Ikea start in Engeland met 'Sustainable Living Shops'
- Food-en-retail
- 8 nov 2021 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - OnderzoekMarketingWinkelenMVO
- 8 nov 2021 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Samenvallend met de COP26-top in Glasgow, nog tot 12 november 2021, presenteert Ikea UK een onderzoek waaruit blijkt dat meer dan de helft van de Britten duurzame producten te duur vindt. Het antwoord: Sustainable Living Shops.
Vanwege de huidige hoge kosten ondernemen weinig Britten actie tegen klimaatverandering, zo wijst dit onderzoek uit.
Ondertussen zegt 26 procent dat de onzekerheid over banen hen bewuster heeft gemaakt over waar ze hun geld aan uitgeven. Hoewel ecoproducten op het eerste gezicht misschien duurder lijken, suggereert ander onderzoek dat niet-duurzaam leven in feite duurder kan zijn. In feite gooit de gemiddelde volwassene in Engeland namelijk elk jaar naar schatting £ 395 aan voedsel weg - £ 21 miljard als een natie, stelt Ikea.
Ikea's nieuwe 'shop-in-shop'-initiatief, gesitueerd in de winkels in het VK, zal zich volgens Ikea richten op vijf belangrijke gebieden waar shoppers actie kunnen ondernemen:
1. minder energie gebruiken,
2. minder afval creëren,
3. eenmalig gebruik van producten en meubilair verminderen,
4. onderhoud plegen, repareren, doorverkopen en recyclen, en
5. minder verbruik van water.
Niet alleen zullen er in de Ikea Sustainable Living Shops milieuvriendelijke producten te koop zijn, de winkels zullen ook slimme oplossingen, tips en advies bieden die gemakkelijke veranderingen in het dagelijks leven ondersteunen. Als onderdeel van de 'reis' van het woonmerk om tegen 2030 circulair en klimaatpositief te worden, hoopt Ikea dat de nieuwe duurzame winkels de klandizie zullen aanmoedigen om thuis groener te worden. 'Onze huizen en de manier waarop we leven hebben een grote impact op de planeet. We willen onze klanten laten zien dat duurzaam leven betaalbaar en gemakkelijk kan zijn', zegt Clare Rodgers, Sustainability Retail Operations manager bij Ingka Group, de holding van Ikea. Internationale uitrol van de nieuwe Ikea Sustainable Living Shops wordt door Ikea-watchers verwacht.
(PvWK, bron: housebeautiful.com / Retail Radar | foto: Ikea UK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers