Kerstcampagne Lidl in teken van kinderarmoede
- Food-en-retail
- 6 dec 2021 @ 09:58
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Kerst
- 6 dec 2021 @ 09:58
- Sjaak Hoogkamer
De kerstcampagne van Lidl pakt het probleem van de kinderarmoede aan. 1 op de 13 kinderen in Nederland leeft nog steeds in armoede en heeft soms zelfs te weinig eten, zo blijkt uit onderzoek van onder meer Sire. De commercial is ontwikkeld in samenwerking met Joe Public.
‘Na een aantal gesprekken met Sire was dit voor ons aanleiding om het Jeugdeducatiefonds te steunen,’ aldus Lidl.
Het Jeugdeducatiefonds helpt de ontwikkelingskansen van kinderen die opgroeien in armoede te vergroten.
Pakketten voor kinderen door klantdonaties
Sinds vorige week kunnen alle klanten producten doneren. Lidl maakt hier vervolgens pakketten van en doneert zelf per pakket een luxe stol t.w.v. €2,99. Onder het motto ‘ieder kind verdient een fijne kerst’ hoopt Lidl zo veel mogelijk kinderen een pakket te kunnen uitreiken. Daarnaast kan iedereen zijn of haar statiegeld doneren aan het fonds, Lidl verhoogt aan het eind van de campagne het bedrag door een extra donatie. ‘Wij zijn erg blij met deze samenwerking. Het is een extraatje voor kinderen voor wie het niet vanzelfsprekend is om iets te krijgen,’ aldus Hans Spekman, directeur van het Jeugdeducatiefonds.
Kerstcampagne in teken van kinderarmoede
In zowel de printuitingen als de above the line uitingen is er aandacht voor de maatschappelijke actie van Lidl.
De tv-commercial staat zelfs helemaal in het teken van kinderarmoede en maakt pijnlijk duidelijk dat het contrast tussen arm en rijk in Nederland nog steeds heel groot is. Lidl: ‘Als discounter die ‘luxe voor iedereen’ hoog in het vaandel heeft staan, kun je hier niet voor wegkijken. Het Jeugdeducatiefonds is een relatief onbekende partij die het verdient op de kaart te worden gezet, zodat ze armoede onder kinderen écht kan bestrijden.’
360 graden
Traditioneel komt Lidl rond de kerstperiode met meer dan 500 luxe producten van het merk Delicieux. Ieder jaar wordt het assortiment uitgebreid en aangepast naar de actualiteit. Zo is er dit jaar veel aandacht voor verwenproducten voor een thuiskerst, alsook een uitgebreid vega(n) gourmetassortiment. De Delicieux-kerstcampagne is de komende weken ook te zien en horen via vele digitale platforms, radio, tijdschriften en out of home. Op de social kanalen wordt ‘Luxe voor iedereen’ op diverse manieren uitgewerkt.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing