[column] Field Marketing en Activatiebureaus starten veilig weer op
- Food-en-retail
- 12 mei 2020 @ 10:18
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - ISMI
- 12 mei 2020 @ 10:18
- Gastblogger
Onze eerste inventarisatie van de situatie in de POP Branche in Nederland (medio april) liet dramatische omzetdalingen zien. Her en der kwamen bedrijven met zeer creatieve oplossingen.
Maar de vooruitzichten waren somber. Activiteiten moesten (zwaar) worden afgeschaald. In- en near store shopper activaties verdwenen uit het straat- en winkelbeeld. De broodnodige steun voor merk en winkel kwam op een laag pitje te staan.
De Field & Shopper Marketing- en Activatiebureaus gaan echter niet bij de pakken neerzitten. Gezamenlijk hebben ze hun expertise, ideeën, ervaringen en kennis vertaald in nieuwe protocollen conform de richtlijnen van de overheid en het RIVM. Hoe pas je de 1,5 meter regel toe bij een winkeldemonstratie of samplingactie?
En dat is gelukt. De eerste stappen naar een intelligente hervatting van de werkzaamheden zijn al gezet. Dit alles is in korte tijd gebeurd in de wederkerigheid en respect van opdrachtgevers en bestaande afspraken. Dit geeft het vertrouwen voor de toekomst van de tienduizenden mensen die werkzaam zijn in deze branche. En de mogelijkheid voor merk en retail hun activaties weer succesvol onder de aandacht van de shopper te krijgen. Misschien met nog wel meer impact dan voorheen.
Een groot compliment voor de onderstaande bedrijven.
Deze blog is van de hand van Bram Nauta, founder ISMI.
www.isminstituut.nl
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers