[column] Field Marketing en Activatiebureaus starten veilig weer op
- Food-en-retail
- 12 mei 2020 @ 10:18
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - ISMI
- 12 mei 2020 @ 10:18
- Gastblogger
Onze eerste inventarisatie van de situatie in de POP Branche in Nederland (medio april) liet dramatische omzetdalingen zien. Her en der kwamen bedrijven met zeer creatieve oplossingen.
Maar de vooruitzichten waren somber. Activiteiten moesten (zwaar) worden afgeschaald. In- en near store shopper activaties verdwenen uit het straat- en winkelbeeld. De broodnodige steun voor merk en winkel kwam op een laag pitje te staan.
De Field & Shopper Marketing- en Activatiebureaus gaan echter niet bij de pakken neerzitten. Gezamenlijk hebben ze hun expertise, ideeën, ervaringen en kennis vertaald in nieuwe protocollen conform de richtlijnen van de overheid en het RIVM. Hoe pas je de 1,5 meter regel toe bij een winkeldemonstratie of samplingactie?
En dat is gelukt. De eerste stappen naar een intelligente hervatting van de werkzaamheden zijn al gezet. Dit alles is in korte tijd gebeurd in de wederkerigheid en respect van opdrachtgevers en bestaande afspraken. Dit geeft het vertrouwen voor de toekomst van de tienduizenden mensen die werkzaam zijn in deze branche. En de mogelijkheid voor merk en retail hun activaties weer succesvol onder de aandacht van de shopper te krijgen. Misschien met nog wel meer impact dan voorheen.
Een groot compliment voor de onderstaande bedrijven.
Deze blog is van de hand van Bram Nauta, founder ISMI.
www.isminstituut.nl
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit door - 'grensshoppen' zet...
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
- Lynn Trum (Nederlandse Loterij): 'Sterke merken durven keuzes...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: wat... 03-12-2025
- Fritz-kola start... 01-12-2025
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




