Bijenkorf zamelt feestkleding in voor Stichting Dress for Success
- Food-en-retail
- 4 nov 2020 @ 11:27
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 4 nov 2020 @ 11:27
- Peter van Woensel Kooy
In het feestseizoen wil de Bijenkorf iets teruggeven aan de maatschappij. De hele maand november 2020 kunnen klanten hun feestelijke dameskleding afgeven bij de inleverpunten van Dress for Success bij de Bijenkorf.
Dress for Success regelt de verkoop en gebruikt de opbrengst om nog meer mensen te helpen, meldt De Bijenkorf.
Stichting Dress for Success
De wereldwijde non-profit organisatie Dress for Success helpt mensen bij het bereiken van financiële onafhankelijkheid door representatieve kleding, een netwerk van ondersteuning en ontwikkelingstools te bieden. In Nederland heeft Dress for Success meerdere winkels waar mannen en vrouwen terecht kunnen voor passende kleding en advies voor een sollicitatiegesprek, om zo hun kans op werk te vergroten. Een prachtige samenwerking, waarvan de maatschappelijke impact verder reikt dan het bieden van kansen op de arbeidsmarkt. Doordat we met deze inzamelingsactie kleding een tweede kans geven, leveren Dress for Success en de Bijenkorf een bijdrage aan een meer circulaire economie. – Nina Dzjaboea, Buying Manager Women’s Fashion.
De Bijenkorf x Dress for Succes
De Bijenkorf roept bezoekers op om mooie feestelijke dameskleding in te leveren bij de speciale inleverpunten die de hele maand november in alle de Bijenkorf winkels aanwezig zijn. Naast feestelijke jurken, rokken, blouses, pantalons en jasjes zijn ook tassen, schoenen, sieraden en andere accessoires welkom. Dress for Success verkoopt de ingezamelde kleding voor een zacht prijsje aan vrouwen die door de hulp van Dress for Success nu een baan hebben. Met de opbrengst kan de organisatie nog meer mensen helpen. Door de prachtige samenwerking tussen de Bijenkorf en Dress for Success kunnen wij veel mensen met een kleine beurs een mooie outfit geven zodat men vol zelfvertrouwen een verpletterende eerste indruk achter kan laten bij een potentiële werkgever. 'We zijn zo trots en dankbaar voor de samenwerking tussen de Bijenkorf en Dress for Success', besluit Corina Koekenbier, met als bijzondere functieomschrijving 'algemeen manager Dress for Success'.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Dam
- Corina Koekenbier
- verspilling
- algemeen manager
- circculair
- functieomschrijving
- markeing
- merk
- Bijenkorf
- Dress for Success
- bijzonder
- mvo
- Dress for Success
- warenhuis
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe Retail Media Commissie bevordert kennisdeling...
- Retail Media Day brengt nieuwe standaard aan het licht
- Albert Heijn lanceert Lekker Weekend met remake van Saturday...
- Kruidvat rolt DOOH-netwerk uit in 775 winkels
- Picnic start campagne met goedkoper Duits assortiment
- Bloomon en Fastned verrassen met bloemenkiosk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 225] Reinout Koot -... 23-05-2025
- 100-jarig Remia maakt trip down... 22-05-2025
- Vivera lanceert nieuwe Signature... 21-05-2025
- Picnic start campagne met goedkoper... 20-05-2025
- Zeg hallo tegen 18 nieuwe verleidingen20-05-2025
- [onderzoek] Hiiper: Discount wint... 20-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management