Retail onderzoek IBM: Hybride winkelen is in opkomst
- Food-en-retail
- 13 jan 2022 @ 16:02
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 13 jan 2022 @ 16:02
- Sjaak Hoogkamer
Uit het onderzoek Consumers want it all blijkt dat de consumentenvoorkeuren voor duurzaamheid en shopping journeys verdeeld zijn over meerdere digitale, fysieke en mobiele contactpunten.
Dit blijkt uit uit het tweede wereldwijde onderzoek van IBM Institute for Business Value en de National Retail Federation, 's werelds grootste detailhandelsvereniging.
Het hybride winkelen, het combineren van fysieke en digitale kanalen tijdens de shopping journey is in opkomst. Volgens het onderzoek is de manier waarop consumenten winkelen door covid-19 routine geworden. Retailers moeten flexibeler worden door digitale en fysieke winkelervaringen te integreren.
De belangrijkste bevindingen zijn onder meer:
• De helft van de respondenten is bereid om meer te betalen voor duurzaamheid;
• Er is een kloof tussen intentie en actie - slechts 31% van de respondenten zegt dat de meeste producten die ze kopen duurzaam zijn;
• Doelgerichte consumenten die producten/merken kiezen op basis van hun waarden, zoals duurzaamheid, vormen nu het grootste consumentensegment (44%)
• 72% van de consumenten vertrouwt nog steeds op fysieke winkels als geheel of een deel van hun primaire koopmethode;
• 1 op de 5 consumenten wil meer informatie over waar producten vandaan komen en geproduceerd worden.
Het onderzoek is gehouden onder meer dan 19.000 consumenten uit 28 landen, waaronder Nederland.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- Unox luidt wintertijd te vroeg in
- Kruidvat doorbreekt taboe rond verzorgingsarmoede
- BenBits eerste partner van 'Stop the plastic chew'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- De nieuwe realiteit van retail:... 24-10-2025
- [marketeer 234] Martijn... 24-10-2025
- Goudwisselkantoor lanceert campagne... 23-10-2025
- Unilever past duurzaamheidsclaims... 23-10-2025
- Foodinfluencer Veggilaine en Oot... 23-10-2025
- Spar breidt bereik in petrolkanaal... 22-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes




