RTL Licensing exploiteert tv-serie Wissper in Benelux
- Media
- 3 mei 2016 @ 00:48
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieContentRechtenTelevisieproductie
- 3 mei 2016 @ 00:48
- Redactie Media
Nederland is vanaf mei een kinderheldin rijker: het kleine meisje Wissper, dat met dieren kan praten en zo ieder hulpbehoevend dier kan redden. RTL Licensing vertegenwoordigt voor de CGI-animatieserie ‘Wissper’ de licensing-rechten in de Benelux.
Voor alle producten en diensten rond de titel ‘Wissper’ kunnen partners terecht bij RTL Licensing. De serie is een co-productie van m4e (Duitsland) met onder andere Absolutely Cuckoo (GB). m4e heeft RTL Licensing deze ‘agency rechten’ verleend. Met haar netwerk weet RTL Licensing partners te koppelen en door het grote bereik van de RTL-zenders de producten en diensten onder de aandacht van zowel kinderen als hun ouders te brengen.
De vrolijke animatieserie ‘Wissper’ en het gelijknamige heldhaftige, stoere meisje zal vele kinderen in de leeftijd van 4 tot 7 jaar aanspreken en inspireren.
De agency-rechten omvatten alle rechten met uitzondering van de master-toy, DVD en publishing-rights. Simba Dickie Group heeft getekend voor de master-toy-rechten. De eerste producten worden in 2017 in Nederland gereleased.
Wissper lijkt een heel gewoon klein meisje. Maar dat is ze niet: Wissper kan met dieren praten en zichzelf verplaatsen naar elke plek waar een dier haar hulp nodig heeft. Ze is daarbij nooit alleen: acht dierenvrienden staan haar terzijde. De serie bestaat uit 52 afleveringen van telkens 7 minuten.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Retailmedia verschuift van search naar full-funnel advertising
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend van Boek
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

