WildHitz introduceert Facebook TV
- Media
- 5 sep 2014 @ 07:30
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineSocial media
- 5 sep 2014 @ 07:30
- Redactie Media
Facebook is inmiddels niet meer weg te denken. De van huis uit Amerikaanse sociale netwerksite telt op dit moment wereldwijd 1,3 miljard gebruikers. Ook in Nederland is de netwerksite zeer populair, met meer dan 6 miljoen dagelijkse gebruikers. Volgens de online TV-zender WildHitz is gebleken dat juist televisie en sociale media het perfecte huwelijk hebben.
De meest gedeelde berichten op Facebook hadden regelmatig betrekking op grote televisie-evenementen zoals het WK en de Video Music Awards (VMA’s). De TV-zender leidt hieruit af dat TV-kijkers graag op TV-programma’s reageren middels sociale media. Voor WildHitz een belangrijke reden om een speciale Facebook Live TV-app te ontwikkelen om zo binnen het Facebook platform te kunnen uitzenden.
Met de introductie van live televisie op het sociale netwerk heeft WildHitz ook een primeur. Tot deze introductie konden op Facebook alleen items worden teruggekeken (Uitzendinggemist.nl, YouTube) en kon er niet live worden ingeschakeld op een TV-kanaal.
Televisie wordt sneller en interactiever
CMO (Chief Marketing Officer) van WildHitz, Dave Leusink, licht de nieuwe ontwikkeling toe: 'Met de introductie van onze Facebook Live TV-app is onze zender altijd in beeld op het invloedrijkste sociale media platform van Nederland. Minstens zo interessant is dat het aanbieden van live TV op Facebook ons veel nieuwe interactiemogelijkheden geeft met onze kijkers. Hiervoor gaat WildHitz binnenkort speciale TV-programma’s geënt op social lanceren. Uiteraard live, want sociale media zullen televisie dwingen om alleen nog maar sneller en interactiever te worden, zo denken wij.'
De commerciële exploitatie is in handen van Videostrip. Business Developer Joost Vosmer is verheugd met deze primeur: 'Wij zijn de eerste in Nederland waar je met video kunt adverteren op Facebook.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing