Retail onderzoek IBM: Hybride winkelen is in opkomst
- Food-en-retail
- 13 jan 2022 @ 16:02
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 13 jan 2022 @ 16:02
- Sjaak Hoogkamer
Uit het onderzoek Consumers want it all blijkt dat de consumentenvoorkeuren voor duurzaamheid en shopping journeys verdeeld zijn over meerdere digitale, fysieke en mobiele contactpunten.
Dit blijkt uit uit het tweede wereldwijde onderzoek van IBM Institute for Business Value en de National Retail Federation, 's werelds grootste detailhandelsvereniging.
Het hybride winkelen, het combineren van fysieke en digitale kanalen tijdens de shopping journey is in opkomst. Volgens het onderzoek is de manier waarop consumenten winkelen door covid-19 routine geworden. Retailers moeten flexibeler worden door digitale en fysieke winkelervaringen te integreren.
De belangrijkste bevindingen zijn onder meer:
• De helft van de respondenten is bereid om meer te betalen voor duurzaamheid;
• Er is een kloof tussen intentie en actie - slechts 31% van de respondenten zegt dat de meeste producten die ze kopen duurzaam zijn;
• Doelgerichte consumenten die producten/merken kiezen op basis van hun waarden, zoals duurzaamheid, vormen nu het grootste consumentensegment (44%)
• 72% van de consumenten vertrouwt nog steeds op fysieke winkels als geheel of een deel van hun primaire koopmethode;
• 1 op de 5 consumenten wil meer informatie over waar producten vandaan komen en geproduceerd worden.
Het onderzoek is gehouden onder meer dan 19.000 consumenten uit 28 landen, waaronder Nederland.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Praxis introduceert AI-hulp in app... 30-06-2025
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov... 30-06-2025
- Guillaume Motte (Sephora) trapt NRF... 30-06-2025
- Kassabon in supermarkt informeert... 27-06-2025
- Rivièra Maison tot verrassing... 26-06-2025
- Aix Rosé prolongeert Aixperiences... 25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation