Michele van Spilbeeck nieuwe Horecadirecteur AB InBev
- Food-en-retail
- 27 jan 2021 @ 08:37
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodPersonalia
- 27 jan 2021 @ 08:37
- Peter van Woensel Kooy
Michele van Spilbeeck is per 1 maart 2021 de nieuwe Horecadirecteur van Bierbrouwerij AB InBev. Zij volgt Mark Hanssen op, die na meer dan 20 jaar bij de brouwerij een nieuwe uitdaging aangaat.
Michele werkt sinds 2013 bij de brouwer en is een bekend gezicht binnen de Nederlandse horeca. De afgelopen twee jaar leidde ze het Nederlandse horecateam operationeel en commercieel, bestaand uit accountmanagers, monteurs en chauffeurs. Ook staat ze samen met Mark Hanssen aan de wieg van de succesvolle lancering van het biermerk Bud in de horeca. Daarvoor vervulde zij diverse sales functies in België, met name voor het retailkanaal. Bierbrouwerij AB InBev is onder meer bekend van merken zoals Bud, Hertog Jan, Jupiler, Leffe, Dommelsch en Corona. Bij de brouwer werken in Nederland ruim 550 werknemers.
Van Spilbeeck startte in 2013 bij AB InBev als Global Management Trainee. In 2014 vervulde zij de rol van sales consultant in het Belgische retailkanaal, waarna ze verantwoordelijk werd voor het ‘Customer Service Center’ Retail van Nederland en België. Van 2016 tot 2018 was ze twee jaar Key Accountmanager van de van de Belgische supermarktketen Carrefour en Mestdagh. De afgelopen twee jaar leidde ze het Nederlandse horeca team operationeel en commercieel, onder eindverantwoordelijkheid van Mark Hanssen. In deze periode heeft ze samen met het team de positie van Bierbrouwerij AB InBev in de horeca verstevigd en een duidelijke portfolio strategie neergezet, met een succesvolle lancering van het biermerk Bud in Nederland.
Michele van Spilbeeck: 'De horeca gaat door een ongekend moeilijke tijd. Ik geloof erin dat consumenten staan te popelen om weer verantwoord te genieten van onze mooie bieren en de gastvrijheid in de horeca, zodra dit weer mogelijk is. Daarom kijk ik er enorm naar uit om de horeca te helpen sterk terug te keren. Hier ga ik samen met het team vol mee aan het werk, want we verlangen ernaar om straks weer samen te kunnen genieten van een vers getapt glas bier in de horeca. Ik wil Mark Hanssen ontzettend bedanken voor onze fijne samenwerking en zijn goede werk in de moeilijke afgelopen periode, waarbij we hebben geprobeerd onze relaties zo goed mogelijk te helpen, ook al hebben we geen druppel bier in de horeca verkocht. De afgelopen twee jaar heb ik de Nederlandse horeca goed leren kennen en ik kijk ernaar uit om er samen met onze relaties voor te gaan zorgen dat de horeca straks weer gaat floreren.'
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- horeca
- brouwer
- Michele van Spilbeeck
- merken zoals Bud
- Leffe
- Hertog Jan
- pandemie
- AB Inbev
- bekend gezicht
- Jupiler
- Dommelsch en Corona
- Mark Hanssen
- benoeming
- pils
- brouwerij
- Nederlandse horeca
- bier
- hop
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- Unox luidt wintertijd te vroeg in
- [marketeer 234] Martijn Uittenbogaard - Bol Grote...
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- Kruidvat doorbreekt taboe rond verzorgingsarmoede
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar... 27-10-2025
- TommyTomato voert campagne voor... 27-10-2025
- Albert Heijn herpositioneert van... 27-10-2025
- De nieuwe realiteit van retail:... 24-10-2025
- [marketeer 234] Martijn... 24-10-2025
- Goudwisselkantoor lanceert campagne... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




