Heineken verhoogt bierprijs in de horeca
- Food-en-retail
- 14 nov 2017 @ 11:45
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingFood
- 14 nov 2017 @ 11:45
- Redactie Food en Retail
Heineken verhoogt de bierprijs voor de horeca. Ondernemers gaan in 2018 gemiddeld 2,8 procent meer betalen. Bij veel horecaondernemers viel de brief met dit nieuws de afgelopen dagen in de bus, meldt Misset Horeca. 'Opnieuw', concludeert het vakmedium.
Heineken-ondernemers kregen onlangs een brief in de bus met de traditionele prijsverhoging. Per 1 januari 2018 gaat de bierprijs van ’s lands grootste brouwer met gemiddeld 2,8 procent omhoog. 'Dat is een minder harde stijging dan het afgelopen jaar. Toen verhoogde de brouwer haar bierprijs met een forse 3,7 procen', aldus MH. De nieuwe prijzen van Heineken staan per 13 november 2017 op Heinekengroothandel.nl/bestellen.
'Kleine aanpassing'
Het biermerk zelf geeft aan dat de stijging ‘het gevolg zijn van veranderende marktomstandigheden.’ In een reactie aan MH laat de brouwer weten: ‘We hebben te maken met hogere kosten maar willen blijven investeren in de horeca. Om dit te kunnen blijven doen is een gezonde bedrijfsvoering noodzakelijk. We benadrukken dat de prijzen voor Heineken, Amstel en Brand, zowel voor 50 liter fust als voor tankbier, zeer concurrerend zijn en dat het uiteindelijk onderaan de streep om relatief kleine prijsaanpassingen gaat.’
(bron: Misset Horeca)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Heineken
- ondernemers
- nieuws
- bierprijs
- horeca
- vakmedium
- Misset Horeca
- brief
- horecaondernemers
- Heineken
- opnieuw
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [column] Minder wijzen meer verbinden: duurzaam merkdenken in...
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
- Hands Off kiest koe als boegbeeld in... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management