Bijenkorf zamelt feestkleding in voor Stichting Dress for Success
- Food-en-retail
- 4 nov 2020 @ 11:27
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 4 nov 2020 @ 11:27
- Peter van Woensel Kooy
In het feestseizoen wil de Bijenkorf iets teruggeven aan de maatschappij. De hele maand november 2020 kunnen klanten hun feestelijke dameskleding afgeven bij de inleverpunten van Dress for Success bij de Bijenkorf.
Dress for Success regelt de verkoop en gebruikt de opbrengst om nog meer mensen te helpen, meldt De Bijenkorf.
Stichting Dress for Success
De wereldwijde non-profit organisatie Dress for Success helpt mensen bij het bereiken van financiële onafhankelijkheid door representatieve kleding, een netwerk van ondersteuning en ontwikkelingstools te bieden. In Nederland heeft Dress for Success meerdere winkels waar mannen en vrouwen terecht kunnen voor passende kleding en advies voor een sollicitatiegesprek, om zo hun kans op werk te vergroten. Een prachtige samenwerking, waarvan de maatschappelijke impact verder reikt dan het bieden van kansen op de arbeidsmarkt. Doordat we met deze inzamelingsactie kleding een tweede kans geven, leveren Dress for Success en de Bijenkorf een bijdrage aan een meer circulaire economie. – Nina Dzjaboea, Buying Manager Women’s Fashion.
De Bijenkorf x Dress for Succes
De Bijenkorf roept bezoekers op om mooie feestelijke dameskleding in te leveren bij de speciale inleverpunten die de hele maand november in alle de Bijenkorf winkels aanwezig zijn. Naast feestelijke jurken, rokken, blouses, pantalons en jasjes zijn ook tassen, schoenen, sieraden en andere accessoires welkom. Dress for Success verkoopt de ingezamelde kleding voor een zacht prijsje aan vrouwen die door de hulp van Dress for Success nu een baan hebben. Met de opbrengst kan de organisatie nog meer mensen helpen. Door de prachtige samenwerking tussen de Bijenkorf en Dress for Success kunnen wij veel mensen met een kleine beurs een mooie outfit geven zodat men vol zelfvertrouwen een verpletterende eerste indruk achter kan laten bij een potentiële werkgever. 'We zijn zo trots en dankbaar voor de samenwerking tussen de Bijenkorf en Dress for Success', besluit Corina Koekenbier, met als bijzondere functieomschrijving 'algemeen manager Dress for Success'.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- functieomschrijving
- circculair
- Bijenkorf
- verspilling
- bijzonder
- Corina Koekenbier
- mvo
- markeing
- Dam
- Dress for Success
- warenhuis
- merk
- algemeen manager
- Dress for Success
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




