Unox communiceert nieuwe vegetarische range
- Food-en-retail
- 14 okt 2019 @ 11:41
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 14 okt 2019 @ 11:41
- Peter van Woensel Kooy
Met deze nieuwe 60-seconden tvc ter lancering van de vegetarische range, wil Unox met de tijd meegaan. In de film ruilt een natuurliefhebbende slagersdochter de traditionele rookworst om voor een vegetarische. Unox-marketeer Thijs Sleddering: 'Wanneer je een dagje zonder vlees wilt, bieden wij de oplossing.'
Haar vader, de ultieme vleeskenner, keurt de handeling goed en is zelf ook positief verrast. Met deze campagne laat Unox zien dat een dagje zonder vlees nét zo lekker en makkelijk is.
Flexitariërs aanmoedigen
Na de vegetarische rookworst zullen stapsgewijs ook de andere vegetarische producten van Unox geïntroduceerd worden in tag-ons. Deze nieuwe vega range is het antwoord op de groeiende groep vege- en flexitariërs in Nederland. Want een dagje zonder vlees is natuurlijk hartstikke goed, maar een stamppot zonder rookworst… 'Daar moet je toch niet aan denken?', aldus Thijs Sleddering, Marketing Manager Unox, 'Wanneer je een dagje zonder vlees wilt, bieden wij de oplossing met onze vegetarische lijn. Om te beginnen met vernieuwde vegetarische rookworst maar nu ook bijvoorbeeld de oer Hollandse vegetarische knaks. Dat zie je terug in deze campagne.'
Unox kiest voor animatie
Met behoud van de bestaande Unox waarden, warmte, gezelligheid, vertrouwdheid en kwaliteit wilde Unox toch iets doen dat onderscheid aangeeft. Daarom is er gekozen voor een volledig geanimeerde video. Het idee kwam van TBWA\Neboko en is uitgevoerd door Creative Production Studio Ambassadors.
Vincent Lammers, Creative Director Ambassadors: 'We wisten al dat we dieren, mensen en natuur konden animeren, maar voor deze storytelling commercial moesten we onszelf op veel fronten overtreffen.'
De film -hieronder te bekijken- zal deze maand volledig te zien te zijn op televisie. Daarna volgt tot en maart 2020 de verkorte versie van 30 seconden, met tag-ons om de nieuwe vegetarische Unox producten te introduceren.
(PvWK)
Credits
Bureau: TBWA\Neboko
Productie: Ambassadors
Opdrachtgever: Unox
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- marketing
- food
- introductie
- soja
- Thijs Sleddering
- Unox-marketeer
- dvs
- oplossing
- plantaardig
- Creative Production Studio Ambassadors
- vegetarische range
- vega
- merk
- rookworst
- Unox
- mvo
- TBWA\Neboko
- retail
- vlees
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




