Heineken verhoogt bierprijs in de horeca
- Food-en-retail
- 14 nov 2017 @ 11:45
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingFood
- 14 nov 2017 @ 11:45
- Redactie Food en Retail
Heineken verhoogt de bierprijs voor de horeca. Ondernemers gaan in 2018 gemiddeld 2,8 procent meer betalen. Bij veel horecaondernemers viel de brief met dit nieuws de afgelopen dagen in de bus, meldt Misset Horeca. 'Opnieuw', concludeert het vakmedium.
Heineken-ondernemers kregen onlangs een brief in de bus met de traditionele prijsverhoging. Per 1 januari 2018 gaat de bierprijs van ’s lands grootste brouwer met gemiddeld 2,8 procent omhoog. 'Dat is een minder harde stijging dan het afgelopen jaar. Toen verhoogde de brouwer haar bierprijs met een forse 3,7 procen', aldus MH. De nieuwe prijzen van Heineken staan per 13 november 2017 op Heinekengroothandel.nl/bestellen.
'Kleine aanpassing'
Het biermerk zelf geeft aan dat de stijging ‘het gevolg zijn van veranderende marktomstandigheden.’ In een reactie aan MH laat de brouwer weten: ‘We hebben te maken met hogere kosten maar willen blijven investeren in de horeca. Om dit te kunnen blijven doen is een gezonde bedrijfsvoering noodzakelijk. We benadrukken dat de prijzen voor Heineken, Amstel en Brand, zowel voor 50 liter fust als voor tankbier, zeer concurrerend zijn en dat het uiteindelijk onderaan de streep om relatief kleine prijsaanpassingen gaat.’
(bron: Misset Horeca)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- nieuws
- ondernemers
- horecaondernemers
- Heineken
- Heineken
- vakmedium
- opnieuw
- bierprijs
- horeca
- Misset Horeca
- brief
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes