voor een maximaal effect, portretten van koks geven meteen een indruk van iemands persoonlijkheid en het realistisch sfeerbeeld verhoogt de herkenning en geloofwaardigheid. ‘Exclusief wordt door Sligro uitgegeven om te inspireren op een manier die past bij de autoriteit van de Sligro-formule. Daarom is er binnen het bladformat slechts beperkte advertentieruimte beschikbaar', aldus Jansen. Hieronder een voorbeeld van een spread uit de vernieuwde titel. (PvWK)




Voorbeeld van een spread uit de vernieuwde titel



 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken