Heineken ziet omzet omhoog vliegen

  • Food-en-retail
  • 1 aug 2022 @ 10:35
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Heineken berekent de gestegen grondstofprijzen door in de consumentenprijzen en noteert mede daardoor een omzetgroei van 37%. De nettowinst in de eerste zes maanden bedroeg bijna 1,3 miljard euro, een stijging met 22 procent. Dit meldt de NOS.

De bierbrouwer verkocht wereldwijd meer bier, onder meer door het wegvallen van de coronabeperkingen, en heeft ook de afzetprijzen verhoogd. ‘Consumenten keren terug aan de toog. En de biervraag is veerkrachtig ondanks de druk van de hoge inflatie op de inkomens,’ zegt Heineken-topman Dolf van den Brink.

De omzetstijging is ook het gevolg van hogere bierprijzen. De gestegen prijzen van grondstoffen zoals graan, energie, transport en glas berekent Heineken daarin door. De omzet bedroeg 16,4 miljard euro, een groei van 37 procent. De nettowinst in de eerste zes maanden bedroeg bijna 1,3 miljard euro, een stijging met 22 procent.

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken