Linda zet nieuwe stap met Linda Het Bureau

Linda zet nieuwe stap met Linda Het Bureau
  • Media
  • 28 jun 2018 @ 13:12
  • 21887 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentBranded contentPersonaliaCreatie

Mood for Magazines wil nieuwe stappen gaan zetten met Linda Het Bureau, de bedrijfstak die creatieve en effectieve campagnes ontwikkelt via het crossmediale netwerk van Linda. Het bureau gaat voortaan ook externe creatieve concepten ontwikkelen gericht op vrouwen.

Aanleiding voor deze mededeling van Linda, is het aantrekken van Robbert Elderenbosch (31) als nieuwe bureaumanager. 'Hiermee wordt er wat mannelijke pragmatiek naar binnen gebracht', aldus de uitgever. Elderenbosch begon zijn loopbaan bij RTL (eerst als management trainee, later als senior brand partnership-manager) en richtte daarna samen met een partner digitaal productiebureau StickyStories in Amsterdam op. Als head of strategy & business heeft hij daar samen met het team (branded) content ontwikkeld voor uiteenlopende merken als Philips, Nikon en Oxxio.

Caren Wassink, directeur B2B van Mood for Magazines: 'Ik ben heel blij dat Robbert bij ons vanaf 1 juli aan de slag gaat. Hij brengt niet alleen een flinke dosis media-ervaring, creativiteit en humor binnen, maar is door zijn ondernemende karakter ook in staat om met het bureau deze volgende stap te zetten.'

'Bewezen vertelkracht'

Robbert Elderenbosch: 'Mijn persoonlijke passie voor merken en merkverhalen kan geen beter nieuw thuis krijgen dan Linda. Ik kijk er ongelooflijk naar uit om samen met de makers én vertelkracht van Linda, merken te helpen succesvol te zijn. Door het overvolle content-landschap is de unieke en bewezen vertelkracht van Linda. waardevoller en belangrijker dan ooit. Het vinden, binden en activeren van een vrouwelijk publiek is voor merken uitdagender geworden, waardoor een partner in de vorm van de makers een zeer welkome verschijning is.'

Linda Het Bureau (of zoals de uitgever dat zelf schrijft: LINDA.het bureau) is sinds vijf jaar het creatieve bureau van de makers van Linda, voor iedereen die via de bijbehorende platformen in contact wil komen met de leukste vrouwen van Nederland. Vanaf nu gaat Linda Het Bureau ook opdrachten verzorgen die niet alleen Linda als uitgangspunt hebben, maar het bereiken en in beweging krijgen van vrouwen in het algemeen.

Data combineren met intuïtie

Afhankelijk van de opdracht wordt het beste team gevormd met creatieven vanuit het hele bedrijf om concepten voor klanten te bedenken en ontwikkelen. Linda Het Bureau combineert data-insights en innovatie met intuïtie. De meeste campagnes (ja, ook voor maandverband) worden nog steeds bedacht door mannen. Bij Linda werken meer dan 70 vrouwen en het mediamerk komt maandelijks in contact met meer dan 2 miljoen vrouwen. 

De campagnes van Linda Het Bureau zijn naar eigen zeggen 'eerlijk, soms taboedoorbrekend en hebben altijd een flinke dosis lef'. De makers stoppen liefde in alle concepten die zij bedenken en gaan steevast voor kwaliteit en creativiteit. Zo ontwikkelde het bureau de gehele 90 Jaar Hema-campagne, een - nu al - drie jaar durende campagne met TUI inclusief Linda-vliegtuig, reisgids en digitaal reisplatform. Andere campagnes werden ontwikkeld voor Biohorma (waarin de vagina bespreekbaar werd gemaakt met het speciaal ontwikkelde programma ‘Kom maar binnen bij Bobbi’) en Primadonna, dat alle vrouwen met ronde vormen complimenteerde.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken