Hema, AH en NOS Journaal meest onmisbare merken

- Media
- 13 nov 2013 @ 11:34
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MerkenTelevisieOnderzoek
- 13 nov 2013 @ 11:34
- Redactie Media
Het NOS Journaal is met stip gestegen van acht naar twee op de ranglijst van meest onmisbare Nederlandse merken. Hema voert deze lijst voor het vijfde jaar op rij aan, Albert Heijn staat derde.
'Steeds meer mensen geven aan niet zonder de publieke omroep te kunnen', zo interpreteert de NOS de cijfers. Niet alleen staat het Journaal op 2, maar verder zijn er hoge noteringen voor de NOS zelf (8, was 21), Nederland 1 (14, was 28), Uitzending Gemist (26, was 53) en Nederland 2 (41, was 83).
Opmerkelijk is dat concurrent RTL4 juist een forse daling beleeft, van plek 17 naar 34. Het succes van de Publieke Omroep is volgens het onderzoek te danken aan het herkenbaarder worden van de publieke kanalen.
Het onderzoek naar de meest onmisbare merken van Nederland is uitgevoerd door het European Institute for Brand Management (EURIB), dat zich bezighoudt met merkenbeleid. EURIB doet elk jaar onderzoek naar de onmisbaarheid van merken.
Andere merken in de top-10 zijn Kruidvat, iDeal, Google, IKEA, Blokker en de RTL-website Buienradar.
Bekijk het complete onderzoek op EURIB.org.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Buienradar
- Albert Heijn
- onderzoek
- IKEA
- NOS Journaal
- NOS
- Kruidvat
- merken
- Blokker
- onmisbare merken
- iDeal
- EURIB
- RTL4
- AH
- HEMA
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: 'Retailmedia wordt beschouwd als dé oplossing voor...
- PodKastjes onthullen verhalen van eenzaamheid
- Top 5-TikTok-trends: vakantie v(a)ibes, bejaarde millennials...
- [branded content] Zo zorg je voor extra bereik: combineer de...
- Column De Middeleeuwen van social media
- Sinterklaasjournaal: de magie van luchtigheid
Laatste Nieuws
- Krantenredacties staken voor betere... 29-11-2023
- DOSSIER DM Interview Unicef29-11-2023
- Sinterklaascadeau stelt vaak teleur 28-11-2023
- Xite start Connected TV... 28-11-2023
- DOSSIER DM 4 vragen aan KLM28-11-2023
- Global Media & Entertainment voegt... 28-11-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala