RTL Licensing exploiteert tv-serie Wissper in Benelux
- Media
- 3 mei 2016 @ 00:48
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieContentRechtenTelevisieproductie
- 3 mei 2016 @ 00:48
- Redactie Media
Nederland is vanaf mei een kinderheldin rijker: het kleine meisje Wissper, dat met dieren kan praten en zo ieder hulpbehoevend dier kan redden. RTL Licensing vertegenwoordigt voor de CGI-animatieserie ‘Wissper’ de licensing-rechten in de Benelux.
Voor alle producten en diensten rond de titel ‘Wissper’ kunnen partners terecht bij RTL Licensing. De serie is een co-productie van m4e (Duitsland) met onder andere Absolutely Cuckoo (GB). m4e heeft RTL Licensing deze ‘agency rechten’ verleend. Met haar netwerk weet RTL Licensing partners te koppelen en door het grote bereik van de RTL-zenders de producten en diensten onder de aandacht van zowel kinderen als hun ouders te brengen.
De vrolijke animatieserie ‘Wissper’ en het gelijknamige heldhaftige, stoere meisje zal vele kinderen in de leeftijd van 4 tot 7 jaar aanspreken en inspireren.
De agency-rechten omvatten alle rechten met uitzondering van de master-toy, DVD en publishing-rights. Simba Dickie Group heeft getekend voor de master-toy-rechten. De eerste producten worden in 2017 in Nederland gereleased.
Wissper lijkt een heel gewoon klein meisje. Maar dat is ze niet: Wissper kan met dieren praten en zichzelf verplaatsen naar elke plek waar een dier haar hulp nodig heeft. Ze is daarbij nooit alleen: acht dierenvrienden staan haar terzijde. De serie bestaat uit 52 afleveringen van telkens 7 minuten.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
Laatste Nieuws
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers