Kerst begint dit jaar vroeg bij de Bijenkorf

Kerst begint dit jaar vroeg bij de Bijenkorf
  • Food-en-retail
  • 12 okt 2020 @ 11:09
  • 10914 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

'De mooiste tijd van het jaar is aangebroken, onze kerstafdeling is geopend', meldt De Bijenkorf trots. Ook presenteert het luxe retailmerk de kersttrends en deelt een 'cadeau Top 10'.

De start is volgens het beroemde Nederlandse warenhuis ruimschoots op tijd 'om veilig en verantwoord te komen kijken en kiezen uit de mooiste kerstaccessoires, bijzondere cadeaus en het nieuwe speelgoedassortiment, en gebruik te maken van de speciale kerstservices.'

Veiligheid voorop tijdens de inkopen voor de feestdagen
'De feestperiode start dit jaar extra vroeg bij de Bijenkorf om iedereen de gelegenheid te bieden veilig en rustig de feestinkopen te doen. Vanaf 27 november 2020 zijn de winkels langer open. De drukte in de winkels wordt voortdurend gemonitord via de druktemonitor op de website, zodat bezoekers voordat ze naar de winkel komen online of in de app de huidige en verwachte drukte kunnen zien. Dankzij de ruime retourtermijn van 60 dagen kunnen aankopen ook na de feestmaanden nog geruild of teruggebracht worden.'

Bijzondere services
Vanaf november bieden de warenhuizen op maandag t/m vrijdag, wanneer het rustiger is in de winkels, de mogelijkheid tot winkelen op afspraak met een medewerker die helpt met advies, kiezen, passen en feestelijk inpakken, laat De Bijenkorf weten. Verder kunnen klanten sieraden en horloges laten voorzien van een persoonlijke gravering. 'Voor members is deze service gratis. Klanten die liever niet naar de winkel komen, kunnen uiteraard online terecht bij deBijenkorf.nl. Hier zijn in november en december ook diverse interactieve online masterclasses te vinden, waaronder een proeverij, pepernoten bakken met kinderen, en heel veel beautyonderwerpen van diverse merken waarbij de deelnemers zelf aan de slag gaan met de bijbehorende producten.'

Inpakken verspreiden
Machiel Lagerweij, Directeur Operations: 'Onze grootste uitdaging voor de feestperiode is om de drukte goed te spreiden. Daarom beginnen wij dit jaar extra vroeg, verruimen we onze openingstijden met 10% en bieden wij aanvullende services, zoals winkelen op afspraak op rustige tijden. Het inpakken van cadeaus zal meer verspreid en sneller plaatsvinden om punten van drukte in de winkel te vermijden. Wij merken nu al aan de vraag naar feestelijke artikelen en cadeaus dat mensen veel behoefte hebben aan warmte en gezelligheid de komende feestdagen.'

Kersttrends
De traditionele boom in rood, groen en goud is nog altijd een zeer geliefde klassieker. Wie dit jaar eens wat anders wil kan kiezen uit diverse thema's, zoals Op de Noordpool, met veel wit, pinguïns, elanden en ijsberen of In de Wintertuin, met schattige kleine diertjes, takjes en besjes in natuurlijke tinten. Uitbundig en kleurrijk zijn de thema's Vrolijk Feest en Zalig Circus. Vondels en Kurt Adler maakten in het kader van ons 150-jarig bestaan een aantal unieke kerstornamenten, geïnspireerd op de Bijenkorf.

Opening vernieuwde speelgoedafdeling
Vanaf 10 oktober 2020 is in alle winkels de speelgoedafdeling geopend, met een volledig vernieuwd assortiment en nieuwe merken, waaronder Lego, Playmobil, Hasbro, Jumbo, Ravensburger en Amsodee. Heel veel speelgoed dus, voor de (aller)kleinste tot wat grotere kinderen, maar ook bordspellen en puzzels voor het hele gezin. Ook vind je exclusief bij de Bijenkorf elektrische auto's van Ricco, die licenties heeft voor bekende merken als BMW, Mercedes, Ferrari en Lamborghini. In de Bijenkorf Amsterdam, Den Haag en Rotterdam zijn pop-ups van Lego met spectaculaire, levensgrote bouwwerken te bewonderen, waaronder dat van Koning Willem- Alexander en Koningin Máxima in Den Haag. 
(PvWK)


Wim-Lex en Máx in Lego

Top 10 cadeaus voor het feestseizoen
'1. De Joy collectie van Diamond Point, die is geïnspireerd op de zon.
2. Deze Samsung galaxy smartwatch is het perfecte cadeau voor de actieve man.
3. Deze Édition Festive No.150 geurkaars van Marie Stella Maris komt uit onze 150 jaar de Bijenkorf collectie.
4. The gift of magic skin bevat de bestsellers van Charlotte Tilbury.
5. Deze leren pasjeshouder is de compacte en veilige manier voor het opbergen van al je cards.
6. De bekende geur van Victor & Rolf nu in een prachtige cadeauverpakking voor de feestdagen.
7. Pols Potten messing decoratie: Een echte eyecatcher in je interieur.
8. Deze waxinelichthouder in de vorm van een grachtenpand is een exclusieve limited edition voor ons 150-jarig bestaan.
9. Tijdloos maar altijd bij de tijd: klassiek horloge van Frederique Constant.
10. Stoer en dankzij het gouden oor toch ook elegant:  nieuwe lievelingsmok van deze Urban Nature Culture.'

(selectie & tekst: Bijenkorf)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken