Hajir Hajji nieuwe ceo Action
- Food-en-retail
- 2 nov 2021 @ 10:52
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingPersonaliaWinkelen
- 2 nov 2021 @ 10:52
- Peter van Woensel Kooy
Hajir Hajji volgt Sander van der Laan op als nieuwe ceo Action. Hajji (41) begon 24 jaar geleden als winkelmedewerkster bij Action. Ze vervulde daarna diverse managementfuncties.
Van der Laan (53) is sinds september 2015 ceo van Action. Onder zijn leiding groeide de discountketen van twee miljard euro omzet en 655 winkels in zes landen naar ruim vijf miljard omzet en 1869 winkels in negen landen.Binnenkort opent Action de 2000ste winkel. Action is eigendom van private-equityhuis 3i. Simon Borrows, voorzitter van het Action-bestuur en ceo van 3i Group noemt Hajji een 'belangrijke schakel in het DNA van Action'.
Van Der Laan was eerder onder meer ceo van Albert Heijn en algemeen directeur van Gall & Gall. De overdracht is 1 januari 2022 gepland, Van Der Laan blijft dan nog een kwartaal in buurt voor een soepele opvolging.
De afgelopen drie jaar was Hajir als commercieel directeur verantwoordelijk voor wereldwijde inkoop, marketing, e-commerce en duurzaamheid. Ze is lid van de directie sinds 2011.Hajji schreef aan het begin van de coronacrisis een brief aan de leveranciers om aan te dringen op kortingen. Achteraf verklaarde ze tegen het FD een beetje spijt te hebben van deze actie. De nieuwe ceo moet leiding geven aan verder groei, met meer aandacht voor digitale verkopen en duurzaamheid.
(PvWK, bronnen: RetailRadar, FD. MT en RetailTrends)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- winkelmedewerkster
- groei
- duurzaamheid
- AH
- Gall&Gall
- Hajir Hajji
- Action
- Sander van der Laan
- ceo
- nieuw
- opvolging
- Action
- 3i
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- [interview] Joyce Bierman (AH): 'Affordable luxury en...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] The most terrible time of the year
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




