Team AH Zaanlander presenteert betaalbaar winters feel-good food

Team AH Zaanlander presenteert betaalbaar winters feel-good food
  • Food-en-retail
  • 12 jan 2024 @ 11:05
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieFood

Team AH Zaanlander speelt een belangrijke rol in de nieuwe Albert Heijn-commercial met supermarktmanager Ilse en haar gezin. De kern van de campagne vormen lekkere winterse gerechten die op een makkelijke en betaalbare manier verkrijgbaar zijn, licht CMO Johan van der Zanden toe.

'Met het lekkere koude weer eten we allemaal graag een stomend bord winterse feel-good food. De komende weken kunnen klanten bij Albert Heijn terecht om heerlijke winterse gerechten op tafel te zetten. Bijvoorbeeld stevige erwtensoep, chili sin carne of een ouderwets heerlijke stamppot', zegt Van Der Zanden. 'Lekker én betaalbaar, want met de wekelijkse Bonusaanbiedingen worden de gerechten nog eens extra voordelig. Daarnaast inspireren we klanten om gezonder te eten door wekelijks te variëren met 5 nieuwe recepten en hebben we extra aandacht voor de kracht van de seizoensgroenten.
Op www.ah.nl/shop/winter staan per direct elke week de vijf gerechten die in de aanbieding zijn, kondigt de CMO aan. 'Extra handig: door het gerecht aan te klikken kunnen klanten meteen alle producten in hun mandje plaatsenin de AH app.' 

Prominente rol
De verhaallijn in de nieuwe commercial: natuurlijk heeft ook de familie van Ilse heel veel zin in de winter. Daarom gaan ze in de nieuwe commercial lekker een middagje schaatsen. Op het ijs komen ze Team AH Zaanlander tegen. Hier kun je zien in het venster hieronder. De film is gemaakt met bureau TBWA\ Neboko. 

'Het Albert Heijn Zaanlander team heeft een prominente rol in de TVC', bevestigt Van Der Zande, 'Met veel enthousiasme heeft het team & staf meegewerkt aan de TVC. Sportief gezien kijken we met trots terug op de afgelopen weken waarin het team met onder andere Marijke Groenewoud en Irene Schouten prachtige resultaten heeft geboekt met meerdere nationale titels en Europese titels op de langebaan, winst van het nationale kampioenschap marathon, winst van meerdere marathons op kunstijs en deze week 2 overwinningen op natuurijs. Het team zal zich komende weken gaan voorbereiden op de WK Afstanden in Calgary en het WK Allround in Inzell.' 

Aanjagen
De link met het team krijgt in de campagne verder gezicht door een promo op de Zaanlander Kaas rookworst (in week 5) en Zaanlander kaas (week 3), zie voorbeeld hieronder. Daarnaast is er van week 3 t/m 6 een on-pack winactie met kans op een exclusieve clinic en tickets voor het NK Allround & Sprint in Thialf. 'Deze jagen we onder andere aan in de Bonusfolder en de infodeal. Op social zal Irene Schouten in week 5 met Bart & Ilse een mooie rol vervullen en in Allerhande 1 is haar favoriete stamppot te zien.'
Nog een tip van Albert Heijns marketingbaas: 'Ben je benieuwd hoe je deze bereidt, kijk dan vanaf week 5 / '24 naar de receptvideo via deze link.'
(PvWK) 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken