House of Rituals officieel geopend

House of Rituals officieel geopend
  • Food-en-retail
  • 22 okt 2020 @ 08:49
  • 12089 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InspiratieWinkelenMarketing

House of Rituals, het holistisch winkel- en lifestyle-concept van Rituals Cosmetics, is officieel geopend op het Spui in Amsterdam.


Openingsmoment met v.l.n.r.: director House of Rituals Maaike Engelen, oprichter en ceo Raymond Cloosterman en country director Lizette Lulofs.

'Corona of niet, de flagshipstore is er', kopt stadskrant Het Parool kordaat.

In de nieuwe flagshipstore 'House of Rituals'- tevens Rituals’ grootste winkel wereldwijd - , om de hoek bij het hoofdkantoor in Amsterdam kunnen bezoekers ontsnappen aan de hectiek van het dagelijks leven en een toevlucht vinden om het lichaam te ontspannen, de geest tot rust te laten komen en de ziel voldoening te geven. House of Rituals wil bezoekers volgens de mondiaal succesvolle wellness-retailketen onderdompelen 'in een unieke merkbeleving met geurervaringen voor lichaam en geest en biedt vele nieuwe, premium collecties die exclusief in House of Rituals verkrijgbaar zijn.' Twee van deze collecties zijn nu ook ook online beschikbaar. 

We nemen een kijkje. De begane grond van House of Rituals is gewijd aan een zintuiglijke ervaring met alle geliefde Rituals-collecties. Er zijn hier Instagram-waardige plekken waar je je favoriete producten van The Ritual of Sakura, The Ritual of Hammam en nog veel meer kunt uitproberen. Op de BG verdieping bevindt zich ook restaurant Rouhi waar volgens de chef 'verrassende smaken, texturen en geuren de zintuigen prikkelen, geïnspireerd door culinaire ontdekkingen uit Azië'. Rouhi opent zijn deuren zodra de overheidsmaatregelen dit toelaten. Op de volgende verdieping stap je een wereld vol innovatieve en exclusieve collecties binnen. De producten van deze premium lijnen zijn exclusief ontworpen voor House of Rituals.

In samenwerking met marketingbureau GoSpooky heeft Rituals als eerste merk ter wereld een Augmented Reality-building tracker op Snapchat ontwikkeld. Gebruikers van deze applicatie kunnen House of Rituals met spectaculaire 3D-effecten ervaren. Het filter is vanaf 28 oktober 2020 te verkrijgen door een 'Snapcode' bij House of Rituals te scannen. 

De collecties dragen de volgende submerknamen binnen Rituals:


The Mansion Collection
The Mansion Collection is een geheel nieuwe collectie die de geurervaring bij jou thuis naar een hoger niveau tilt. Kies uit de supersize luxe geurkaarsen of decoreer je interieur met gepersonaliseerde geurstokjes. Elke bijzondere diffuser is gemaakt van handgeblazen glas, bevat een liter interieurparfum en is verkrijgbaar in drie verschillende designs. De Cone Bottle is perfect voor de echte minimalist, terwijl de Oval Bottle beter past bij de liefhebber van klassieke luxe en de Round Bottle is ontworpen voor wie van een moderne look houdt. Elk ontwerp is verkrijgbaar in meerdere kleuren. De flessen kunnen naar keuze worden gevuld met een van de negen geuren uit de Private Collection. Met ruim honderd variaties in totaal is er voor ieder interieur een passende combinatie. Naast de diffusers met geurstokjes bevat deze collectie zes supersize geurkaarsen. De geuren Sweet Jasmine, Precious Amber en Savage Garden zijn verkrijgbaar in XXL (2500 g) en XXXL (6000 g). The Mansion Collection is in House of Rituals en online verkrijgbaar.


The Signature Collection
Met de exclusieve porseleinen kaarshouders uit The Signature Collection is het mogelijk je eigen premium geurervaring te creëren. Kies een van de acht kaarshouders met bijzonder goud- of platinakleurig design en je favoriete geurkaars uit de negen geuren van de Private Collection. Met wel 72 combinatiemogelijkheden is er volop keuze. Met het oog op duurzaamheid en tijdloze elegante, zijn de kaarshouders opnieuw te gebruiken door ze keer op keer te vullen met de refills van 100% koolzaadwas. Deze hebben een brandtijd van maar liefst 60 uur. Stel je persoonlijke geurkaars samen die perfect in jouw interieur past of het ideale geschenk is voor iemand waarvan je houdt. The Signature Collection is in House of Rituals en online verkrijgbaar.


House of Rituals The Talisman Collection
Bij de parfumbar helpt een ervaren geursommelier je met het creëren van een persoonlijk parfum. Er zijn maar liefst 25 bijzondere geuren beschikbaar. De geuren zijn ontwikkeld voor de meest verfijnde neuzen. Met behulp van de aromatische sferen van frisse, bloemige, sensuele, houtachtige of oriëntaalse geurfamilies vind je geheid de geur die het best bij jouw persoonlijkheid past. In drie stappen stel je je eigen parfum samen door de gewenste geur, je favoriete flacon en een passende edelsteen als amulet te kiezen. De geur hult je in een positief gevoel van kracht en vertrouwen. House of Rituals The Talisman Collection is uitsluitend in House of Rituals verkrijgbaar.


Bed, Bath & unique pieces
Exclusief ontworpen voor House of Rituals zijn de luxe home-producten op de eerste etage. De collectie bevat bijzondere items om iedere plek in huis speciaal te maken. Van heerlijk slapen onder luxe beddengoed tot jezelf omhullen met zachte handdoeken van bamboe en katoen. Bovendien kun je een sereen interieur creëren met een breed assortiment eclectische interieuritems, waaronder kussens en accessoires geïnspireerd op sferen en tradities uit het Verre Oosten. Ook heeft Rituals een nieuwe collectie elegante reisbenodigdheden en sieraden. Elk product herinnert je eraan om een zekere mate van slow living te omarmen. Deze producten zijn uitsluitend in House of Rituals verkrijgbaar. Een bezoek meer dan waard.
(PvWK, foto boven: Raymond Cloosterman kijkt rond in zijn nieuwe 'House' / credit: RetailRadar)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken