Plantaardige Rebel Whopper bij Burger King gelanceerd
- Food-en-retail
- 12 nov 2019 @ 08:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 12 nov 2019 @ 08:45
- Peter van Woensel Kooy
Unilever-onderdeel De Vegetarische Slager levert vanaf dinsdag 12 november 2019 plantaardige hamburgers aan 2400 Burger King-filialen in 25 Europese landen. Nederland volgt evenals Azië en het Midden-Oosten.
De plantaardige burger die Rebel Whopper is gedoopt, is genoemd naar de beroemde 'Whopper' van de Amerikaanse fastfoodketen. De Rebel Whopper bestaat uit soja, tarwe, olie en kruiden. De Nederlandse variant is volgens persbureau AP niet beschikbaar op de Amerikaanse markt. 'Daar blijft Burger King vegaburgers verkopen van het uit Californië afkomstige Impossible Foods. Die burger, de Impossible Whopper, is niet goedgekeurd voor verkoop in de Europese Unie omdat deze genetisch gemodificeerde ingrediënten bevat.' De plantaardige burger heeft volgens De Volkskrant veel nieuwe Amerikaanse klanten naar Burger King getrokken sinds hij dit voorjaar op de markt kwam. 'Het in Miami gevestigde Restaurant Brands International, dat Burger King bezit, zei dat de Amerikaanse omzet van de keten in het derde kwartaal met 6 procent is gestegen, vergeleken met een groei van 1 procent het jaar ervoor.'
Jaap Korteweg vertelt
De vleesvervangers van de Vegetarische Slager, zoals plantaardige kipstuckjes, hotdogs, worstjes en visvrije 'tonijn' liggen sinds de overname door Unilever nu in tien landen in de supermarkten en in zestien landen in restaurants. Recent kwam Unox op de markt met een vega-lijn zoals rookworst, via deze opvallende campagne van TBWA\ Neboko, dat ook McDonald's als klant heeft. DVS-oprichter Jaap Korteweg vertelde recent via deze podcast op MarketingTribune hoe hij de overname door Unilever heeft ervaren en wat hij nu verder gaat doen. Voordat de plantaardige Rebel Whopper bij de Nederlandse Burger King verkrijgbaar is, is nog even geduld nodig: naar verwachting in 2020. De omzet in vleesvervangers is de afgelopen tweeënhalf jaar met 51% gestegen, meldde onlangs VMT.
(PvWK)
Over Burger King
'Het eerste filiaal van de internationale hamburgerketen opende in 1954 haar deuren in Miami, Florida. Mede dankzij de samenwerking met HMSHost telt de keten nu restaurants verdeeld over Noord- Amerika, Europa en het Asian Pacific gebied. Het 24uurs restaurant op Schiphol geldt als een van de succesvolste ter wereld.'
(bron: HMSHost)
foto boven: Matthew Feeney / Unsplash
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- HMSHost
- filialen
- vega
- Azië
- 2400
- Burger King
- 25
- Whopper
- Schiphol
- Europa
- plantaardig
- Midden-Oosten
- onderdeel
- Unilever
- McDonald's
- landen
- hamburgers
- De Vegetarische Slager
- vlees
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers