Kerstcampagne Lidl in teken van kinderarmoede
- Food-en-retail
- 6 dec 2021 @ 09:58
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Kerst
- 6 dec 2021 @ 09:58
- Sjaak Hoogkamer
De kerstcampagne van Lidl pakt het probleem van de kinderarmoede aan. 1 op de 13 kinderen in Nederland leeft nog steeds in armoede en heeft soms zelfs te weinig eten, zo blijkt uit onderzoek van onder meer Sire. De commercial is ontwikkeld in samenwerking met Joe Public.
‘Na een aantal gesprekken met Sire was dit voor ons aanleiding om het Jeugdeducatiefonds te steunen,’ aldus Lidl.
Het Jeugdeducatiefonds helpt de ontwikkelingskansen van kinderen die opgroeien in armoede te vergroten.
Pakketten voor kinderen door klantdonaties
Sinds vorige week kunnen alle klanten producten doneren. Lidl maakt hier vervolgens pakketten van en doneert zelf per pakket een luxe stol t.w.v. €2,99. Onder het motto ‘ieder kind verdient een fijne kerst’ hoopt Lidl zo veel mogelijk kinderen een pakket te kunnen uitreiken. Daarnaast kan iedereen zijn of haar statiegeld doneren aan het fonds, Lidl verhoogt aan het eind van de campagne het bedrag door een extra donatie. ‘Wij zijn erg blij met deze samenwerking. Het is een extraatje voor kinderen voor wie het niet vanzelfsprekend is om iets te krijgen,’ aldus Hans Spekman, directeur van het Jeugdeducatiefonds.
Kerstcampagne in teken van kinderarmoede
In zowel de printuitingen als de above the line uitingen is er aandacht voor de maatschappelijke actie van Lidl.
De tv-commercial staat zelfs helemaal in het teken van kinderarmoede en maakt pijnlijk duidelijk dat het contrast tussen arm en rijk in Nederland nog steeds heel groot is. Lidl: ‘Als discounter die ‘luxe voor iedereen’ hoog in het vaandel heeft staan, kun je hier niet voor wegkijken. Het Jeugdeducatiefonds is een relatief onbekende partij die het verdient op de kaart te worden gezet, zodat ze armoede onder kinderen écht kan bestrijden.’
360 graden
Traditioneel komt Lidl rond de kerstperiode met meer dan 500 luxe producten van het merk Delicieux. Ieder jaar wordt het assortiment uitgebreid en aangepast naar de actualiteit. Zo is er dit jaar veel aandacht voor verwenproducten voor een thuiskerst, alsook een uitgebreid vega(n) gourmetassortiment. De Delicieux-kerstcampagne is de komende weken ook te zien en horen via vele digitale platforms, radio, tijdschriften en out of home. Op de social kanalen wordt ‘Luxe voor iedereen’ op diverse manieren uitgewerkt.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in opkomst - AI schuift aan
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in Dom Pérignon Society
- Heineken daagt voice note-cultuur uit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in... 22-12-2025
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




