[Interview] Willem van Lynden over MediaMaze
- Media
- 22 jan 2016 @ 14:19
- Link
-
Dewi Smeenk
Freelance Redacteur
Nederlands MediaNetwerk - InterviewZoekmachineNieuwkomers
- 22 jan 2016 @ 14:19
- Dewi Smeenk
In de aanloop naar het Cross Media Congres 2016 publiceert MarketingTribune een serie interviews met Startups. Vandaag met Willem van Lynden, oprichter van MediaMaze.
Wat is MediaMaze?
MediaMaze is specialist op het gebied van 'zoekmachine reputatiemanagement'. In de zoekresultaten worden reputaties gemaakt of gebroken, de online reputatie (in de zoekmachine) is dan ook van groot belang. Voor onze klanten sturen wij de berichtgeving die zichtbaar wordt op de eerste pagina en daarmee hun (online) imago. Door middel van een combinatie van gespecialiseerde SEO-technieken, communicatie & PR-werkzaamheden komen wij tot ons resultaat. Tot onze klanten rekenen wij bestuurders, ondernemers, (oud-)politici, het MKB en vele semipublieke instellingen. Daarnaast zijn wij in staat om voor non-profit organisaties de zoekresultaten rondom een actueel onderwerp te sturen, denk hierbij bijvoorbeeld aan de zoekresultaten voor de zoekopdracht 'schaliegas'.
Waarom ben je MediaMaze begonnen?
Ik was te eigenwijs om in de hiërarchie van een groot bedrijf te gaan werken en besloot voor mezelf te beginnen. Met mijn Masteropleiding Economie had het al snel niks meer te maken. 'Online' trok meteen de aandacht en aanvankelijk ontwikkelde MediaMaze zich in de richting van SEO en Webdesign, maar al gauw werd de focus naar zoekmachine reputatiemanagement verplaatst. Begin 2015 hebben we het roer omgegooid en focussen we ons exclusief op de online reputatie.
Hoe en waar is MediaMaze gevestigd?
MediaMaze is gevestigd aan de Delflandlaan 1 te Amsterdam. De goede bereikbaarheid en professionele voorzieningen waren voor ons doorslaggevend in onze keus.
Van wie is MediaMaze?
MediaMaze heeft geen externe aandeelhouders, ik ben als oprichter de enige eigenaar.
Hoe is MediaMaze gefinancierd?
MediaMaze heeft geen externe financiers. De investeringen in onze 'toolkit', die wij kunnen inzetten voor onze klanten, kunnen goed betaald worden uit de eigen omzet.
Wat kan MediaMaze dat andere organisaties niet kunnen?
Voor wat betreft het managen van de online reputatie heeft MediaMaze meer ervaring dan welke organisatie dan ook. Hierdoor, en door het grote netwerk dat wij opgebouwd hebben, kunnen wij beter dan wie dan ook onze klanten bijstaan in het verbeteren van hun online reputatie. Wij boeken resultaten waar elke andere partij het al opgegeven heeft, een groot deel van onze klanten komt dan ook bij ons na eerder door andere partijen te zijn teleurgesteld.
Wat heeft MediaMaze Media nodig om te kunnen groeien?
De bekendheid van het product kan nog vele malen groter. Online reputatiemanagement beperkt zich nu vaak tot Social Media, terwijl de impact van de reputatie in de zoekresultaten vaak minstens even groot en veel blijvender van karakter is. Met meer naamsbekendheid voor het product, en ons bedrijf, kunnen wij snel verder groeien.
Wat gaat MediaMaze in 2016 neerzetten?
In 2016 gaan we MediaMaze beter op de kaart zetten als dé specialist voor het managen van de online reputatie. Wij zullen vaker aanwezig zijn op evenementen, lezingen en breiden ons netwerk met strategisch partners - mediabureaus, advocatenkantoren, etc. - verder uit.
Wat zijn de ambities van MediaMaze?
De eerste stap is om ons netwerk in Vlaanderen uit te bouwen. Omdat kennis van de lokale markt en taal van groot belang is, zal verdere expansie daarna even moeten wachten.
www.mediamaze.nl
www.willemvanlynden.nl
MarketingTribune publiceert een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres op 20 april in het Compagnietheater in Amsterdam.
Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!
-
Dewi Smeenk
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Freelance Redacteur
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing