Michele van Spilbeeck nieuwe Horecadirecteur AB InBev
- Food-en-retail
- 27 jan 2021 @ 08:37
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodPersonalia
- 27 jan 2021 @ 08:37
- Peter van Woensel Kooy
Michele van Spilbeeck is per 1 maart 2021 de nieuwe Horecadirecteur van Bierbrouwerij AB InBev. Zij volgt Mark Hanssen op, die na meer dan 20 jaar bij de brouwerij een nieuwe uitdaging aangaat.
Michele werkt sinds 2013 bij de brouwer en is een bekend gezicht binnen de Nederlandse horeca. De afgelopen twee jaar leidde ze het Nederlandse horecateam operationeel en commercieel, bestaand uit accountmanagers, monteurs en chauffeurs. Ook staat ze samen met Mark Hanssen aan de wieg van de succesvolle lancering van het biermerk Bud in de horeca. Daarvoor vervulde zij diverse sales functies in België, met name voor het retailkanaal. Bierbrouwerij AB InBev is onder meer bekend van merken zoals Bud, Hertog Jan, Jupiler, Leffe, Dommelsch en Corona. Bij de brouwer werken in Nederland ruim 550 werknemers.
Van Spilbeeck startte in 2013 bij AB InBev als Global Management Trainee. In 2014 vervulde zij de rol van sales consultant in het Belgische retailkanaal, waarna ze verantwoordelijk werd voor het ‘Customer Service Center’ Retail van Nederland en België. Van 2016 tot 2018 was ze twee jaar Key Accountmanager van de van de Belgische supermarktketen Carrefour en Mestdagh. De afgelopen twee jaar leidde ze het Nederlandse horeca team operationeel en commercieel, onder eindverantwoordelijkheid van Mark Hanssen. In deze periode heeft ze samen met het team de positie van Bierbrouwerij AB InBev in de horeca verstevigd en een duidelijke portfolio strategie neergezet, met een succesvolle lancering van het biermerk Bud in Nederland.
Michele van Spilbeeck: 'De horeca gaat door een ongekend moeilijke tijd. Ik geloof erin dat consumenten staan te popelen om weer verantwoord te genieten van onze mooie bieren en de gastvrijheid in de horeca, zodra dit weer mogelijk is. Daarom kijk ik er enorm naar uit om de horeca te helpen sterk terug te keren. Hier ga ik samen met het team vol mee aan het werk, want we verlangen ernaar om straks weer samen te kunnen genieten van een vers getapt glas bier in de horeca. Ik wil Mark Hanssen ontzettend bedanken voor onze fijne samenwerking en zijn goede werk in de moeilijke afgelopen periode, waarbij we hebben geprobeerd onze relaties zo goed mogelijk te helpen, ook al hebben we geen druppel bier in de horeca verkocht. De afgelopen twee jaar heb ik de Nederlandse horeca goed leren kennen en ik kijk ernaar uit om er samen met onze relaties voor te gaan zorgen dat de horeca straks weer gaat floreren.'
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- bier
- hop
- pils
- Dommelsch en Corona
- AB Inbev
- Jupiler
- Michele van Spilbeeck
- pandemie
- Leffe
- brouwerij
- bekend gezicht
- Nederlandse horeca
- Hertog Jan
- Mark Hanssen
- horeca
- brouwer
- benoeming
- merken zoals Bud
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers