Bagels Beans werkt met loyaliteitsplatform Fanly

Bagels Beans werkt met loyaliteitsplatform Fanly
  • Food-en-retail
  • 16 aug 2018 @ 07:33
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • Marketing

Bagels & Beans is in zijn bijna tachtig vestigingen gaan werken met het loyaliteits- & betaalplatform van aanbieder Fanly. Nu dit loyaliteitsplatform is gekoppeld aan de kassa, kunnen gasten van de horecaketen op basis van het aankoopbedrag automatisch sparen.

Verder zijn er ook nog andere mogelijkheden. Zo kan de gebruiker via de app die de horecaketen en Fanly samen hebben geïntroduceerd een tegoed aankopen. Vervolgens kun je daarmee eenvoudig aan de kassa betalen. Ook is het mogelijk om via de app een cadeaukaart met een tegoed digitaal aan een ander te sturen. Deze ontvanger ontvangt per email een link die na activatie het tegoed bijgeschreven krijgt.

Campagnes

Bagels & Beans profiteert daar zelf uiteraard ook van. De introductie van het loyaliteits- en betaalplatform betekent niet alleen verhoging van de service. De verzamelde data kan tevens gebruikt worden om te communiceren met de gebruiker op basis van zijn gedrag en voorkeuren.  

Persoonlijke vouchers

Ronald Bakker, eigenaar van Bagels & Beans: ‘Wij leven in een tijd waarin de smartphone een centrale rol speelt in het dagelijkse leven. Daarom is het logisch dat wij als een verlengstuk van onze service de mogelijkheden van de smartphone inzetten om onze gasten nog beter te bedienen. Bijvoorbeeld door ze gepersonaliseerde vouchers toe te sturen, of te laten betalen via onze Bagels & Beans app.’

Beleving

Die iOS- en Android-App is ontwikkeld vanuit de beleving van de gast. Elke handeling die een gast zou willen uitvoeren is logisch in de customer journey verwerkt. Dit terwijl het ook de eis was om het werk van de medewerker makkelijker te maken. Bas Jongerius, directeur van Fanly zegt hierover: ‘Wij hebben extra tijd en geld geïnvesteerd om de customer journey maar ook de employee journey zo te maken dat het gehele systeem prettig en logisch in elkaar steekt. Niet alleen jaagt dat het herhaal gebruik aan, het zorgt er ook voor dat gasten en medewerkers écht als ambassadeurs gaan optreden. Uiteindelijk gaat dit heel veel schelen in de kosten voor het onboarden van de consument. De investering in een compleet platform betaalt zich uiteindelijk zelf uit.’

Over Bagels & Beans

Bagels & Beans is in 1996 opgericht door Ronald Bakker en Ninande Thio. De eerste vestiging zat op de Ferdinand Bolstraat. Inmiddels heeft Bagels & Beans bijna tachtig locaties, waaronder één vestiging in Duitsland. Bagels & Beans heeft de wens om zowel in Nederland als in het buitenland te groeien.

Over Fanly

Fanly is sinds 2014 actief in het aanbieden van loyaliteitverhogende platformen. Sinds 2016 richt Fanly zich met succes specifiek op het bouwen van schaalbare platformen voor retailorganisaties. Dit doen zij op basis van betrouwbare Google Cloud/Firebase-technologie. Fanly heeft ruime ervaring in het koppelen van de eigen platformen aan verschillende kassa-, order- & bestelsystemen. Naast het platform van Bagels & Beans, staat ook het platform van The Sunflower al live. De platformen van Doppio Espresso en Sumo Restaurants worden deze zomer nog geïntroduceerd.

Hugo Schrameyer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken