Verkiezing Beste Binnenstad 2017-2019 van start
- Food-en-retail
- 29 mrt 2017 @ 14:43
- Link
-
Rupert Parker Brady
directeur
Retaildenkers - AwardsWinkelen
- 29 mrt 2017 @ 14:43
- Rupert Parker Brady
Om de twee jaar leven binnensteden in Nederland toe naar de uitreiking van de titel ‘Beste Binnenstad’. Het Platform Binnenstadsmanagement organiseert de Verkiezing Beste Binnenstad samen met Interparking, Avontuur, Philips, Ziggo, Syntrus Achmea, Synchroon en BRO. De uitkomsten zijn interessant voor (retail)marketeers. Als jurylid vertel ik je er graag iets meer over.
In het najaar van 2015 zijn de winnaars tijdens een feestelijke bijeenkomst bekendgemaakt. De winnaars, Rotterdam en Gouda, zullen eind 2017 de titel doorgeven aan de beste binnensteden van 2017-2019.
Doel van de Verkiezing
De titel ‘Beste Binnenstad’ levert een kroon op de verrichte inspanningen van de afgelopen 2 jaar. Het doel van de verkiezingen is de samenwerking tussen verschillende partijen in de binnenstad te bevorderen en op een positieve en unieke wijze aandacht vragen voor Nederlandse binnensteden.
Proces
De afgelopen maand zijn de circa 80 binnensteden die in de categorieën middelgrote en grote binnensteden vallen op de hoogte gebracht van de start van de achtste editie van de Verkiezing Beste Binnenstad. Om de titel uit te kunnen reiken worden zeven stappen doorlopen, variërend van objectief data-onderzoek tot een bezoek aan de finalesteden. Begin maart is een start gemaakt met de eerste fase van de verkiezing, namelijk de Binnenstadsbarometer. De barometer beoordeelt de binnensteden op een breed spectrum aan objectieve criteria, waaronder de ontwikkeling van het winkelaanbod, de ontwikkeling van bezoekersaantallen en de mate van samenwerking onder binnenstadspartners. De resultaten van de Binnenstadsbarometer worden begin april bekend gemaakt en bepalen de eerste genomineerden van de Verkiezing Beste Binnenstad. Na deze barometer volgt de open inschrijvingsperiode waarin binnensteden, die niet de selectie van de barometer zijn gekomen, zich alsnog kunnen aanmelden. Hierover wordt begin april meer bekend gemaakt.
Over Platform Binnenstadsmanagement
Sinds 1995 stimuleert en professionaliseert het Platform Binnenstadsmanagement als onafhankelijke organisatie de samenwerking in centrumgebieden in Nederland. Voor iedereen die vanuit zijn professie de aantrekkingskracht van binnensteden wil vergroten is het Platform Binnen-stadsmanagement de plek waar organisaties en deskundigen samenkomen. In totaal zijn circa 70 deelnemers en 15 begunstigers aangesloten bij het Platform.
Platform Binnenstadsmanagement en Verkiezing Beste Binnenstad
De Verkiezing Beste Binnenstad wordt sinds 2003 tweejaarlijks georganiseerd. Het Platform Binnenstadsmanagement is sinds de start van de Verkiezing betrokken bij de uitvoering. Over de editie Verkiezing Beste Binnenstad 2017-2019 hou ik je graag via MarketingTribune.nl op de hoogte.
Rupert Parker Brady
retail- en winkelstrateeg Retaildenkers
Meer weten? Kijk hier.
-
Rupert Parker Brady
- Werkt bij: Retaildenkers
- Functie: directeur
- Website:http://www.retaildenkers.nl/
- Profiel »
- uitreiking
- Rupert Parker Brady
- Beste Binnenstad
- Verkiezing
- retail
- Platform Binnenstadsmanagement
- Philips
- 2017-2019
- van start
- MarketingTribune
- binnensteden
- Interparking
- marketing
- Beste Binnenstad
- Verkiezing Beste Binnenstad
- Avontuur
- Nederland
- Retaildenkers
- titel
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




