Retail onderzoek IBM: Hybride winkelen is in opkomst

  • Food-en-retail
  • 13 jan 2022 @ 16:02
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Uit het onderzoek Consumers want it all blijkt dat de consumentenvoorkeuren voor duurzaamheid en shopping journeys verdeeld zijn over meerdere digitale, fysieke en mobiele contactpunten.

Dit blijkt uit uit het tweede wereldwijde onderzoek van IBM Institute for Business Value en de National Retail Federation, 's werelds grootste detailhandelsvereniging.

Het hybride winkelen, het combineren van fysieke en digitale kanalen tijdens de shopping journey is in opkomst. Volgens het onderzoek is de manier waarop consumenten winkelen door covid-19 routine geworden. Retailers moeten flexibeler worden door digitale en fysieke winkelervaringen te integreren.

De belangrijkste bevindingen zijn onder meer:

•      De helft van de respondenten is bereid om meer te betalen voor duurzaamheid;

•      Er is een kloof tussen intentie en actie - slechts 31% van de respondenten zegt dat de meeste producten die ze kopen duurzaam zijn;

•      Doelgerichte consumenten die producten/merken kiezen op basis van hun waarden, zoals duurzaamheid, vormen nu het grootste consumentensegment (44%)

•      72% van de consumenten vertrouwt nog steeds op fysieke winkels als geheel of een deel van hun primaire koopmethode;

•      1 op de 5 consumenten wil meer informatie over waar producten vandaan komen en geproduceerd worden.

Het onderzoek is gehouden onder meer dan 19.000 consumenten uit 28 landen, waaronder Nederland.

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken