Hema, AH en NOS Journaal meest onmisbare merken
- Media
- 13 nov 2013 @ 11:34
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MerkenTelevisieOnderzoek
- 13 nov 2013 @ 11:34
- Redactie Media
Het NOS Journaal is met stip gestegen van acht naar twee op de ranglijst van meest onmisbare Nederlandse merken. Hema voert deze lijst voor het vijfde jaar op rij aan, Albert Heijn staat derde.
'Steeds meer mensen geven aan niet zonder de publieke omroep te kunnen', zo interpreteert de NOS de cijfers. Niet alleen staat het Journaal op 2, maar verder zijn er hoge noteringen voor de NOS zelf (8, was 21), Nederland 1 (14, was 28), Uitzending Gemist (26, was 53) en Nederland 2 (41, was 83).
Opmerkelijk is dat concurrent RTL4 juist een forse daling beleeft, van plek 17 naar 34. Het succes van de Publieke Omroep is volgens het onderzoek te danken aan het herkenbaarder worden van de publieke kanalen.
Het onderzoek naar de meest onmisbare merken van Nederland is uitgevoerd door het European Institute for Brand Management (EURIB), dat zich bezighoudt met merkenbeleid. EURIB doet elk jaar onderzoek naar de onmisbaarheid van merken.
Andere merken in de top-10 zijn Kruidvat, iDeal, Google, IKEA, Blokker en de RTL-website Buienradar.
Bekijk het complete onderzoek op EURIB.org.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- NOS Journaal
- Kruidvat
- AH
- NOS
- IKEA
- HEMA
- onmisbare merken
- Buienradar
- EURIB
- Blokker
- RTL4
- onderzoek
- iDeal
- Albert Heijn
- merken
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

