Branding A Better World creëert social impact met Recycle Sint

Branding A Better World creëert social impact met Recycle Sint
  • Food-en-retail
  • 5 nov 2018 @ 11:51
  • 8279 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert en creatief
    MarketingTribune en L&L
  • MVOMarketingMerken

Over een paar weken is het 'heerlijk avondje' al gekomen. Voor veel Nederlanders levert dat stress op: cadeautjes zoeken en (te) veel geld uitgeven. Daarnaast komen ook nog de morele bezwaren. Is het nog wel van deze tijd allemaal nieuwe spullen te blijven kopen?

Het is een doorn in het oog van Elif Algu, oprichter van communicatiebureau Branding A Better World. Ze bedacht daarom zes jaar geleden Recycle Sint, een speelgoedruilmarkt. Inmiddels heeft ze het concept geadopteerd met haar bureau en groot gemaakt: de komende weken organiseren meer dan vijftig lokale initiatiefnemers hun eigen Recycle Sint door heel Nederland.

Beweging starten
De Recycle Sint is een Brand Social Impact initiatief van het bureau. Branding A Better World gaat verder dan alleen een probleem in de maatschappij aankaarten en bewustwording creëren. Het bureau zet een beweging op gang die daadwerkelijke verandering brengt. Algu: ‘Wij willen impact maken en dat doen we door actie te ondernemen. Met Recycle Sint geven we het goede voorbeeld door zelf een speelgoedruilmarkt te organiseren en we faciliteren met een gratis Toolkit om anderen te helpen een eigen ruilmarkt op te zetten.’ De gratis Toolkit is inmiddels door meer dan vijftig lokale initiatiefnemers gedownload en gebruikt om een eigen speelgoedruilmarkt op te zetten. Elke dag komen er nog nieuwe aanmeldingen bij via www.recyclesint.org, meldt BaBW

Positie tonen
Branding A Better World zet zich in om bedrijven en organisaties te koppelen aan een maatschappelijk of milieu thema en ontwikkelt een concept inclusief implementatie om een win, win, win van te maken voor alle betrokken partijen. Algu: ‘Willen organisaties relevant blijven, dan moeten ze niet alleen maar praten over duurzaamheid met de zoveelste awareness campagne. Dat volstaat niet meer. Je moet als organisatie iets doen om te laten zien wat jouw maatschappelijke rol en betekenis is. Social impact creëren, dat is waar de wereld -en de business- om vraagt. Wij doen dat voor onze opdrachtgevers. En met De Recycle Sint direct voor heel Nederland’. Meer over BSI en Branding A Better World staat hier. Bekijk hieronder 'Recycle Sint speelgoedruilmarkt slim en duurzaam' 2018 op YouTube.
(PvWK)

 

Afbeelding boven: intocht met stoomboot en bruin paard, archief Amsterdam.


Sinterklaas schiet drenkelingen te hulp, hij is immers -zoals tegenwoordig vaak wordt vergeten- ook de beschermheilige der zeelieden.
(eeuwenoud olieverf-schilderij St. Nicolaas gevonden in museum Alte Pinoteka Munchen, foto: PvWK oktober 2018)


  Logo Recycle Sint

 

 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken