[column] Field Marketing en Activatiebureaus starten veilig weer op

  • Food-en-retail
  • 12 mei 2020 @ 10:18
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • ISMI

Onze eerste inventarisatie van de situatie in de POP Branche in Nederland (medio april) liet dramatische omzetdalingen zien. Her en der kwamen bedrijven met zeer creatieve oplossingen.

Maar de vooruitzichten waren somber. Activiteiten moesten (zwaar) worden afgeschaald. In- en near store shopper activaties verdwenen uit het straat- en winkelbeeld. De broodnodige steun voor merk en winkel kwam op een laag pitje te staan.

De Field & Shopper Marketing- en Activatiebureaus gaan echter niet bij de pakken neerzitten. Gezamenlijk hebben ze hun expertise, ideeën, ervaringen en kennis vertaald in nieuwe protocollen conform de richtlijnen van de overheid en het RIVM. Hoe pas je de 1,5 meter regel toe bij een winkeldemonstratie of samplingactie?

En dat is gelukt. De eerste stappen naar een intelligente hervatting van de werkzaamheden zijn al gezet. Dit alles is in korte tijd gebeurd in de wederkerigheid en respect van opdrachtgevers en bestaande afspraken. Dit geeft het vertrouwen voor de toekomst van de tienduizenden mensen die werkzaam zijn in deze branche. En de mogelijkheid voor merk en retail hun activaties weer succesvol onder de aandacht van de shopper te krijgen. Misschien met nog wel meer impact dan voorheen.

Een groot compliment voor de onderstaande bedrijven.

Deze blog is van de hand van Bram Nauta, founder ISMI.

www.isminstituut.nl

Gastblogger

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken