Jumbo wil La Place verzelfstandigen

- Food-en-retail
- 4 jun 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Food
- 4 jun 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
La Place wil verder als zelfstandige organisatie. Het besluit tot de voorgenomen verzelfstandiging past bij de aangescherpte strategische koers van Jumbo.
Bovendien zou deze move meer ruimte bieden aan de groeiambities van het restaurantmerk, zo meldt Distrifood, dat deze maand overigens overgaat van hybride naar 100% digitale retailnieuwsbron.
'Koninklijke Jumbo Food Groep meldt in dit persbericht dat het de intentie heeft om La Place onder te brengen in een zelfstandige joint venture, met Koninklijke Jumbo Food Groep en Vermaat als beoogd aandeelhouders. Alle medewerkers van de betrokken partijen zijn inmiddels geïnformeerd over de plannen.'
De verzelfstandiging van foodserviceformule moet nog wel goedgekeurd worden door de OR en de bevoegde mededingingsautoriteit, aldus Jumbo. Jumbo behoudt wel de exclusiviteit van La Place-producten in de winkel, zo meldt het persbericht. Lees hier verder. Al eerder meldde MarketingTribune de toekomstplannen van Jumbo-topman Van Veen.
(PvWK, bron: Distrifood en Jumbo | foto: Wikicommons)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Koninklijke Jumbo Food Groep
- merk
- joint venture
- Koninklijke Jumbo Food Groep
- food
- retail
- food
- Vermaat
- zelfstandig
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Aldi start 'Waar liggen de eieren'
- Xenos en Sanny Verhoeven lanceren feelgoodcollectie: 'Happy at...
- Gall & Gall lanceert rosé Bisous van Bas & Nicolette
- Rituals lanceert eerste 'airport Mind Oasis' op Schiphol
- Hema lanceert campagne Het Thuistoilet tegen wc-tekort op...
- Marit van Egmond deelt Albert Heijns succesfactoren met McKinsey
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Let It Rib viert spareribs zonder gene18-04-2025
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft... 18-04-2025
- Retailmedia: La Place lanceert app... 18-04-2025
- Waarom chocolade met Pasen meer is... 17-04-2025
- 'Broodjes van Sam en Joris'... 17-04-2025
- Primark leert jongeren naaien17-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management