Bijenkorf zamelt feestkleding in voor Stichting Dress for Success
- Food-en-retail
- 4 nov 2020 @ 11:27
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 4 nov 2020 @ 11:27
- Peter van Woensel Kooy
In het feestseizoen wil de Bijenkorf iets teruggeven aan de maatschappij. De hele maand november 2020 kunnen klanten hun feestelijke dameskleding afgeven bij de inleverpunten van Dress for Success bij de Bijenkorf.
Dress for Success regelt de verkoop en gebruikt de opbrengst om nog meer mensen te helpen, meldt De Bijenkorf.
Stichting Dress for Success
De wereldwijde non-profit organisatie Dress for Success helpt mensen bij het bereiken van financiële onafhankelijkheid door representatieve kleding, een netwerk van ondersteuning en ontwikkelingstools te bieden. In Nederland heeft Dress for Success meerdere winkels waar mannen en vrouwen terecht kunnen voor passende kleding en advies voor een sollicitatiegesprek, om zo hun kans op werk te vergroten. Een prachtige samenwerking, waarvan de maatschappelijke impact verder reikt dan het bieden van kansen op de arbeidsmarkt. Doordat we met deze inzamelingsactie kleding een tweede kans geven, leveren Dress for Success en de Bijenkorf een bijdrage aan een meer circulaire economie. – Nina Dzjaboea, Buying Manager Women’s Fashion.
De Bijenkorf x Dress for Succes
De Bijenkorf roept bezoekers op om mooie feestelijke dameskleding in te leveren bij de speciale inleverpunten die de hele maand november in alle de Bijenkorf winkels aanwezig zijn. Naast feestelijke jurken, rokken, blouses, pantalons en jasjes zijn ook tassen, schoenen, sieraden en andere accessoires welkom. Dress for Success verkoopt de ingezamelde kleding voor een zacht prijsje aan vrouwen die door de hulp van Dress for Success nu een baan hebben. Met de opbrengst kan de organisatie nog meer mensen helpen. Door de prachtige samenwerking tussen de Bijenkorf en Dress for Success kunnen wij veel mensen met een kleine beurs een mooie outfit geven zodat men vol zelfvertrouwen een verpletterende eerste indruk achter kan laten bij een potentiële werkgever. 'We zijn zo trots en dankbaar voor de samenwerking tussen de Bijenkorf en Dress for Success', besluit Corina Koekenbier, met als bijzondere functieomschrijving 'algemeen manager Dress for Success'.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Bijenkorf
- mvo
- circculair
- Dress for Success
- merk
- warenhuis
- algemeen manager
- Corina Koekenbier
- bijzonder
- markeing
- functieomschrijving
- Dam
- verspilling
- Dress for Success
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K taplocaties in Europa
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes