Klepper & Klepper start speurtocht naar nieuwe dropsmaak
- Food-en-retail
- 15 mrt 2023 @ 15:29
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - KlantenFood
- 15 mrt 2023 @ 15:29
- Peter van Woensel Kooy
Dropmerk Klepper & Klepper roept dropliefhebbers op om de nieuwe smaak van De Beste Drop Ooit te bedenken. De winnende dropsmaak wordt daadwerkelijk op de markt gebracht. De persoon die de smaak heeft bedacht, zal zijn of haar naam een jaar lang op de verpakking van de nieuwe dropsmaak terugvinden.
Daarnaast zal de winnaar een jaar lang gratis dorp winnen.
Tijd voor een nieuwe smaak
In 2022 lieten Klepper & Klepper de dropwereld naar eigen zeggen versteld staan met een primeur: drop met zeewier. Dit leverde een 'unieke umami smaakbeleving' op. De vraag die daarna opkwam, was al snel: welke smaak nu? Naast zeewier is De Beste Drop Ooit namelijk ook verkrijgbaar in een aantal andere smaken zoals mildzout en laurier. Huub Klepper: 'Toen we om de tekentafel zaten voor een nieuwe smaak dachten we: "is het niet tof om onze fans de nieuwe smaak te laten verzinnen?" En zo geschiedde.'
Bedenk de smaak en win je eigen drop
Voor een beetje dropliefhebber is het al heel erg leuk om je eigen idee gerealiseerd zien, nog leuker wordt het als je naam op de verpakking komt te staan, stelt Huub Klepper: 'Uit alle inzendingen kiezen mijn vader en ik de winnende smaak. Wij moeten erachter kunnen staan. Ook voor deze nieuwe drop gaan we op zoek naar de beste ingrediënten en duiken we het lab in om net zo lang te experimenteren totdat we tevreden zijn.'
Daarbij willen Klepper & Klepper de bedenker ook betrekken. En daarom komt de naam van de bedenker dus ook op de uiteindelijke verpakking te staan. Klepper: 'Naast onze eigen naam. En alsof dat niet mooi genoeg is, win je ook nog een jaar lang gratis drop.'
Klanten uitgenodigd
Klepper & Klepper hebben geen flauw idee wat hun vraag voor smaken gaat opleveren, zegt Klepper: 'Bolognesedrop, saliedrop, aardbeiendrop… het kan natuurlijk allemaal. Wil je kans maken, moeten wij er wel achter kunnen staan. Maar goed, wij zijn zelf op zeewier gekomen, dus je kunt het zo gek niet bedenken.' Meedoen kan tot en met 7 juni 2023 door via deze link.
(PvWK)
Over Klepper en Klepper
'Klepper&Klepper zijn ambachtelijke dropmakers die sinds 2015 De Beste Drop Ooit op de Nederlandse markt brengen. Alle drop is gluten- en -gelatinevrij, de verpakking is zonder plastic en ze is alleen verkrijgbaar in de betere speciaalzaak.'
(bron: K&K)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
- Kinderen grijpen naar Whopper in nieuwe campagne
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Chocolatemakers introduceert nieuw... 20-10-2025
- Unox luidt wintertijd te vroeg in18-10-2025
- BenBits eerste partner van 'Stop the... 17-10-2025
- Kruidvat doorbreekt taboe rond... 17-10-2025
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en... 17-10-2025
- Intertoys lanceert Speelboek 2025... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes