Ikea start in Engeland met 'Sustainable Living Shops'
- Food-en-retail
- 8 nov 2021 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - OnderzoekMarketingWinkelenMVO
- 8 nov 2021 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Samenvallend met de COP26-top in Glasgow, nog tot 12 november 2021, presenteert Ikea UK een onderzoek waaruit blijkt dat meer dan de helft van de Britten duurzame producten te duur vindt. Het antwoord: Sustainable Living Shops.
Vanwege de huidige hoge kosten ondernemen weinig Britten actie tegen klimaatverandering, zo wijst dit onderzoek uit.
Ondertussen zegt 26 procent dat de onzekerheid over banen hen bewuster heeft gemaakt over waar ze hun geld aan uitgeven. Hoewel ecoproducten op het eerste gezicht misschien duurder lijken, suggereert ander onderzoek dat niet-duurzaam leven in feite duurder kan zijn. In feite gooit de gemiddelde volwassene in Engeland namelijk elk jaar naar schatting £ 395 aan voedsel weg - £ 21 miljard als een natie, stelt Ikea.
Ikea's nieuwe 'shop-in-shop'-initiatief, gesitueerd in de winkels in het VK, zal zich volgens Ikea richten op vijf belangrijke gebieden waar shoppers actie kunnen ondernemen:
1. minder energie gebruiken,
2. minder afval creëren,
3. eenmalig gebruik van producten en meubilair verminderen,
4. onderhoud plegen, repareren, doorverkopen en recyclen, en
5. minder verbruik van water.
Niet alleen zullen er in de Ikea Sustainable Living Shops milieuvriendelijke producten te koop zijn, de winkels zullen ook slimme oplossingen, tips en advies bieden die gemakkelijke veranderingen in het dagelijks leven ondersteunen. Als onderdeel van de 'reis' van het woonmerk om tegen 2030 circulair en klimaatpositief te worden, hoopt Ikea dat de nieuwe duurzame winkels de klandizie zullen aanmoedigen om thuis groener te worden. 'Onze huizen en de manier waarop we leven hebben een grote impact op de planeet. We willen onze klanten laten zien dat duurzaam leven betaalbaar en gemakkelijk kan zijn', zegt Clare Rodgers, Sustainability Retail Operations manager bij Ingka Group, de holding van Ikea. Internationale uitrol van de nieuwe Ikea Sustainable Living Shops wordt door Ikea-watchers verwacht.
(PvWK, bron: housebeautiful.com / Retail Radar | foto: Ikea UK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
- Hema zet in op innovatie en duurzaamheid; begint programmatic...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




