Best practices Nederlandse supermarkt helpt buitenlandse supermarkt verduurzamen

Best practices Nederlandse supermarkt helpt buitenlandse supermarkt verduurzamen
  • Food-en-retail
  • 27 dec 2019 @ 08:31
  • 17411 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingMVOWinkelen

Searious Business start met een nieuw project waarbij supermarkten in het buitenland worden geholpen het groeiende plastic vervuilingsprobleem aan te pakken. De startup uit Eindhoven helpt al bedrijven als Jumbo en SuperUnie met het verduurzamen van hun verpakkingen.

Dat supermarkten iets moeten doen aan de overload aan vaak niet-duurzame verpakkingen in de schappen, is wel duidelijk. Het is gewoonweg onmogelijk de supermarkt uit te lopen zonder een nieuwe plasticverpakking mee naar huis te nemen, stelt SB. En waar in Nederland het afvalverwerkingssysteem nog redelijk goed in elkaar steekt, betekent dit in het buitenland stapels plasticafval dat letterlijk overal langs de weg wordt gedumpt. In Nederland is veel winst te behalen wat betreft het terugdringen van plasticafval, laat staan in het buitenland.

Vervuilingsprobleem
Om die reden start het Nederlandse Searious Business met een nieuw project, waarbij supermarkten in het buitenland worden geholpen het groeiende plastic vervuilingsprobleem aan te pakken. De startup uit Eindhoven helpt al bedrijven als Jumbo en SuperUnie met het verduurzamen van hun verpakkingen. Dit door bijvoorbeeld de ontwikkeling van verpakkingen die bestaan uit gerecycled materiaal. Die kennis en ervaring past het bedrijf nu ook toe in Afrika, te starten in Marokko. Momenteel is Searious Business bezig te onderzoeken welke oplossingen ook daar in supermarkten toegepast kunnen worden en met welke partners samengewerkt moet worden om het hergebruik van materiaal in Marokko te verbeteren. Meer info check hier.
(PvWK)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken