Best practices Nederlandse supermarkt helpt buitenlandse supermarkt verduurzamen
- Food-en-retail
- 27 dec 2019 @ 08:31
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingMVOWinkelen
- 27 dec 2019 @ 08:31
- Peter van Woensel Kooy
Searious Business start met een nieuw project waarbij supermarkten in het buitenland worden geholpen het groeiende plastic vervuilingsprobleem aan te pakken. De startup uit Eindhoven helpt al bedrijven als Jumbo en SuperUnie met het verduurzamen van hun verpakkingen.
Dat supermarkten iets moeten doen aan de overload aan vaak niet-duurzame verpakkingen in de schappen, is wel duidelijk. Het is gewoonweg onmogelijk de supermarkt uit te lopen zonder een nieuwe plasticverpakking mee naar huis te nemen, stelt SB. En waar in Nederland het afvalverwerkingssysteem nog redelijk goed in elkaar steekt, betekent dit in het buitenland stapels plasticafval dat letterlijk overal langs de weg wordt gedumpt. In Nederland is veel winst te behalen wat betreft het terugdringen van plasticafval, laat staan in het buitenland.
Vervuilingsprobleem
Om die reden start het Nederlandse Searious Business met een nieuw project, waarbij supermarkten in het buitenland worden geholpen het groeiende plastic vervuilingsprobleem aan te pakken. De startup uit Eindhoven helpt al bedrijven als Jumbo en SuperUnie met het verduurzamen van hun verpakkingen. Dit door bijvoorbeeld de ontwikkeling van verpakkingen die bestaan uit gerecycled materiaal. Die kennis en ervaring past het bedrijf nu ook toe in Afrika, te starten in Marokko. Momenteel is Searious Business bezig te onderzoeken welke oplossingen ook daar in supermarkten toegepast kunnen worden en met welke partners samengewerkt moet worden om het hergebruik van materiaal in Marokko te verbeteren. Meer info check hier.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- groeiend
- retail
- verduurzamen
- project
- start
- plastic
- Eindhoven
- plastic soup
- design
- vervuilingsprobleem
- verpakkingen
- bedrijven
- nieuw
- SuperUnie
- Searious Business
- Jumbo
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




