Blendle heeft al 32.000 gebruikers

Blendle heeft al 32.000 gebruikers
  • Media
  • 29 apr 2014 @ 19:52
  • 32381 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineJournalistiekVerdienmodellenContent

Blendle, het platform waar online losse journalistieke artikelen gekocht kunnen worden, heeft op de dag van lancering de grens van 20.000 geregistreerde klanten gepasseerd. Een dag later stond de teller zelfs al op 32.000 gebruikers. In de afgelopen maanden waren al zo’n 15.000 test-lezers toegelaten. De eerste twee dagen na lancering is dat aantal dus verdubbeld.

In Amsterdam Noord werd de digitale kiosk maandag feestelijk gelanceerd. Bedenker en mede-oprichter Marten Blankesteijn liet daar weten dat abonnees van de aangesloten dagbladen (behalve Telegraaf en NRC) hun krant gratis in Blendle kunnen lezen. 

Op de feestelijke start van Blendle waren een paar honderd gasten afgekomen. Blankesteijn en mede-oprichter Alexander Klöpping spraken de aanwezigen toe en haalden een paar testers op het podium.

Een opvallende functie in Blendle is de ‘niet goed, geld terug'-knop. Volgens Klöpping wordt daar in 3% van de gevallen gebruik van gemaakt en is de psychologische winst groot. Het maakt de drempel om artikelen te gaan lezen veel kleiner.

Internationaal is er veel interesse voor Blendle. Dat maakt volgens de oprichters de kans groot dat hun concept de grens over gaat. Sowieso ging Klöpping al eens bij The New York Times en diverse andere toonaangevende buitenlandse media op de koffie om over zijn project te praten. 

Aan het eind van de dinsdag maakte Klöpping via Twitter bekend dat de teller inmiddels op 32.000 gebruikers stond. 'Ongelofelijk!'





Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken