Wolters Kluwer ziet winst weer wat groeien
- Media
- 19 feb 2014 @ 10:59
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 19 feb 2014 @ 10:59
- Redactie Media
Wolters Kluwer heeft de winst vorig jaar zien toenemen, bij een omzet die nagenoeg gelijk bleef. Dat maakte het internationale concern woensdag bekend. Dit jaar zijn nieuwe maatregelen nodig om kosten te besparen.
Wolters Kluwer zag de winst stijgen van 311 miljoen euro in 2012 naar 346 miljoen euro. Het concern rapporteerde een omzet van zo'n 3,6 miljard euro. Het bedrijfsresultaat (ebita) bedroeg 765 miljoen euro, minder dan de 774 miljoen euro in 2012.
De informatieleverancier meldt dat de groei in de regio's Noord-Amerika en Azië/Pacific de achteruitgang in Europa duidelijk wist te compenseren. Europese herstructureringen worden doorgevoerd om de kosten op orde te krijgen. Daarvoor wordt een voorziening genomen van 25 tot 30 miljoen euro.
Financieel directeur Kevin Entricken benadrukte tegen AFN dat de herstructureringen naast banenverlies ook weer nieuwe banen op zullen leveren door investeringen. Dat komt onder meer door het uitbreiden van bepaalde portefeuilles. Hij sprak de prognose uit dat Wolters Kluwer kleine overnames zal blijven doen, en wereldwijd te kijken naar kansen.
In Nederland werden afgelopen jaar de vakbladen Adformatie, Binnenlands Bestuur en Assurantie Magazine verkocht. De nu vrijgemaakte voorziening van zo'n 30 miljoen euro voor nieuwe herstructureren doet vermoeden dat spoedig weer flink het mes gaat in het portfolio van het mediabedrijf dat steeds minder een klassieke uitgever wil zijn. Deze voorziening drukt overigens wel op de financiële marge van het concern, waarschuwt De Telegraaf.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing