Bever opent mega-omnichannel-winkel in Rotterdam

Bever opent mega-omnichannel-winkel in Rotterdam
  • Food-en-retail
  • 17 jul 2018 @ 12:28
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

Buitenwinkelmerk Bever heeft recent zijn grootste filiaal in Rotterdam geopend. Het pand met twee verdiepingen is ruim 2100 m2 groot en is daarmee een van de grotere Bever-winkels in Nederland.

Het totaal aantal fysieke winkels van de buitenwinkel-marktleider komt daarmee op 42. Duizenden Rotterdammers woonden de feestelijke opening van de winkel door ceo Pieter Saman bij, meldt de keten trots. En: 'Wie denkt dat Bever er puur is voor kampeerders, fanatieke bergbeklimmers of backpackers komt bedrogen uit. In de winkel kunnen buitenliefhebbers terecht voor meer dan 400 topmerken. Van wandelschoenen, rugzakken en kleding tot reisboeken en kaarten. Voor jong en oud is in verschillende prijsklassen iets te vinden wat ook direct kan worden uitgeprobeerd in speciale experience-zones.' Zie ook de foto-impressie hieronder. 

Omnichannelstore
In alle nieuwe winkels van Bever, dat eerder dit jaar nog door Google tot Europese omnichannelretailer van het jaar werd uitgeroepen, speelt ook de webshop een belangrijke rol. Zo kunnen klanten bij de 25 'buitenexperts' in de zaak terecht met al hun vragen en zijn er meerdere digitale servicepunten. Hier kunnen klanten meer informatie over een product opzoeken, rustig de functionaliteiten bekijken en kunnen producten die niet in de winkel voorradig zijn, direct besteld worden. Online bestellingen worden thuisbezorgd, maar in de winkel is ook een afhaalbalie. 

Prachtig Rotterdam
Pieter Saman van Bever die de winkel feestelijk opende: 'Onze megastores zoals deze in Rotterdam bieden ons de mogelijkheid om specifieke productgroepen, zoals camping en wintersport, veel groter neer te zetten. Ook hebben we door het grote aantal vierkante meters een multifunctionele ruimte kunnen creëren waarin we onze missie om iedereen naar buiten te krijgen kracht bij kunnen zetten, onder andere door het geven van clinics en door klanten te inspireren naar buiten te gaan.'
(PvWK)

BEELDIMPRESSIE




Over Bever
' Westlander Fred van Olphen begon in 1977 met Bever om mensen aan te moedigen naar buiten te gaan. Die missie heeft het bedrijf in 2018 nog steeds. Bij Bever werken inmiddels 900 buitenambassadeurs. Elke dag opnieuw brengen zij hun liefde voor buiten over op talloze klanten en bezoekers.  Bever is onderdeel van de AS Adventure Groep, de grootste outdoorretailer van Europa, die ook ketens heeft in België, Duitsland en Engeland.  Google onderzocht begin dit jaar 145 retailers in zeven Europese landen op hun omnichannelpositie, waarna het Bever uitriep tot de beste omnichannelretailer van Europa. Een prijs voor het bedrijf dat het best fysieke winkels met online verkoop combineert.'
(bron: Bever)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken