Vega-loket Burger King opent in Duitsland
- Food-en-retail
- 26 mei 2021 @ 14:46
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StrategieFood
- 26 mei 2021 @ 14:46
- Peter van Woensel Kooy
De eerste volledig vleesloze Burger King-locatie gaat deze zomer voor een beperkte tijd open in Keulen, Duitsland. Op wereldwijde schaal een unicum.
Van 7 juni tot en met 11 juni 2021 serveert deze vegetarische Burger King alleen plantaardig vlees van het Europese merk The Vegetarian Butcher, op de locatie van de winkel in Keulen. Het is het eerste burgerrestaurant ter wereld van een grote keten, dat alleen plantbased producten biedt.
Erkenning van consumer insights
Gedurende deze periode zal Burger King Duitsland ook zijn nieuwste item uitbrengen: een plantaardige versie van The Long Chicken (ook wel Chicken Royale genoemd in andere landen), een plantaardig broodje kip geserveerd met veganistische mayonaise op een langwerpig brood met sesamzaadjes. In september 2020 voegde Burger King al veganistische kipnuggets van The Vegetarian Butcher, onderdeel van Unilever, toe aan zijn menu in Duitsland. De nuggets op basis van soja, die daar nu worden gebakken in een aparte friteuse die ook wordt gebruikt voor andere plantaardige producten, worden aangeboden met veganistische dipsauzen. Keulse klanten kunnen hier bovendien de intussen internationaal bekend geworden Rebel Whopper bestellen, met een plantaardig pasteitje dat ook gemaakt is door The Vegetarian Butcher. Lees hier verder.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- wegkijken
- dier
- consumer insight
- Burger King
- veevoer
- KFC
- slacht
- Whopper
- toekomst
- boer
- burger
- plant based
- McDonald's
- bewustzijn
- veggie
- alternatief
- hamburger
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- Unox luidt wintertijd te vroeg in
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Chocolatemakers introduceert nieuw... 20-10-2025
- Unox luidt wintertijd te vroeg in18-10-2025
- BenBits eerste partner van 'Stop the... 17-10-2025
- Kruidvat doorbreekt taboe rond... 17-10-2025
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en... 17-10-2025
- Intertoys lanceert Speelboek 2025... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes