Heineken verhoogt bierprijs in de horeca
- Food-en-retail
- 14 nov 2017 @ 11:45
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingFood
- 14 nov 2017 @ 11:45
- Redactie Food en Retail
Heineken verhoogt de bierprijs voor de horeca. Ondernemers gaan in 2018 gemiddeld 2,8 procent meer betalen. Bij veel horecaondernemers viel de brief met dit nieuws de afgelopen dagen in de bus, meldt Misset Horeca. 'Opnieuw', concludeert het vakmedium.
Heineken-ondernemers kregen onlangs een brief in de bus met de traditionele prijsverhoging. Per 1 januari 2018 gaat de bierprijs van ’s lands grootste brouwer met gemiddeld 2,8 procent omhoog. 'Dat is een minder harde stijging dan het afgelopen jaar. Toen verhoogde de brouwer haar bierprijs met een forse 3,7 procen', aldus MH. De nieuwe prijzen van Heineken staan per 13 november 2017 op Heinekengroothandel.nl/bestellen.
'Kleine aanpassing'
Het biermerk zelf geeft aan dat de stijging ‘het gevolg zijn van veranderende marktomstandigheden.’ In een reactie aan MH laat de brouwer weten: ‘We hebben te maken met hogere kosten maar willen blijven investeren in de horeca. Om dit te kunnen blijven doen is een gezonde bedrijfsvoering noodzakelijk. We benadrukken dat de prijzen voor Heineken, Amstel en Brand, zowel voor 50 liter fust als voor tankbier, zeer concurrerend zijn en dat het uiteindelijk onderaan de streep om relatief kleine prijsaanpassingen gaat.’
(bron: Misset Horeca)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Heineken
- Heineken
- horeca
- bierprijs
- nieuws
- vakmedium
- horecaondernemers
- brief
- ondernemers
- Misset Horeca
- opnieuw
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
- Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van... 31-10-2025
- Magnum lanceert Hydro Ice,... 31-10-2025
- MediaMarkt introduceert landelijk... 30-10-2025
- Oatly voorspelt 5 smaaktrends van... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




