Best practices Nederlandse supermarkt helpt buitenlandse supermarkt verduurzamen
- Food-en-retail
- 27 dec 2019 @ 08:31
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingMVOWinkelen
- 27 dec 2019 @ 08:31
- Peter van Woensel Kooy
Searious Business start met een nieuw project waarbij supermarkten in het buitenland worden geholpen het groeiende plastic vervuilingsprobleem aan te pakken. De startup uit Eindhoven helpt al bedrijven als Jumbo en SuperUnie met het verduurzamen van hun verpakkingen.
Dat supermarkten iets moeten doen aan de overload aan vaak niet-duurzame verpakkingen in de schappen, is wel duidelijk. Het is gewoonweg onmogelijk de supermarkt uit te lopen zonder een nieuwe plasticverpakking mee naar huis te nemen, stelt SB. En waar in Nederland het afvalverwerkingssysteem nog redelijk goed in elkaar steekt, betekent dit in het buitenland stapels plasticafval dat letterlijk overal langs de weg wordt gedumpt. In Nederland is veel winst te behalen wat betreft het terugdringen van plasticafval, laat staan in het buitenland.
Vervuilingsprobleem
Om die reden start het Nederlandse Searious Business met een nieuw project, waarbij supermarkten in het buitenland worden geholpen het groeiende plastic vervuilingsprobleem aan te pakken. De startup uit Eindhoven helpt al bedrijven als Jumbo en SuperUnie met het verduurzamen van hun verpakkingen. Dit door bijvoorbeeld de ontwikkeling van verpakkingen die bestaan uit gerecycled materiaal. Die kennis en ervaring past het bedrijf nu ook toe in Afrika, te starten in Marokko. Momenteel is Searious Business bezig te onderzoeken welke oplossingen ook daar in supermarkten toegepast kunnen worden en met welke partners samengewerkt moet worden om het hergebruik van materiaal in Marokko te verbeteren. Meer info check hier.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- verduurzamen
- plastic
- start
- Searious Business
- design
- project
- bedrijven
- groeiend
- Eindhoven
- verpakkingen
- Jumbo
- vervuilingsprobleem
- SuperUnie
- retail
- plastic soup
- nieuw
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
- Praxis introduceert AI-hulp in app... 30-06-2025
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov... 30-06-2025
- Guillaume Motte (Sephora) trapt NRF... 30-06-2025
- Kassabon in supermarkt informeert... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation