Hajir Hajji nieuwe ceo Action
- Food-en-retail
- 2 nov 2021 @ 10:52
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingPersonaliaWinkelen
- 2 nov 2021 @ 10:52
- Peter van Woensel Kooy
Hajir Hajji volgt Sander van der Laan op als nieuwe ceo Action. Hajji (41) begon 24 jaar geleden als winkelmedewerkster bij Action. Ze vervulde daarna diverse managementfuncties.
Van der Laan (53) is sinds september 2015 ceo van Action. Onder zijn leiding groeide de discountketen van twee miljard euro omzet en 655 winkels in zes landen naar ruim vijf miljard omzet en 1869 winkels in negen landen.Binnenkort opent Action de 2000ste winkel. Action is eigendom van private-equityhuis 3i. Simon Borrows, voorzitter van het Action-bestuur en ceo van 3i Group noemt Hajji een 'belangrijke schakel in het DNA van Action'.
Van Der Laan was eerder onder meer ceo van Albert Heijn en algemeen directeur van Gall & Gall. De overdracht is 1 januari 2022 gepland, Van Der Laan blijft dan nog een kwartaal in buurt voor een soepele opvolging.
De afgelopen drie jaar was Hajir als commercieel directeur verantwoordelijk voor wereldwijde inkoop, marketing, e-commerce en duurzaamheid. Ze is lid van de directie sinds 2011.Hajji schreef aan het begin van de coronacrisis een brief aan de leveranciers om aan te dringen op kortingen. Achteraf verklaarde ze tegen het FD een beetje spijt te hebben van deze actie. De nieuwe ceo moet leiding geven aan verder groei, met meer aandacht voor digitale verkopen en duurzaamheid.
(PvWK, bronnen: RetailRadar, FD. MT en RetailTrends)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Action
- Action
- Sander van der Laan
- groei
- opvolging
- duurzaamheid
- Gall&Gall
- AH
- nieuw
- 3i
- winkelmedewerkster
- ceo
- Hajir Hajji
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers