Vega-loket Burger King opent in Duitsland
- Food-en-retail
- 26 mei 2021 @ 14:46
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StrategieFood
- 26 mei 2021 @ 14:46
- Peter van Woensel Kooy
De eerste volledig vleesloze Burger King-locatie gaat deze zomer voor een beperkte tijd open in Keulen, Duitsland. Op wereldwijde schaal een unicum.
Van 7 juni tot en met 11 juni 2021 serveert deze vegetarische Burger King alleen plantaardig vlees van het Europese merk The Vegetarian Butcher, op de locatie van de winkel in Keulen. Het is het eerste burgerrestaurant ter wereld van een grote keten, dat alleen plantbased producten biedt.
Erkenning van consumer insights
Gedurende deze periode zal Burger King Duitsland ook zijn nieuwste item uitbrengen: een plantaardige versie van The Long Chicken (ook wel Chicken Royale genoemd in andere landen), een plantaardig broodje kip geserveerd met veganistische mayonaise op een langwerpig brood met sesamzaadjes. In september 2020 voegde Burger King al veganistische kipnuggets van The Vegetarian Butcher, onderdeel van Unilever, toe aan zijn menu in Duitsland. De nuggets op basis van soja, die daar nu worden gebakken in een aparte friteuse die ook wordt gebruikt voor andere plantaardige producten, worden aangeboden met veganistische dipsauzen. Keulse klanten kunnen hier bovendien de intussen internationaal bekend geworden Rebel Whopper bestellen, met een plantaardig pasteitje dat ook gemaakt is door The Vegetarian Butcher. Lees hier verder.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- burger
- toekomst
- consumer insight
- hamburger
- alternatief
- wegkijken
- veggie
- plant based
- slacht
- McDonald's
- KFC
- veevoer
- Burger King
- dier
- boer
- Whopper
- bewustzijn
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- Hema zet in op innovatie en duurzaamheid; begint programmatic...
- Albert Heijn combineert kerst en goede doel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Disney heropent pop-up in Batavia... 20-11-2025
- 42 organisaties lanceren GroenGezond19-11-2025
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




