Unox communiceert nieuwe vegetarische range

Unox communiceert nieuwe vegetarische range
  • Food-en-retail
  • 14 okt 2019 @ 11:41
  • 16481 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Met deze nieuwe 60-seconden tvc ter lancering van de vegetarische range, wil Unox met de tijd meegaan. In de film ruilt een natuurliefhebbende slagersdochter de traditionele rookworst om voor een vegetarische. Unox-marketeer Thijs Sleddering: 'Wanneer je een dagje zonder vlees wilt, bieden wij de oplossing.'

Haar vader, de ultieme vleeskenner, keurt de handeling goed en is zelf ook positief verrast. Met deze campagne laat Unox zien dat een dagje zonder vlees nét zo lekker en makkelijk is.

Flexitariërs aanmoedigen
Na de vegetarische rookworst zullen stapsgewijs ook de andere vegetarische producten van Unox geïntroduceerd worden in tag-ons. Deze nieuwe vega range is het antwoord op de groeiende groep vege- en flexitariërs in Nederland. Want een dagje zonder vlees is natuurlijk hartstikke goed, maar een stamppot zonder rookworst… 'Daar moet je toch niet aan denken?', aldus Thijs Sleddering, Marketing Manager Unox, 'Wanneer je een dagje zonder vlees wilt, bieden wij de oplossing met onze vegetarische lijn. Om te beginnen met vernieuwde vegetarische rookworst maar nu ook bijvoorbeeld de oer Hollandse vegetarische knaks. Dat zie je terug in deze campagne.'

Unox kiest voor animatie
Met behoud van de bestaande Unox waarden, warmte, gezelligheid, vertrouwdheid en kwaliteit wilde Unox toch iets doen dat onderscheid aangeeft. Daarom is er gekozen voor een volledig geanimeerde video. Het idee kwam van TBWA\Neboko en is uitgevoerd door Creative Production Studio Ambassadors.

Vincent Lammers, Creative Director Ambassadors: 'We wisten al dat we dieren, mensen en natuur konden animeren, maar voor deze storytelling commercial moesten we onszelf op veel fronten overtreffen.'

De film -hieronder te bekijken- zal deze maand volledig te zien te zijn op televisie. Daarna volgt tot en maart 2020 de verkorte versie van 30 seconden, met tag-ons om de nieuwe vegetarische Unox producten te introduceren.
(PvWK)

Credits
Bureau: TBWA\Neboko
Productie: Ambassadors
Opdrachtgever: Unox




Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken