Best practices Nederlandse supermarkt helpt buitenlandse supermarkt verduurzamen
- Food-en-retail
- 27 dec 2019 @ 08:31
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingMVOWinkelen
- 27 dec 2019 @ 08:31
- Peter van Woensel Kooy
Searious Business start met een nieuw project waarbij supermarkten in het buitenland worden geholpen het groeiende plastic vervuilingsprobleem aan te pakken. De startup uit Eindhoven helpt al bedrijven als Jumbo en SuperUnie met het verduurzamen van hun verpakkingen.
Dat supermarkten iets moeten doen aan de overload aan vaak niet-duurzame verpakkingen in de schappen, is wel duidelijk. Het is gewoonweg onmogelijk de supermarkt uit te lopen zonder een nieuwe plasticverpakking mee naar huis te nemen, stelt SB. En waar in Nederland het afvalverwerkingssysteem nog redelijk goed in elkaar steekt, betekent dit in het buitenland stapels plasticafval dat letterlijk overal langs de weg wordt gedumpt. In Nederland is veel winst te behalen wat betreft het terugdringen van plasticafval, laat staan in het buitenland.
Vervuilingsprobleem
Om die reden start het Nederlandse Searious Business met een nieuw project, waarbij supermarkten in het buitenland worden geholpen het groeiende plastic vervuilingsprobleem aan te pakken. De startup uit Eindhoven helpt al bedrijven als Jumbo en SuperUnie met het verduurzamen van hun verpakkingen. Dit door bijvoorbeeld de ontwikkeling van verpakkingen die bestaan uit gerecycled materiaal. Die kennis en ervaring past het bedrijf nu ook toe in Afrika, te starten in Marokko. Momenteel is Searious Business bezig te onderzoeken welke oplossingen ook daar in supermarkten toegepast kunnen worden en met welke partners samengewerkt moet worden om het hergebruik van materiaal in Marokko te verbeteren. Meer info check hier.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- groeiend
- verpakkingen
- vervuilingsprobleem
- plastic
- SuperUnie
- project
- Searious Business
- plastic soup
- bedrijven
- Jumbo
- retail
- verduurzamen
- start
- Eindhoven
- nieuw
- design
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes