De Groene blaast overname Opzij af
- Media
 - 30 dec 2013 @ 09:42
 - Link
 - 
  
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune 
- 30 dec 2013 @ 09:42
 - Redactie Media
 
Opzij wordt niet overgenomen door De Groene Amsterdammer. Door het vertrek van directeur Teun Gautier staakt de uitgeverij alle gesprekken over een eventuele overname. Dat blijkt uit een reactie van Sijbolt Noorda, voorzitter van het bestuur van De Groene Amsterdammer.
De vrijdag opgestapte Gautier was de grote gangmaker achter een eventuele overname van Opzij, het maandblad dat onlangs door Weekbladpers Groep in de etalage werd gezet. 'Wij hebben de uitgever en Stichting Opzij laten weten dat wij niet verder op dat spoor gaan', zegt Noorda in de Volkskrant. 'Ik weet niet wat ze verder bij de Weekbladpers gaan doen, maar wij gaan ons daar in ieder geval niet voor aanmelden.'
Vrijdag werd bekend dat Gautier per direct terugtreedt na interne kritiek op een kortdurende lening die hij in het voorjaar van 2012 verstrekte aan Edwin de Roy van Zuydewijn. De redactie van De Groene kwam achter deze transactie tijdens de productie van een artikel over de ex-man van prinses Margarita.
- 
Redactie Media
 - Werkt bij: MarketingTribune
 - Functie: Redactie
 - Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
 - Profiel »
 
- conflict
 - Sijbolt Noorda
 - Teun Gautier
 - overname
 - Opzij
 - De Groene Amsterdammer
 - Edwin de Roy van Zuydewijn
 
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
 - Inschrijven
 
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
 - ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
 
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
 - Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
 - Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
 - Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
 - Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
 - DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
 
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
 - Klaar voor Black Friday?
 - De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
 - Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
 - Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
 - The State of AI in Customer Experience 2025
 

