Heineken ziet omzet omhoog vliegen
- Food-en-retail
- 1 aug 2022 @ 10:35
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 1 aug 2022 @ 10:35
- Sjaak Hoogkamer
Heineken berekent de gestegen grondstofprijzen door in de consumentenprijzen en noteert mede daardoor een omzetgroei van 37%. De nettowinst in de eerste zes maanden bedroeg bijna 1,3 miljard euro, een stijging met 22 procent. Dit meldt de NOS.
De bierbrouwer verkocht wereldwijd meer bier, onder meer door het wegvallen van de coronabeperkingen, en heeft ook de afzetprijzen verhoogd. ‘Consumenten keren terug aan de toog. En de biervraag is veerkrachtig ondanks de druk van de hoge inflatie op de inkomens,’ zegt Heineken-topman Dolf van den Brink.
De omzetstijging is ook het gevolg van hogere bierprijzen. De gestegen prijzen van grondstoffen zoals graan, energie, transport en glas berekent Heineken daarin door. De omzet bedroeg 16,4 miljard euro, een groei van 37 procent. De nettowinst in de eerste zes maanden bedroeg bijna 1,3 miljard euro, een stijging met 22 procent.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K taplocaties in Europa
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- ACM onderzoekt marges en... 19-09-2025
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes