Bagels Beans werkt met loyaliteitsplatform Fanly
- Food-en-retail
- 16 aug 2018 @ 07:33
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - Marketing
- 16 aug 2018 @ 07:33
- Hugo Schrameyer
Bagels & Beans is in zijn bijna tachtig vestigingen gaan werken met het loyaliteits- & betaalplatform van aanbieder Fanly. Nu dit loyaliteitsplatform is gekoppeld aan de kassa, kunnen gasten van de horecaketen op basis van het aankoopbedrag automatisch sparen.
Verder zijn er ook nog andere mogelijkheden. Zo kan de gebruiker via de app die de horecaketen en Fanly samen hebben geïntroduceerd een tegoed aankopen. Vervolgens kun je daarmee eenvoudig aan de kassa betalen. Ook is het mogelijk om via de app een cadeaukaart met een tegoed digitaal aan een ander te sturen. Deze ontvanger ontvangt per email een link die na activatie het tegoed bijgeschreven krijgt.
Campagnes
Bagels & Beans profiteert daar zelf uiteraard ook van. De introductie van het loyaliteits- en betaalplatform betekent niet alleen verhoging van de service. De verzamelde data kan tevens gebruikt worden om te communiceren met de gebruiker op basis van zijn gedrag en voorkeuren.
Persoonlijke vouchers
Ronald Bakker, eigenaar van Bagels & Beans: ‘Wij leven in een tijd waarin de smartphone een centrale rol speelt in het dagelijkse leven. Daarom is het logisch dat wij als een verlengstuk van onze service de mogelijkheden van de smartphone inzetten om onze gasten nog beter te bedienen. Bijvoorbeeld door ze gepersonaliseerde vouchers toe te sturen, of te laten betalen via onze Bagels & Beans app.’
Beleving
Die iOS- en Android-App is ontwikkeld vanuit de beleving van de gast. Elke handeling die een gast zou willen uitvoeren is logisch in de customer journey verwerkt. Dit terwijl het ook de eis was om het werk van de medewerker makkelijker te maken. Bas Jongerius, directeur van Fanly zegt hierover: ‘Wij hebben extra tijd en geld geïnvesteerd om de customer journey maar ook de employee journey zo te maken dat het gehele systeem prettig en logisch in elkaar steekt. Niet alleen jaagt dat het herhaal gebruik aan, het zorgt er ook voor dat gasten en medewerkers écht als ambassadeurs gaan optreden. Uiteindelijk gaat dit heel veel schelen in de kosten voor het onboarden van de consument. De investering in een compleet platform betaalt zich uiteindelijk zelf uit.’
Over Bagels & Beans
Bagels & Beans is in 1996 opgericht door Ronald Bakker en Ninande Thio. De eerste vestiging zat op de Ferdinand Bolstraat. Inmiddels heeft Bagels & Beans bijna tachtig locaties, waaronder één vestiging in Duitsland. Bagels & Beans heeft de wens om zowel in Nederland als in het buitenland te groeien.
Over Fanly
Fanly is sinds 2014 actief in het aanbieden van loyaliteitverhogende platformen. Sinds 2016 richt Fanly zich met succes specifiek op het bouwen van schaalbare platformen voor retailorganisaties. Dit doen zij op basis van betrouwbare Google Cloud/Firebase-technologie. Fanly heeft ruime ervaring in het koppelen van de eigen platformen aan verschillende kassa-, order- & bestelsystemen. Naast het platform van Bagels & Beans, staat ook het platform van The Sunflower al live. De platformen van Doppio Espresso en Sumo Restaurants worden deze zomer nog geïntroduceerd.
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Praxis introduceert AI-hulp in app... 30-06-2025
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov... 30-06-2025
- Guillaume Motte (Sephora) trapt NRF... 30-06-2025
- Kassabon in supermarkt informeert... 27-06-2025
- Rivièra Maison tot verrassing... 26-06-2025
- Aix Rosé prolongeert Aixperiences... 25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation