Robert van den Ham (ex-Autoweek) haalt Britse concurrent Autocar naar Nederland
- Media
- 28 aug 2017 @ 10:14
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- UitgeversJournalistiekOnline gamingTijdschriften
- 28 aug 2017 @ 10:14
- Redactie MarketingTribune
Nederland krijgt er een nieuw autoblad bij: Autocar. Voormalig Autoweek-hoofdredacteur Robert van den Ham wordt uitgever van de Nederlandse uitgave van het Britse tijdschrift, dat dit najaar op de Nederlandse markt verschijnt.
Autocar is ‘s werelds oudste autotijdschrift en werd opgericht in 1896, als voortzetting van een tijdschrift over fietsen. De Nederlandse uitgave van het blad komt niet op zich te staan: uitgeverij Currus Media van Van den Ham wil het magazine combineren met onder meer events en gaming.
Currus Media wil zich profileren als een breed mediaconcern rond auto’s. Daarom trapt de uitgever dit jaar af met een groot gaming event. Het bedrijf heeft namelijk partnerships afgesloten met een bedrijf achter enkele nieuwe racing- en streetgames. Komend voorjaar volgt een evenement met exclusieve auto's.
Nieuwe kansen en ideeën
Robert van den Ham was tot januari 2015 hoofdredacteur van Autoweek, waar hij vertrok na een conflict met uitgever Sanoma. Vervolgens werd hij verantwoordelijk voor Voetbal International, waar hij april dit jaar vertrok. Zijn nieuwe bedrijf Currus Media werkt onder de vlag van het internationale Currus Media House.
'Terwijl we de markt aan het verkennen waren kwam de licentie voor Autocar op ons pad', vertelt Van den Ham tegen Automotive Management. 'We hebben dat opgepakt want ik zie genoeg kansen. De huidige automotive-media doen al jaren hetzelfde, ik zie daar nauwelijks vernieuwing. We hebben ideeën genoeg. Hoe dan ook komt de consument centraal te staan. Dus komt er een nieuw model uit, dan zoeken we iemand die al vijf jaar in de voorganger rijdt en geven hem de sleutels. Laat hem of haar maar eens een paar dagen met het nieuwe model rijden. Webcam erbij. Zo kiezen we telkens andere invalshoeken.'
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- Nederlandse media lanceren... 18-09-2025
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes