Jumbo wil La Place verzelfstandigen

- Food-en-retail
- 4 jun 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Food
- 4 jun 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
La Place wil verder als zelfstandige organisatie. Het besluit tot de voorgenomen verzelfstandiging past bij de aangescherpte strategische koers van Jumbo.
Bovendien zou deze move meer ruimte bieden aan de groeiambities van het restaurantmerk, zo meldt Distrifood, dat deze maand overigens overgaat van hybride naar 100% digitale retailnieuwsbron.
'Koninklijke Jumbo Food Groep meldt in dit persbericht dat het de intentie heeft om La Place onder te brengen in een zelfstandige joint venture, met Koninklijke Jumbo Food Groep en Vermaat als beoogd aandeelhouders. Alle medewerkers van de betrokken partijen zijn inmiddels geïnformeerd over de plannen.'
De verzelfstandiging van foodserviceformule moet nog wel goedgekeurd worden door de OR en de bevoegde mededingingsautoriteit, aldus Jumbo. Jumbo behoudt wel de exclusiviteit van La Place-producten in de winkel, zo meldt het persbericht. Lees hier verder. Al eerder meldde MarketingTribune de toekomstplannen van Jumbo-topman Van Veen.
(PvWK, bron: Distrifood en Jumbo | foto: Wikicommons)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- joint venture
- Vermaat
- food
- Koninklijke Jumbo Food Groep
- zelfstandig
- Koninklijke Jumbo Food Groep
- merk
- food
- retail
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in opkomst - AI schuift aan
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in Dom Pérignon Society
- Heineken daagt voice note-cultuur uit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in... 22-12-2025
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




