Hajir Hajji nieuwe ceo Action
- Food-en-retail
- 2 nov 2021 @ 10:52
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingPersonaliaWinkelen
- 2 nov 2021 @ 10:52
- Peter van Woensel Kooy
Hajir Hajji volgt Sander van der Laan op als nieuwe ceo Action. Hajji (41) begon 24 jaar geleden als winkelmedewerkster bij Action. Ze vervulde daarna diverse managementfuncties.
Van der Laan (53) is sinds september 2015 ceo van Action. Onder zijn leiding groeide de discountketen van twee miljard euro omzet en 655 winkels in zes landen naar ruim vijf miljard omzet en 1869 winkels in negen landen.Binnenkort opent Action de 2000ste winkel. Action is eigendom van private-equityhuis 3i. Simon Borrows, voorzitter van het Action-bestuur en ceo van 3i Group noemt Hajji een 'belangrijke schakel in het DNA van Action'.
Van Der Laan was eerder onder meer ceo van Albert Heijn en algemeen directeur van Gall & Gall. De overdracht is 1 januari 2022 gepland, Van Der Laan blijft dan nog een kwartaal in buurt voor een soepele opvolging.
De afgelopen drie jaar was Hajir als commercieel directeur verantwoordelijk voor wereldwijde inkoop, marketing, e-commerce en duurzaamheid. Ze is lid van de directie sinds 2011.Hajji schreef aan het begin van de coronacrisis een brief aan de leveranciers om aan te dringen op kortingen. Achteraf verklaarde ze tegen het FD een beetje spijt te hebben van deze actie. De nieuwe ceo moet leiding geven aan verder groei, met meer aandacht voor digitale verkopen en duurzaamheid.
(PvWK, bronnen: RetailRadar, FD. MT en RetailTrends)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Action
- Hajir Hajji
- Action
- nieuw
- Gall&Gall
- Sander van der Laan
- AH
- opvolging
- ceo
- 3i
- groei
- duurzaamheid
- winkelmedewerkster
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes