Branding A Better World creëert social impact met Recycle Sint
- Food-en-retail
- 5 nov 2018 @ 11:51
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MVOMarketingMerken
- 5 nov 2018 @ 11:51
- Peter van Woensel Kooy
Over een paar weken is het 'heerlijk avondje' al gekomen. Voor veel Nederlanders levert dat stress op: cadeautjes zoeken en (te) veel geld uitgeven. Daarnaast komen ook nog de morele bezwaren. Is het nog wel van deze tijd allemaal nieuwe spullen te blijven kopen?
Het is een doorn in het oog van Elif Algu, oprichter van communicatiebureau Branding A Better World. Ze bedacht daarom zes jaar geleden Recycle Sint, een speelgoedruilmarkt. Inmiddels heeft ze het concept geadopteerd met haar bureau en groot gemaakt: de komende weken organiseren meer dan vijftig lokale initiatiefnemers hun eigen Recycle Sint door heel Nederland.
Beweging starten
De Recycle Sint is een Brand Social Impact initiatief van het bureau. Branding A Better World gaat verder dan alleen een probleem in de maatschappij aankaarten en bewustwording creëren. Het bureau zet een beweging op gang die daadwerkelijke verandering brengt. Algu: ‘Wij willen impact maken en dat doen we door actie te ondernemen. Met Recycle Sint geven we het goede voorbeeld door zelf een speelgoedruilmarkt te organiseren en we faciliteren met een gratis Toolkit om anderen te helpen een eigen ruilmarkt op te zetten.’ De gratis Toolkit is inmiddels door meer dan vijftig lokale initiatiefnemers gedownload en gebruikt om een eigen speelgoedruilmarkt op te zetten. Elke dag komen er nog nieuwe aanmeldingen bij via www.recyclesint.org, meldt BaBW
Positie tonen
Branding A Better World zet zich in om bedrijven en organisaties te koppelen aan een maatschappelijk of milieu thema en ontwikkelt een concept inclusief implementatie om een win, win, win van te maken voor alle betrokken partijen. Algu: ‘Willen organisaties relevant blijven, dan moeten ze niet alleen maar praten over duurzaamheid met de zoveelste awareness campagne. Dat volstaat niet meer. Je moet als organisatie iets doen om te laten zien wat jouw maatschappelijke rol en betekenis is. Social impact creëren, dat is waar de wereld -en de business- om vraagt. Wij doen dat voor onze opdrachtgevers. En met De Recycle Sint direct voor heel Nederland’. Meer over BSI en Branding A Better World staat hier. Bekijk hieronder 'Recycle Sint speelgoedruilmarkt slim en duurzaam' 2018 op YouTube.
(PvWK)
Afbeelding boven: intocht met stoomboot en bruin paard, archief Amsterdam.
Sinterklaas schiet drenkelingen te hulp, hij is immers -zoals tegenwoordig vaak wordt vergeten- ook de beschermheilige der zeelieden.
(eeuwenoud olieverf-schilderij St. Nicolaas gevonden in museum Alte Pinoteka Munchen, foto: PvWK oktober 2018)
Logo Recycle Sint
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- december
- wenslijst
- Sint
- mvo
- speelgoed
- doorn
- oog
- intocht
- Elif Algu
- speelgoed
- Recycling Sint
- overbodig
- retail
- Westerkerk
- drenkeling
- oprichter
- sinterklaas
- Pinoteka
- marketing
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in opkomst - AI schuift aan
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in Dom Pérignon Society
- Heineken daagt voice note-cultuur uit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in... 22-12-2025
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




