Hema, AH en NOS Journaal meest onmisbare merken
- Media
- 13 nov 2013 @ 11:34
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MerkenTelevisieOnderzoek
- 13 nov 2013 @ 11:34
- Redactie Media
Het NOS Journaal is met stip gestegen van acht naar twee op de ranglijst van meest onmisbare Nederlandse merken. Hema voert deze lijst voor het vijfde jaar op rij aan, Albert Heijn staat derde.
'Steeds meer mensen geven aan niet zonder de publieke omroep te kunnen', zo interpreteert de NOS de cijfers. Niet alleen staat het Journaal op 2, maar verder zijn er hoge noteringen voor de NOS zelf (8, was 21), Nederland 1 (14, was 28), Uitzending Gemist (26, was 53) en Nederland 2 (41, was 83).
Opmerkelijk is dat concurrent RTL4 juist een forse daling beleeft, van plek 17 naar 34. Het succes van de Publieke Omroep is volgens het onderzoek te danken aan het herkenbaarder worden van de publieke kanalen.
Het onderzoek naar de meest onmisbare merken van Nederland is uitgevoerd door het European Institute for Brand Management (EURIB), dat zich bezighoudt met merkenbeleid. EURIB doet elk jaar onderzoek naar de onmisbaarheid van merken.
Andere merken in de top-10 zijn Kruidvat, iDeal, Google, IKEA, Blokker en de RTL-website Buienradar.
Bekijk het complete onderzoek op EURIB.org.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Buienradar
- onmisbare merken
- EURIB
- IKEA
- iDeal
- NOS Journaal
- AH
- NOS
- merken
- RTL4
- HEMA
- Kruidvat
- Albert Heijn
- Blokker
- onderzoek
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers